8 mei 2025, 19:43:10

Help me aub

Gestart door enchanting, 16 maart 2007, 12:14:47

« vorige - volgende »

enchanting

Goedenmiddag

Mij vrouwtjes valkparkiet heeft al twee eitjes gelegd. Maar ze doet sinds gister heel raar.
Ze gaat in een hoekje zitten ze eet wel en drinkt wel.
Maar ze zit heel suf in een hoekje. Ze heeft van de dierenarts antibiotica gekregen. Zou het kunnen dat doordat ze eitjes aan het leggen is ze heel moe is en daarom zo suf in een hoekje gaat zitten, Het is allemaal nieuw voor me maar wil niet dat er iets mis gaat. Wat zou dit kunnne zijn.

Groetjes chantal

Lin

Reageert ze wel op je? Wanneer verwacht je het volgende ei?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Chantal
Het zou kunnen zijn dat het ligt aan de medicijnen.
Heeft je valkje de eitjes gelegd in een nestblok, of op de bodem van de kooi?
Groetjes Riny

enchanting

Nee me parkiet heeft de medicijnen pas gekregen toen ze zo ging doen dus daar ligt het niet aan.
Ze reageert wel op me nu zitten het mannetje en het vrouwtje in het broedblok ik denk dat het komt omdat er dan een eitje dwars zit op een of andere manier.
Ze hebben er nu twee als het goed is moet er vandaag wel weer een eitje komen. ze hadden er drie maar een lag op de bodem in de kooi die heb ik in het broedblok gelegd maar die hebben ze stuk gemaakt.
Denk dat geen goed ei was.
het is allemaal een beetje nieuw voor me wist ook niet dat ze nu al eieren ging leggen zo ineens gingen ze paren en heb ik een broedblok erin gezet.
wel super leuk die beestjes.
Groetjes chantal

Lin

Als je geen jonge valkjes wilt omdat je bijv. de tijd er niet voor hebt om erin te verdiepen in de verzorging/als het mis gaat of je hebt geen tijd om ze tam te maken dan kan je de eitjes ook lekprikken.

Het kan best dat er een ei niet uit wilt. Heb je eventueel een warmtelamp, druivesuiker, pittezak of kruik?

enchanting

Ik wil juist dolgraag valkparkietjes  ;D
Ik wil ze dan handtam maken zodat ik ze lekker kan knuffelen enzo hihi.
Ze zitten nog steeds inhet broedhok dus het zal wel goed gaan hoop ik. Ik heb geen lamp of pittezak maar ik zal eens gaan kijken of ik er een kan kopen.
Ben dol op dieren we hebbben ook een kat en het gaat prima samen. Ik ga nu een site maken over me vogeltjes

Groetjes chantal
als die klaar is laat ik de link wel weten

Lin

Omdat je laatste vraag geen spoed is is het verplaatst:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,23302.0.html

In dit topic hoort eigenlijk alleen informatie verschaffing over de gezondheid van je valkje.

enchanting

Maar kan het komen dat het vrouwtjes parkiet zo suf is omdat ze eieren moet leggen ik hoop niet dat er iets ergs aan de hand is ze heeft wel antibiotica. Maar ze is erg moe.
Maak me echt een beetje zorgen om haar, Volgens mij is de dierenarts die ik heb niet gespecialiceerd in vogels.
weet u iemand in zeeland die dat wel is waar ik dan eventueel heen kan met haar
groetjes chantal

Rianne

Heeft de DA ook gezegd waar de antibiotica voor is? Ik vind het in dit geval niet erg zinnig om dat te geven.
Hier is een lijst met vogelartsen, misschien is er 1 bij jou in de buurt:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm

enchanting

Ja ze doet ook niezen en dan soort van spugen soort zaadjes met slijm daar heeft ze de antibiotica voor gekregen.
ahh ze zit echt als een zielig hoopje.

Weet echt niet meer wat ik moet doen heb de kachel al opgestookt moet toch wat. Ik hoop dat het alleen maar is omdat ze eieren moet leggen

Rianne

Ik kan het van een afstand natuurlijk moeilijk beoordelen... Ruikt het opgebraakte voer zuur of anders? En braakt ze het op naar haar partner of zomaar? Het kan partnergedrag zijn maar ook een kropontsteking namelijk.
Heb je een dierenarts gevonden via de link die ik je gaf? Als er geen 1 in de buurt zit, kun je ook naar Dr Feld bellen, die geeft ook telefonisch consult en kan medicijnen opsturen.

Lin

Het overgeven heeft in ieder geval niks met legnood te maken.

enchanting

ja oostkappelle is het dichtstebij. Heb alleen nu geen auto maar ik kan wel iets regelen.Het  ruikt verder niet raar nee.
ik zal het nog eventje aankijken ga nu even schoonmaken.

enchanting

Het rare is ook dat haar nu gewoon kan aaien ze bijt niet maar het lijkt wel of ze het fijn vind  ::)
Ik denk dat het komt omdat ze eitjes aan het leggen is dat ze er moe van wordt dit kan toch? of moet ze dan ook een opgewekt vogeltjes zijn

Rianne

Ik merk zelf vrij weinig aan de popjes hier als ze gelegd hebben. Ze verdedigen het blok fel en zijn gewoon normaal actief. Het braken hoort zeker niet bij het eitjes leggen dus ik zou voor zekerheid toch naar die vogelarts. Straks gebeurt er iets in het weekend en zit je met weekend tarief.