6 mei 2025, 21:23:57

uit elkaar

Gestart door lief-hebber, 15 maart 2007, 19:56:37

« vorige - volgende »

lief-hebber

Hallo iedereen.  :)
Mijn vraag is of je kweek-koppels uit elkaar kan halen?
Uiteraard niet  als ze en nest hebben,maar buiten de nest periode om.  :o
En accepteren de valkparkieten uit eindelijk een andere valkparkiet?  :-*
       Groetjes lief-hebber.  ::)

Rianne

Hoi,

ik heb 2 popjes en 1 man in de buitenvoliere. Het mannetje had vorig jaar met het ene popje een nest en paart nu met het andere popje. Valkparkieten zijn dus niet erg monogaam en kiezen vaak niet een partner voor het leven.
Het is dus mogelijk om koppels uit elkaar te halen. :)

Arno

Hoi,
Je zou een koppel uit elkaar kunnen halen.
Maar ik zou je adviseren om een goed koppel bij elkaar te laten.
Groet Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Karin

Er zijn kwekers die de koppels buiten het broedseizoen uit elkaar halen en dan weer nieuwe koppels vormen het seizoen later, omdat ze dan een bepaalde mutatie willen kweken. Ik moet zeggen dat ik dat wreed vind, vooral als het een hecht koppel is, want valkjes vormen meestal een koppel "voor het leven", uitzonderingen en vreemdgaanders daargelaten  ;D Bij mij blijft alles het hele jaar door bij elkaar, en ook al zijn er koppels bij die er niks van bakken, zolang ze aan elkaar verknocht zijn blijven ze lekker bij elkaar. Dan maar geen jongen  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hallo allemaal
Ik denk er precies het zelfde over als Karin.
Bij mij blijven de koppels ook mooi bij elkaar het hele jaar door.
Vaak kiezen ze zelfs het zelfde broedblok, als het vorig jaar uit.
Het gaat mij er meer om dat mijn valkjes gelukkig zijn, dan krijg je vanzelf jongen.
Groetjes Riny

Mara

Hoi

Ik ben het met Karin en Riny eens. Ik zie het hier ook. Een van mijn vogels heeft echt een tijd gerouwd toen zijn vriendinnetje dood ging, echt zo zielig. Ik laat ze gewoon lekker bij elkaar.

mara