27 april 2024, 22:16:57

Nestje Hangoor konijntjes :)

Gestart door Wendy.., 17 maart 2007, 14:03:38

« vorige - volgende »

Wendy..

Hallo iedereen,

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die geintereseerd zijn in een hangoorkonijntje.
Ik ben namelijk van plan om mijn 3,5 jaar oude voedster te laten dekken door de ram van een vriendin van mij. Ik wil iniedergeval 1 konijntje daarvan houden maar natuurlijk niet allemaal.

Ik ben opzoek naar mensen die weten wat het is om een konijn te hebben en ook weten wat een konijn nodig heeft.
o.a. een maatje en voldoende ruimte.
Ik heb zelf naast deze voedster ook nog een gecastreerde NHD ram van 2 jaar. Samen wonen ze bij mij binnen en lopen de hele dag heerlijk rond in de woonkamer. ik ben erachter gekomen dat konijnen hele lieve, slimme en sociale beesten zijn en mocht ik een nestje krijgen gun ik de jongen die niet bij mij blijven het allerbeste.

Ik vind niks zo erg als konijnen die hun hele leven in een hok van 100 bij 60 of mogelijk nog kleiner moeten doorbrengen zonder bewegings ruimte.
Ze moeten of een ruim buitenhok met ren waar zij altijd in kunnen, krijgen of lekker bij mensen los in huis. Ook een voorwaarde is om ze een maatje te geven.

Ik weet het het zijn best wat eisen maar ik vind dit erg belangrijk.
ik heb al geprobeerd om een foto toe te voegen van mijn voedster alleen lukt dit niet. De voedster is bruin bont met veel wit en weinig bruin. niet zo heel groot maar groter dan een echte NHD ook heeft ze wat langere haren achter haar oren. En de ram is wat forser. Hij is ook bont maar dan met zwarte en bruine vlekjes. Het lijkt op een Reinlander qua tekening maar dan is het een hangoor. Beide konijnen zijn heel  lief en tam, nergens bang voor, komen altijd bij je zitten en kunnen er geen genoeg van krijgen als je ze aait.

Groetjes van Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Wendy..

P.S. De voedster staat in het midden van mijn handtekening  ;D
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wendy..


Het is zooo leuk  ;D ;) Echt waar
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Lin

3,5 is eigenlijk te oud om te dekken want je voedster is dan al een oude dame. Als ze geen jongen eerder heeft gehad kan dit tot problemen leiden hoor.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wendy..

Hoi Lin,

Ik dacht dat het nu nog kan. Je mag ze nooit voor 9 maanden laten dekken dat weet ik wel. 3,5 is nog niet zo heel oud. Konijnen kunnen bij een goede verzorging wel 12 of 13 jaar worden. Ik was gisteren bij Feld met haar voor enting en controle en ze is in een perfect conditie. Maar ik ga wel eerst alles goed uitzoeken voor ik haar laat dekken. Ik wil niet onvoorbereid een nestje nemen.

groetjes van Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Lin

Naar mijn weten is een konijn is het gemiddelde veel lager dan 12/13. Ik was toevallig gisteren met mijn konijn bij de DA en die vond 4 al een hoge leeftijd. 7/8 jaar is volgens mij voor gestelliseerde en konijnen waarmee niet gefokt wordt het gemiddelde. Ik dacht dat max. 3 jaar de voedster mag zijn om te fokken. De ram moet trouwens wel even groot zijn en niet groter.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ivy

Hoi Lin en Wendy.
Op konijnvriendelijke sites (www.bunnybin.nl en www.konijnen.nl) kan je veel info vinden over konijnen. Het leeftijd die ze zouden moeten kunnen bereiken is 8 - 12 jaar, maar wegens ongepaste verzorging of ziektes sterft grote gedeelte van konijnen veel eerder dan dat. Dus 4 jaar is zeker niet oud.
Ondanks dat heeft Nederland een konijnoverschot (volgens de bunnybin). Ze adviseren iedereen dringend om niet te fokken met konijnen en een asieldiertje halen als ze uitbreiding willen.
Wendy, ik kan me voorstellen dat je het leuk zou vinden, maar ik zou het niet doen tenzij ik niet zeker zou weten dat ik voor alle konijnen een blijvend huis kan vinden, niet eentje waar ze na twee jaar al genoeg van hebben. Het gebeurt helaas veel te vaak, lees maar de verhalen bij nijnen zoeken tehuis...
Als je het wil meemaken, misschien kan je als vrijwilliger voor bunnybin zwangere voedster opvangen en de kleintjes verzorgen totdat ze weg mogen, ze springen om hulp daar.

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Wendy..

Hey Ivana,

Dank je voor je berichtje. Ik weet het probleem van konijnen overschot via bunnybin. Dat is ook de reden dat ik nooit eerder een nestje heb genomen. Het is wel zo dat ik iniedergeval 1 a 2 jongen zelf wil houden. Ik heb namelijk in de tuin nog een heel mooi groot hok met ren over.
Verder heb ik zelf voor het rammetje dat ik nu heb een ram van Bunnybin vandaan gehad. Ik weet hoe goed hun werk is en ook wat de reden is dat ze tegen het fokken zijn.
Ik ben me nu aan het orienteren om een nestje te fokken maar wel waar ik zeker van ben dat de konijntjes een zeer goed tehuis zullen krijgen anders is het voor mij een reden om het niet te doen.
Mijn voedster heeft namelijk een super karakter en de ram die haar zou kunnen gaan dekken ook.

De sites van bunnybin en konijnen. nl zijn door mij al zeer vaak bezocht en is mij allemaal niet vreemd.
Als ik ervoor kies om haar te laten dekken zal dit een wel overwogen besluit zijn en wil ik alleen maar baasjes die zeer goed voor hun beesten zorgen netzoals ik.

Het is misschien niet eens zo,n slecht idee om ook eens een zwangere voedster op te vangen. Een bijdrage aan een goed doel is nooit verkeerd!!

Groetjes van Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten