20 juli 2025, 10:43:26

Tara's 'lieve' valkjes

Gestart door Tara, 28 augustus 2003, 02:31:20

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Suzanne,

ik heb er net even gaan nemen voor je, helaas zijn het er maar drie, want de meeste mislukken altijd door het felle licht. Maar zodra Malaia nog eens eventjes binnen is, ga ik zeker foto's nemen van hem :).

Groetjes, Tara

Suzanne

Goh, ik kan het toch al vrij goed zien hoor. Hij ziet er echt goed uit. Ben blij voor je dat hij helemaal opgeknapt is  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Inger m

Hoi Tara,
Om geen last te hebben van het licht bij het maken van foto's, moet je nooit tegen het licht in fotograferen (zeg maar niet naar de zon of andere lichtbron toe, maar de andere kant op), anders worden je valkjes heel donker en de achtergrond licht. Dus beter geen foto van een valkparkiet tegen het gaas, maar bv als die aan de achterkant van de voliere zit.
Maar ik vind de meeste foto's die je maakt best leuk! Ik heb nu een goede indruk van wat jij allemaal in je voliere hebt zitten!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hallo Inger,

ja ik weet het, maar zelf is het van langs achteren, is het toch vaak mislukt ..... Hmmm ...

Thx voor het complimentje trouwens ;D.

Malaia zit even binnen dus daar moet ik van profiteren, maar ben bang dat zijn  bekje wat te lang wordt? ........

Groetjes, Tara

Tara

Hmmm?

Heb ik nou eigelijk lieve valkjes, of stoute valkjes???

Ik denk eerder dat laatste .... Toen ik net ffjes ging, naar de valkjes, zag ik nou wel weer Tysia en Skippy paren zeker ::). Nou, er komt wel geen nestje, daar er geen blok is, en ze zijn te jong, dus vast wat uitproberen dat ze doen, en zo lijkt het eigelijk ook, want soms zit Tysia met zijn kont op Skippy's vleugel :D.

Malaia is een deugniet, Loky mag helemaal niet naast 'm zitten!

Twijfels over Elmo, net of ze wat minder parels heeft ... Misschien omdat d'r ma ook zo is? Hoop het maar, Elmo mag geen mannetje zijn ..... Maar alle mannetjes kunnen hier al fluiten, dus als Elmo een man zou zijn, waarschijnlijk hij ook, en ze gedraagt zich wel als een pop, geen macho-gedrag dus .....

Wordt afwachten ..

Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi Tara,

Ik zag je advertentie over je Bourkes, en vraag me af waarom je ze weg doet.

Heb zelf net de voliere schoongemaakt, heb het er warm van gekregen, pffff.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hallo Suzanne,

het is niet dat ik ze per se kwijt wil, maar ik heb te weinig valkjes, popjes dan. En dat is een beetje .... Maar ben van plan om ze ergens te doen, waar ik ze nog vaak zou zien ... Het is, dat ik vooral met valkjes wil gaan kweken, en de bourkes kunnen hier toch niet echt iets doen. Ze zitten hier maar, mss zijn ze zelfs wel ongelukkig :-/.

Groetjes, Tara

Suzanne

Ik snap het hoor Tara. Ik heb hetzelfde probleem, heb waarschijnlijk te veel popjes  :-/. Ik denk nl. dat ik maar 2 mannen heb, en dus 5 popjes, dus dat schiet ook niet echt op.

Succes met het vinden van een goed tehuis voor je Bourkes dan.

Groetjes

Suzanne

Tara

Dank je Suzanne,

mjah, jouw probleem is nog niet zo ernstig, beter te veel popjes, dan te veel mannetjes, ik heb hier 12 mannen en 6 poppen, als Elmo een popje is tenminste ... Anders 13 mannen en 5 poppen :o :o

Als ik Albino's wil kweken, heb ik zeker nog mannen nodig, een wildkleur split voor Witkop en Lutino (X2) die ik zelf kan krijgen bij kweek. Maar da's ook weer een mannetje ....

Mjah ...

Groetjes, Tara

Tara

Hoi,

hmm Suzanne heeft me op een vraagje gezet ...

Tiko heeft namelijk geen rode oogjes, en het is een lutino, nouja ... Dacht ik toch, maar misschien dan ook weer niet?

Ze heeft echt heel erg speciale ogen, grijs zit er in, bruin, blauw ook wel wat. Maar toen Plukkie was geboren, had die wel rode, met blauwe oogjes :-/, die waren ook echt zo mooi he zeg, was er gelijk verliefd op :'(. De vader is wrs split geweest voor lutino (ie's dood) want anders, kon ik geen lutino jongen krijgen, als Tiko een lutino is, de vader was wildkleur.

Enkele foto's van Tiko?

En dat zonder flits .....

Zou het mogelijk zijn, dat ze een Clear Pied is? Of is ze gewoon een lutino?
Hellup!

Ik heb grootse plannetjes ....
Als ik over een tijdje, mijn eerste albino heb, heb ik er een naam voor, die zal Sequoia heten (Su Kwa Ja uitgesproken).

Het eerste jong van Malaia, wil ik Junior gaan noemen (nouja, het meisje toch, want een mannetje zal ik wrs niet houden, tenzij het een speciale split heeft, maar Malaia heeft nog geen popje). Malaia Junior, lief toch?

