27 april 2024, 12:29:04

Aangreten veren?

Gestart door Linn, 15 maart 2007, 15:44:35

« vorige - volgende »

Linn

Dit is mijn jonge valkparkiet man. Ik heb hem nog niet zo lang maar hij heeft in z'n staart rare 'kale' plekken. Wat is dit? Hij heeft het ook bij z'n slagpennen zag ik.




Sanna

Hoi Linn,

Ik heb dit ook 1 keer gehad, bij een jonge pop. Ze heeft het zelf gedaan, met poetsen. Misschien een beetje te enthausiast. Na de eerste rui werden deze veren vervangen door anderen en heeft ze het niet meer gedaan. Waarschijnlijk heeft ze ondertussen beter leren poetsen ;D.

Groetjes, Sanna

Rianne

Het kan ook zijn dat dit geen tamme valk is en door het opschrikken steeds met zijn staart door het gaas is gegaan.

Linn

Maar hij heeft het ook bij z'n vleugelveren. En die komen niet tegen het gaas aan ja.

Monky

Hi Linn,

Ik heb een valkparkiet die ook dit soort veren had. Dit kwam echter door een groeiachterstand toen ze jong was. Haar eigen ouders voerde haar niet en ze is bij een pleegkoppel geplaatst. Daar heeft ze weer goed te eten gehad. Maar je kan het dus nog steeds aan haar veren zien.

Ze is nu door de rui heen en ze is nu bijna al die veren kwijt en heeft een mooi veerkleed.

Dat zou het dus ook kunnen zijn. Al lijkt het bij jouw popje iets erger. Hoe oud is ze? Is ze al door de rui geweest?
Ze is trouwens wel heel mooi.

Groetjes,
Monky

Linn

Citaat van: Monky op 16 maart 2007, 14:35:55
Hi Linn,

Ik heb een valkparkiet die ook dit soort veren had. Dit kwam echter door een groeiachterstand toen ze jong was. Haar eigen ouders voerde haar niet en ze is bij een pleegkoppel geplaatst. Daar heeft ze weer goed te eten gehad. Maar je kan het dus nog steeds aan haar veren zien.

Ze is nu door de rui heen en ze is nu bijna al die veren kwijt en heeft een mooi veerkleed.

Dat zou het dus ook kunnen zijn. Al lijkt het bij jouw popje iets erger. Hoe oud is ze? Is ze al door de rui geweest?
Ze is trouwens wel heel mooi.

Groetjes,
Monky


Dank je wel Monky. Het is trouwens een hij. ;) Hij is nog jong hij komt uit 2006, maar ik denk wel van laat in de zomer, want hij heeft nog al z'n parels en is nog niet in de rui.
Groeiachterstand zou best kunnen, hij is namelijk best wel klein.