## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

maveef

Ah lief!!! Ik had gewild dat mijn valkjes dat ook deden ;)
Misschien met DeeDee straks hehe..

Dexter kijkt mee op mijn schouder wat ik allemaal tik, hij laat zich nog niet kroelen. Iemand tip?

xx e

margreet

hallo Caroline,

Wat een lieve kroelfoto, dat heeft ze inderdaad als snel door.
En alles alweer in orde voor de volgende valkjes-boom.
Ze hebben het veels te goed bij jouw. Straks maar een cursus volgen "hoe voorkom ik eitjes" want ze lusten er bij jouw wel pap van :)

groetjes Margreet

Mandy

Jeetje hier is ook alweer veel gebeurd zeg. ::)
De kleintjes zijn al weg en de volgende zijn alweer op komst. :D
Nou heb je het allemaal zelf van de andere kant meegemaakt.
Je hebt wel eerder met andere vogels gekweekt maar dit is toch anders, en leuk hé. ;D
Lieve foto van Perle en Noa. :-*
Hoe is het nu trouwens met de snavel van Noa?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

Hoi Mandy en anderen,  ;)

Inderdaad, het gaat goed hier, ze hebben de smaak helemaal te pakken en ik ook.  :-[

En Perle is een lekker knuffelkont maar ik hoor en lees van de andere valkjes en weet nog van toen ze hier waren dat broertjes en zusjes en pleegbroertje Boy er ook wat van kunnen hoor, ze zaten hier in de kooi trouwens ook al met elkaar te kroelen en ook ik mocht met allemaal kroelen. 

Het kweken met valkjes is inderdaad heel anders en veel leuker dan met kanaries. Ik heb er echt van genoten en ook de enthousiaste reacties van de nieuwe baasjes is veel leuker, niet te vergeten het wereldje waarin we hier zitten. De "kanariewereld" is toch een mannenwereld, ik zat er als enige vrouw tussen allemaal mannen met een gemiddelde leeftijd van 65 +.  ;)

Noa gaat super, weliswaar staat haar snaveltje nog steeds verkeerd maar ergens, ik weet nog steeds niet waar, houdt zij hem zo op maat dat ze er goed mee kan eten, ik denk niet helemaal alles want zodra ik aan kom lopen met de zaadbus rent zij als enige naar haar vaste voerbakje, wachtend tot ik het schepje erin heb gegooid. Hieruit maak ik dan toch wel op dat ze niet alles kan eten wat er na de eerste eetbeurt overblijft en daarom krijgen ze hier ook 's morgens en 's avonds afgemeten voer anders eet Noa eerst alle zaadjes op die zij aan kan en dan komen de anderen ook wat te kort. Maar ze blijft keurig op gewicht, 90-95 gram.
De binnenkant van haar snaveltje hoef ik ook niet meer schoon te maken, daar doorheen laat ze een ringetje van het speeltje wat ik gemaakt heb van oude kanarieringetjes rollen tot alle etensresten verwijderd zijn.

Dus ... ze is erg vindingrijk en met een klein beetje begeleiding door 2 x per dag te voeren kan ze een normaal leventje leiden, samen met 3 andere vrijgezelle dames.  :D

Voor de nieuwe lezers van mijn dagboekje.

Noa heeft een "centenbakkenbekkie", haar bovensnaveltje valt in haar ondersnaveltje, i.p.v. andersom. Ik heb haar van Mandy gekregen en heb maanden wekelijks haar ondersnaveltje moeten knippen. Als die te lang werd kon ze geen zaadjes meer pellen. Door haar dagelijks te wegen zag ik aan haar gewicht wanneer het eten weer moeilijker ging en het weer tijd was om te knippen. Op een gegeven moment heeft ze dus zelf een manier gevonden om haar snaveltje kort te houden, een verrassing want ik was ervan uit gegaan dat ik dit haar hele leventje elke week zou moeten doen voor haar. Het is een lief en tam valkje ondanks dat ze natuurlijk al veel mee heeft gemaakt en omdat ik van mening ben dat als ze zelf niet alle zaadjes kan eten, zij ook niet een volledige voeding aan haar kindertje kan geven heb ik besloten dat ze vrijgezel blijft samen met op dit moment  ;) 3 andere dames.

Noa

Hier zie je haar snaveltje goed.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Wat heerlijk dat alles zo lekker loopt.  :D
Dat je op de hoogte wordt gehouden over de jonge valkjes is idd heel fijn.  ;)
Van onze 6 jonge valkjes weet ik ook dat er met 3 goed gaat en 1 is al helaas dood.  :-\
Dat het met valkjes leuker is om te kweken kan ik me voorstellen.
Met valkjes heb je toch meer band.
Nou hopen dat de volgende nestjes ook zo goed gaan.  ;) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

caro

Hoi Caroline,

Al je jongen al weg, wat gaat dat snel he. Perle is wel een plaatje hoor  :D.
Wat een leuke foto´s van Noa.

Hoe is het met jezelf, gaat het nog goed met je zwangerschap. Ik ga zo ook even in je andere dagboekje neuzen. ;)

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Mara

Hoi Caroline

Wat leuk dat het goed gaat met Noa.

