3 mei 2024, 06:55:16

"STAMGASTEN"

Gestart door irma, 20 maart 2007, 19:25:39

« vorige - volgende »

irma

hoi Bonnie,

Ja dat is toch altijd wel leuk om elkaar te zien en je valkjes natuurlijk.
Maar ik las in je dagboek dat je al aardig wat reserveringen hebt staan,dus dan maak ik zeker in je eerste ronde geen kans. ;D

gr irma


Gloria en Lujo

•=Bonnie=•

Dat valt nog wel mee met die reserveringen hoor. Als jong 6 en 7 ook zwaar bont worden zou er eentje voor je bij kunnen zitten. Er is een albino, een witmasker een getekende en een extreem bonte gereserveerd en dan nog wat geelwangen maar dat schiet voorlopig niet op :)

irma

Hoi Bonnie,

jong 6 en jong 7 zijn toch van Pim en Roos ,die zijn niet split lutino als ik op je site kijkt.
En het moet een mannetje zijn.

gr Irma


Gloria en Lujo

•=Bonnie=•

18 april 2007, 21:03:10 #48 Last Edit: 18 april 2007, 21:06:40 by Bonnie
Hoi Irma,

Er is er maar 1 split lutino, dat is de bonte man van Schnippie en Mokka. Die is nog niet besproken tenzij ik besluit hem zelf te houden.

irma

Hoi bonnie,

Ik wacht wel ff af ik heb het popje ook nog niet ,in ieder geval bedankt.

gr Irma


Gloria en Lujo

irma

Er gebeurd weinig hier, er word wel gewipwapt tussen Sunny en Rainbow maar elke keer komt Zazou nieuwsgierig kijken en dan jaagt Rainbow hem weer weg.
Zazou en Whitney worden steeds weg gejaagd als ze zitten te eten of in een broedblok willen kijken, eigenlijk wel zielig :-\
Ik zit te denken om ze (alleen tijdens de broedperiode) weer te scheiden,alleen dan moet ik een broedblok in het binnenhok plaatsen.
Het is alleen wel erg warm in het binnenhok en ik weet niet of dat bevoordelijk is  ???

groetjes Irma


Gloria en Lujo

•=Bonnie=•

Citaat van: irma op 18 april 2007, 22:32:57
Hoi bonnie,

Ik wacht wel ff af ik heb het popje ook nog niet ,in ieder geval bedankt.

gr Irma


De bonte witmasker split lutino van Schnippie en Mokka is gereserveerd dus dat had toch al niet meer gekund :)

Wat betreft je vogels, als het nu al te warm is in het binnenhok zou ik het risico niet nemen. Als het alleen bij verjagen blijft komt het meestal wel goed.

♪ Marlies

Hoi Irma, ;D

Gisteren en vandaag zijn de eerste jongen bij Nemo geboren. Nu maar afwachten of het zwaar bonte witmaskertjes zullen zijn.

Groetjes Marlies ;)

irma

Hoi Marlies,

Ik ben wel benieuwd, Nemo haar nakomelingen zijn die split lutino?
Kan jij voor mij de mutaties door geven van Nemo en partner + de split.

gr Irma 


Gloria en Lujo

♪ Marlies

Hoi Irma, ;D

De man van Nemo is een witmasker split bont en cinnamon.
Nemo is een cinnamon bont geparelde witmasker.

Berekening :


Moeder:bont witmasker cinnamon gepareld
Vader:witmasker split voor bont {X1:  cinnamon}

man afkomst:
25% witmasker cinnamon split voor bont {X2: gepareld}
25% witmasker split voor bont {X2: cinnamon gepareld}
25% bont witmasker cinnamon split voor {X2: gepareld}
25% bont witmasker split voor {X2: cinnamon gepareld}

pop afkomst:
25% witmasker cinnamon split voor bont
25% witmasker split voor bont
25% bont witmasker cinnamon
25% bont witmasker


Groetjes Marlies ;)

irma

Hoi Marlies

Deze zijn niet split lutino anders kan ik beter proberen Zazou tegen het bleekmasker popje te zetten dit is een cinnamon bont geparelde witmasker{split lutino}
Alleen het leeftijd verschil word dan erg groot(Zazou word 3 in september)
Maar ja laten we eerst maar even afwachten, vind je niet het bleekmaskertje is nog niet geboren.
 
groetjes Irma


Gloria en Lujo

•=Bonnie=•

Leeftijd verschil geeft niets hoor Irma, juist fijn een volwassen vogel tegen een klein meisje. Heb ik hier ook met Azrael en Alba, zij is nog geen jaar en hij is minstens vijf, en hun eerste nestje hebben ze helemaal super gedaan. Ik denk mede omdat hij het voorgedaan heeft, het broeden, het voeren, op de eitjes gaan als zij er even af was. Nu is het een team uit het boekje :)

En voor bij een lutino bleekmasker klinkt dat mannetje super  ;D Je hebt dan lutino bleekmakser mannen en poppen en kan de geslachten nog zien ook.

irma

Citaat van: Bonnie op 26 april 2007, 09:02:15
Leeftijd verschil geeft niets hoor Irma, juist fijn een volwassen vogel tegen een klein meisje. Heb ik hier ook met Azrael en Alba, zij is nog geen jaar en hij is minstens vijf, en hun eerste nestje hebben ze helemaal super gedaan. Ik denk mede omdat hij het voorgedaan heeft, het broeden, het voeren, op de eitjes gaan als zij er even af was. Nu is het een team uit het boekje :)

En voor bij een lutino bleekmasker klinkt dat mannetje super  ;D Je hebt dan lutino bleekmakser mannen en poppen en kan de geslachten nog zien ook.

Hoi Bonnie,

Het is id een mooie combi:

Pop:lutino split voor witmasker pastelwant(*this bird will appear to be a visual pastelface*)
Man:bont witmasker cinnamon gepareld split voor{x1:lutino}

man afkomst:
25%witmasker lutino split voor bont {x1:cinnamon gepareld}
25%witmasker split voor bont {x1:cinnamon gepareld}{x2:lutino}
25%lutino split voor bonte witmasker pastelwant(*this bird will appear to be a visual pastelface*){X1cinnamon gepareld}
25%wildkleur split voor bont witmasker pastelwant(*this bird will appear to be a visual pastelface*){x2:lutino}

pop afkomst:
25%witmasker cinnamon lutino gepareld split voor bont
25%witmasker cinnamon gepareld split voor bont
25%cinnamon lutino gepareld split voor bont witmasker pastelwant(*this bird will be a visual pastelface*)
25%cinnamon gepareld split voor bont witmasker pastelwant(*this bird will appear to be a visual pastel face*)

Mmmmm ;D niet gek toch

En als jou valkje een mannetje is koppel ik hem aan mijn albino en zo niet ja dan zien we wel weer verder ;)

gr Irma


Gloria en Lujo

♪ Marlies

Hoi Irma, ;D

De eerste 2 eitjes zijn gelegd door de bleekmasker. ;D
Nu maar hopen dat er een lutino bij zit.

De koppels waar ik de zwaar bonte witmaskers uit kan krijgen hebben nu samen 8 jongen. Ook hier maar hopen dat er een zwaar bonte tussen zit.


Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Hey Irma,

Er staat een foto-update op mijn site en in mijn dagboek :)