Knoflookpoeder tegen vederluis?

Gestart door Linn, 15 maart 2007, 15:21:26

« vorige - volgende »

Linn

15 maart 2007, 15:21:26 Last Edit: 15 maart 2007, 15:22:58 by Linn
Ik las dit op een site over kippen: "Ongediertebestrijding
Voor de bestrijding van bloedluis en veerluis doet men knoflookpoeder door het meel De opname zorgt ervoor dat het kuiken net als bij mensen uit de porieen gaat ruiken en de geur de luis afstoot.

De veermijt in de staart wordt met het instrijken van een mengsel van kamferspiritus met ietsje slaolie 1 keer in de week voorkomen. Men doet dit vanaf de zesde levensweek."

Kan je dit ook bij valkparkieten doen/ gebruiken? Iemand ervaring?

(Bron: http://www.fryskehinnen.nl/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=55)

Ruud

de kweker waar ik pino gekocht heb raadde mij aan om hem een paar keer per jaar een vers teentje knoflook te voeren..

hij zei: hij stink dan 1 dagje als een varken, maar je hebt wel geen luizen meer!

Heb het zelf nog niet geprobeerd..maar ga het wel doen

Linn

Maar eten ze het wel zelf op dan? Of moet je het mengen met iets? Of op de veren insmeren?

wim roskam

beste linn geef nou gewoon en sproeibeurt met superol dat is veilig , de vogel hoeft niets in te nemen , ze vinden het lekker en de luis is zo weg , nogmaals mijn vader heeft het 30 jaar lang gebruikt ,  zonder problemen . mvg wim roskam .

Linn

Ja, maar wat als je nou niet dichtbij genoeg kan komen? Wat als ze wegvliegen als je wil spuiten? Kan je dit spul ook preventief gebruiken?

wim roskam

beste linn ik spoot van 2 meter afstand mijn valkjes nat in de volierre , en natuurlijk kan je ook preventief behandelen , een keer in de maand , ik zal je uitleggen hoe het werkt , superol is een geel tabletje , dit los je op , daar sproei je de vogels mee , water met superol , dit droogt op , nu is dit heel fijn poeder dat door de veren blijft hanggen , en zo de luizen om zeep helpt , wand de luizen eten er van , het is zeer effectief , nou veel sucses linn , groeten wim roskam .

mar

hallo wim
waar kan je dat halen dan dat superol ,Helpt dat ook voor bloedluis ?

gr mar

wim roskam

gewoon bij de drogist of appotheek, dit werkt niet tegen bloedluis , die eten geen veerdeeltjes , deze kun je bestrijden met andere insekten die je kan kopen,dit is nieuw sinds afgelopen jaar , je moet het maar even opzoeken op internet onder bloedluis , ps het insektje doet je vogels niets , ze moorden alleen de bloedluis uit , mvg wim roskam .

Linn

Kan je Superol ook in de broedtijd/ periode gebruiken?

wim roskam

beste linn ,  natuurlijk geen probleem , mvg wim roskam

Linn

Dat is mooi! Dus ook niet giftig voor jongen en eitjes dus?
Heeft u trouwens ook ervaring met knoflookwater bespuiten of als drinkwater geven? Of door voer voeren?

wim roskam

beste linn , dat zou ik dus niet doen , staat mij op een of andere manier tegen , lijkt mij niet nuttig , mvg wim roskam .

Linn

Citaat van: wim roskam op 29 maart 2007, 21:27:02
beste linn , dat zou ik dus niet doen , staat mij op een of andere manier tegen , lijkt mij niet nuttig , mvg wim roskam .


Knoflook? Hoezo dan? Slechte ervaring mee?

Ed

Hoi Linn,

Ik gebruik Knoflook poeder door het water heen al een aantal jaren. Ik doe dit ook tijdens de kweek zover ik het zie is het niet schadelijk ( het stinkt wel ) ;D

Knoflookpoeder

Werkt bloedzuiverend, optimaliseert het afweersysteem en wordt gebruikt als slijmoplosser.
Bovendien bevat knoflookpoeder van nature allicine, een naturrlijke bestanddeel, dat de groei van schadelijke, ziekmakende, bateriƫn remt. Tevens werkt knoflook preventief tegen vliegen, muggen, luis en bloedluis.

Dosering: 1 - 2 maal per week
Voer: 1 theelepel per kg (ei)voer
Drinkwater: 1 eetlepel per liter drinkwater.

Groetjes
Ed

Linn

30 maart 2007, 16:51:56 #14 Last Edit: 30 maart 2007, 16:54:57 by Linn
Bedankt, Ed!
Ik heb alleen wel een vraag: moet je dit speciaal 1- 2 keer per week geven? Omdat het anders niet werkt ofzo? Moet je het dan ook altijd geven als je er aan begint?