Mara

Monky

Hi Caroline,

Wat een mooie foto's van Noa en Perle en Noa alleen  :-*
Ze kleuren trouwens mooi bij elkaar  :D

Ze ziet er echt prachtig uit  :D

Ik had nog een vraagje... Zou jij een recente foto van Pablo in mijn dagboekje kunnen zetten?

Alvast bedankt  :D

Hoe gaat het met de eitjes? Je snapt wel dat ik je nu heel vaak lastig ga vallen, hè  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Caroline

Even een laatste berichtje.

Bij Pablo & Coco:

Eitje 1 = bevrucht
Eitje 2 = bevrucht
Eitje 3 = niet bevrucht
Eitje 4 was nep, maar omdat eitje 3 + 5 onbevrucht waren heb ik het nepeitje weer verwisseld voor de echte. *
Eitje 5 = niet bevrucht

* Bij een nieuw koppel zou ik het nepeitje niet meer hebben durven wisselen omdat je met een groot leeftijdverschil komt te zitten maar Pablo & Coco hebben vorige nest ook de kleinste die 9 dagen jonger was dan de oudste keurig gevoerd zonder hulp en de kleine heeft elke hetzelfde gewicht gehad als zijn grotere nestgenootjes.  :D Ik wil liever 3 donsjes, mocht er eentje het niet redden blijft er niet eentje alleen achter, net als bij Boyke, die had gelukkig pleegbroertjes en zusjes.
Nog een reden dat ik nu eitje 4 neer heb gelegd bij Pablo en Coco, omdat eitje 3 + 5 niet bevrucht zijn verwacht ik eerlijk gezegd dat deze het ook niet is, dus hoef ik hem ook niet te bewaren.

Wel vreemd maar 2 bevrucht.  :-\

Er valt me wel iets op nu over 4 nesten, de nesten waarbij ik de ouders elke dag een theelepeltje extra hennepzaad gaf waren alle eitjes bevrucht.

Nest 1 - Pablo & Coco, GEEN hennepzaad - 4 onbevrucht
Nest 2 - Eros & Chica, hennepzaad - 6 eitjes - 5 bevrucht
Nest 3 - Pablo & Coco, hennepzaad - 6 bevruchte eitjes
Nest 4 - Pablo & Coco, GEEN hennepzaad - 5 eitjes - 2 bevrucht

Kan natuurlijk ook toevallig zijn, de tijd zal het leren.  ;) Unique & Fleur en Amor & Diégah krijgen nu ook hennepzaad.

Ik hou jullie weer op de hoogte, groetjes.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Leuk hoor weer zo'n nestje Caroline.
Als ik het goed begrepen heb, zijn dit dezelfde ouders dan die van Lizzy hé?

Met Lizzy gaat het overigens heel goed.
Ze zit nu in haar eigen kooi en is bijna ook nog niet los geweest vandaag.
Daar is mevrouw het dan ook helemaal niet mee eens en ze is wild aan het fladderen.

Lizzy wil heel graag naar Pipi, maar Pipi is daar toch niet zo heel erg van gediend. Ik merk dat zij meer tijd nodig heeft om te wennen.
Als ik Lizzy eruit haal dan is het 1 speer naar de kooi van Pipi en ze gaat er bovenop zitten. Het gaat dan ook heel goed.
Maar soms wil Lizzy in de kooi van Pipi en dat gaat ook goed, maar als Lizzy wil eten dan wordt Pipi boos en begint haar te pikken.
Ik haal Lizzy er dan uit, omdat ik niet wil dat zij dat gedrag over gaat nemen. 's avonds nemen we Lizzy mee naar de huiskamer en dan blijft Pipi in de kooi in de keuken.

Gisteravond kon ik Lizzy heerlijk kroelen, ze ging er echt voor zitten. ze zat op de bank en haar snaveltje viel zachtjes op de bank en ze genoot zo heerlijk, ze maakte ook heel kleine piepgeluidjes... zo super!!

In het weekend maak ik nog wat foto's van Lizzy, zal ze dan in je dagboekje plaatsen als je dat leuk vind.

Caroline

Hoi Manon,

inderdaad, Pablo & Coco, die nu al 2 bevruchte eitjes hebben zijn de ouders van Lizzy. (en natuurlijk Perle, Dexter, Geeltje, Yunah en de pleegouders van Boyke)  ;)

Fijn dat het zo super gaat met Lizzy, tuurlijk moet Pipi eventjes wennen de ene heeft daar meer tijd voor nodig dan de andere. Maar .... gaat vast goed komen.  :D

En de foto's, ....ik vind het heel leuk als je die in mijn dagboekje plaatst.  ;)

Heel veel plezier nog met je meiden, groetjes van Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Ondanks die paar onbevruchte eitjes gaat het heel goed bij je en de valkjes.
Weet je wat ik ook zo goed van jou vindt ??
Dat je alles zo goed bij kan houden van wie met wie fam. is.  :o ;D ;D
Schrijf je alles op of is jouw onthoudertje zo super goed ??  ;D
Enne die hennepzaad,die ga ik ook  maar xtra geven hier.  ;) ;D
Het schijnt lustopwekkend te zijn en nu misschien ook nog goed voor de bevruchting.  ;D
En wat is Noa slim !!
Scheelt toch wel dat ze het zelf schoonhoudt.

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Nouuuuu,ik durf dat wel over een ander te zeggen,maar niet over de mijne.  :-[ ;D ;D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >