Mandysbeestenboel, 2008 geen kweek...

Gestart door Mandy, 18 maart 2007, 13:57:21

« vorige - volgende »

carco

Leuk om bij jou je kweekervaringen weer te volgen :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Hoi hoi

Zo,bij jou is het nu dus ook echt begonnen.  ;D
We gaan je zeker volgen.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

Hey super joh, je lijkt de overtoom wel :)

Coco en Chantal

Hoi Mandy

Ook van mij heel veel succes met de kweek :)

Groetjes Chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Romy

Hoi Mandy

Jou dagboekje over je kweekkoppels ga ik zeker proberen te volgen! Het lijkt mij uiterst interessant om valkjes te volgen van eitje tot volgroeide valk!

Ik wens je heel veel succes en mooi valkjes toe  :)

Groetjes
Romy

Rianne

Haha dat is zeker snel! Je zal het straks wel druk krijgen met al die jongen. :)

Mandy

Hallo, bedankt voor de reacties allemaal. ;)

Zoals ik al wel dacht is er inmiddels een ei bij Peppi&Kokki. :D
En bij Jeetje&Mina. :)
En bij Spik&Span ligt het 2e ei er al en ze broeden allebei goed. Is altijd wel even spannend met een nieuw koppel.

En bij Pim&Roos en Jut&Jul heb ik nog niet gekeken maar vlgs mij moet daar wel een ei liggen, die broeden zo fanatiek.
Alleen moet Pim er wel weer even inkomen net als vorig jaar, als hij overdag in het blok zit is hij snel afgeleidt en vliegt er snel weer uit. Ik hoop morgen of overmorgen in het blok te kunnen gluren. ::)

Als deze eerste eitjes bevrucht zijn komen ze trouwens in het paasweekend uit, paaseitjes dus! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

eefje nieuwenburg

he voor jou ook paaseitjes ;D dat is leuk,gaan we ipv eitjes zoeken naar kuikens zoeken ;)

nou ik hou het in de gaten hier,vind het altijd leuk om te volgen.
groetjes eefje

Mandy

Een perfecte kweek bestaat niet en zo is hier al het eerste gedonder. :-\
Valt nog mee maar toch jammer, het 1e ei van Jut&Jul is nl kapot.  :(
Pim van Roos broedt (weer/nog) niet goed mee maar is wel heel fel met het bewaken van hun blok (blok 4). Iedereen die te dicht in de buurt komt krijgt een knauw. Jut&Jul zaten in blok 5 naast hun, maar vanochtend waren ze allebei buiten en vond ik hun ei kapot. Vandaag moest het 2e ei komen en die hebben ze in een nieuw blok gelegd, in blok 3. Weer naast Pim&Roos dus, maar aan de andere kant, schiet niet op dus. ::)
Vanavond zaten Jut&Jul allebei buiten, hopen maar dat dit ei heel blijft, er zaterdag een ei bij komt en ze dan goed kunnen blijven broeden. Bij Suske&Wiske en Pim&Roos heb ik door alle onrust nog maar niet in de blokken gekeken. Eerst moet er maar wat rust komen daar.

Peppi&Kokki broeden wel goed, Mina ook maar Jeetje doet nog steeds niet mee, Spik&Span broeden ook goed alleen zaten ze vanavond allebei een poosje buiten het blok. Normaal kan het wel even maar hun zitten buiten dus het koelt daar snel af. Afwachten maar.

Bij Idem&Dito, Adam&Eva en de fallows gebeurt momenteel weinig.

Caroline

22 maart 2007, 20:03:36 #24 Last Edit: 22 maart 2007, 20:07:24 by Caroline
 :-\ Balen.

PS. er staat een Noa-update in mijn dagboekje.  ;)

KLIK HIER
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Jut&Jul zitten allebei buiten hun blok te slapen zag ik net.

En Spik&Span ook zag ik! :o
Als die eitjes bevrucht zouden zijn dan zijn ze nu al verloren.
Als ze er morgen niet op terug gaan zal ik ze overleggen in de hoop dat het laatste ei het misschien nog redt. ::)

Karin

Zonde van het kapotte ei  ::) Overigens heb ik de laatste ronde 2 eitjes gehad van een aantal dagen oud die een halve dag niet bebroed waren en die zijn toch uitgekomen, dus.... De wonderen zijn de wereld nog niet uit !  ;D En inderdaad, helaas bestaat er geen perfecte kweek  :P
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

•=Bonnie=•

Jammer van het kapotte eitje, maar inderdaad een pefecte kweek bestaat niet. Persoonlijk denk ik eigenlijk dat het nog erg vroeg is, hier is zelfs Mokka snel afgeleid en die broede vorig jaar als een huis.

'T is ook wat donkerder dan buiten bij mij binnen dat kan ook meespelen. De wil er wel maar omstandigheden nog niet ideaal ofzo.

*Yvon

Hoi hoi

Citaat van: Mandy op 22 maart 2007, 20:14:07
Jut&Jul zitten allebei buiten hun blok te slapen zag ik net

Ik zag op je site dat Jul van '97 is,is Jut dat ook ?
Ze zullen toch nog niet met pensioen willen gaan ??  ;) ;D
Met hun zoon Quinto gaat nog steeds alles goed en is ook een echte kroelerd.
Hij kan er geen genoeg van krijgen.
Alleen ik wou dat hij zo gekroeld wou worden door Trixy.  :-\

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mandy

Hoi Karin,

Klopt, dat heb ik ook al eens eerder gedaan, zelfs met eitjes van 2 weken oud. Maar deze eitjes liggen buiten, maar het is het proberen waard, ik zal wel zien. :)

Hoi Bonnie,

Ik begin altijd rond deze tijd en Jut&Jul zitten in de grote kooi en daar regel ik het licht met de schakelaar. Ik ben al een paar weken de lichuren aan het opbouwen. Ik zit bijna op 15 uur licht. ;)

Hoi Yvon,

Klopt, ze zijn het oudste koppel dat ik heb, maar ze hebben er wel zin in hoor, daar ligt het niet aan. Maar ws dat ze wel minder fel zijn. Pim is natuurlijk een jong mannetje wat veel feller is en die houdt langer vol, Jut&Jul geven hun verdediging daarom misschien wat eerder op. ::)

Fijn dat het met Quinto zo goed gaat! ;)

Ik zal eens bij Noa kijken en dan ga ik naar bed, heb nachtdienst gehad, gaap... 8)