Dan nog als er een lutinootje uit Tiko en Naira zou komen (wat waarschijnlijk niet het geval zal zijn) zal ik die toch wel weer eens Plukkie gaan noemen, en ook weer zelf houden. Waarschijnlijk met de hand grootbrengen, daar Naira zelf nog een jonge vader zal zijn volgend jaar, en het niet allemaal zelf aan zou kunnen, en Tiko een vreselijke plukker is. Maar ik ga dan weer Nutribird kopen, vind ik toch beter.

Maar de tijd is er nog niet, dus gewoon afwachten, ik wil wel nog een witkop pop kopen, en een popje voor Malaia, maar weet wel z'n smaak niet echt .....

Lucky is een kadet, hij wil paren met Malaia, maar joehoe? Malaia is mannetje, en Lucky ook, echt ...

Ik heb Malaia weer horen fluiten vandaag, echt super lief!!!! En toen wou Lucky 'm versieren :D. Lucky's hormonen slaan op tilt?

Groetjes, Tara :).

Peter

Hallo allemaal,

Ik ben het een beetje zat allemaal, daarom de berichten die niet bij Tara's dagboeken weghaalt en het topic gesloten. Het topic gaat weer open als alles weer rustig is.

Ik heb me er lang niet mee bemoeit maar toen ik het net las nadat ik vrij was van mijn werk had ik hier dus helemaal geen zin in!

ER IS GEEN DISCUSSIE HIEROVER MOGELIJK OM HET TOPIC EERDER TE HEROPENEN OF EEN TOPIC GELIJKWAARDIG AAN HET VERWIJDERDE ELDERS TE OPENEN!

Peter

Als admin zal ik af en toe een beslissing moeten nemen. Laat dit de laatste zijn...

Tara

Hoi allemaal,

ik laat even weten hoe het met de valkjes gaat, niet alles gaat goed helaas.

Enkele maanden terug had ik een valkje bij gekocht, deze is een cinnamon geparelde witkop man, hij lijkt op Malaia en is uit 2002, 1 jaar ouder dan Malaia dus. Hij heet Samoerai :-). Is een mooi valkje.

Vele van de valkjes zitten met een ontstoken oogje helaas, maar het komt wel goed, het eerste slachtoffer was Samoerai, heb met een washandje gekookt afgekoeld water op zijn oogje gewreven, en het is genezen, dan volgde Tysia, en nu Tazko ook zucht, maar goed, dat is nog niet zó erg.

Er is een nestje, bij Laiko en Moko, het eerste jonkie heet Indy, het is nu 11 dagen oud. De oogjes zijn halfopen. Het tweede heet Smuckley (straks hoor je waarom) die is 9 dagen oud, en het derde heet Lucky, want er zat een vette barst in zijn ei waar je ook wat bloed zag zitten maar hij is er gezond en wel uitgekomen, hij is 8 dagen oud en scheelt weinig met Smuckley.

Het bont valkje die ik voor mijn Malaia had gekocht (Smuckley) is overleden. Twee weken terug dinsdag. De maandag ervoor was ik naar een dierenarts gegaan en ik had 2 spuiten gekregen. In de ene spuit zat een oranje middel (vitaminen voor als er weinig energie in zit) + pillen die ik in de andere spuit moest mengen met lauwwarm water en dan schudden tot de pil was gesmolten. Ook gaf ik extra eivoer die ik nat maakte in een derde spuitje. Mja alles goed en wel, Smuckley at best goed en stond al weer recht enzo, maar de dinsdagavond rond 22:25 u. ging ze plots weer sterk achteruit, 'k weet nie ... Ik maakte me meteen zorgen, zeker toen ze weer niet meer kon rechtstaan ... Ik ben er mee naar de woonkamer geweest, en ben neer gaan zitten op de kleine trapjes. Ik begon een hele preek te zeggen tegen haar terwijl ik huilde ... Smuckley merkte het, langzaamaan begon ze te hijgen met haar bekje open en dicht, ik zie het nog voor me, eerst veroerde ze zich nog als ik haar verlegde, maar achter enkele minuten niet meer, je kon alles doen, ze liet het doen ... Ik beloofde Smuckley mijn volgend jong naar haar te noemen, en nadat ik dat beloofde, leefde ze nog enkele minuten ... Ze is 7-8 minuten voor 23 u. gestorven in m'n handen ... Ik zie haar nog liggen, maar haar engelig kuifje ... Zucht ... De volgende dag was er een nieuw jong geboren, en zoals beloofd, Smuckley ...

Malaia hield van Smuckley, hij mocht niet alleen blijven zitten want hij zou treuren. Dus had ik Skippy naar binnen gehaald. Waarom Skippy? Omdat ze een nestje had met Tysia, en alle jongen hadden een verdikking in de nek, 1 jong is uitgekomen van de verwachte 3, de andere twee konden niet eens uit hun eitje komen, ik denk dat Skippy en Tysia broer en zus waren. Dus daarom Skippy, zodat ze gezonde jongen zou kunnen krijgen. Maar nu is Skippy ook ziek en zwak geworden, ze gaat al wat beter en ik hoop dat ze geneest, maar kijk, ze zit zwakjes en vanmorgen ging ik nog maar ff op onderzoek en ik dwong ze ff te drinken, en ze had superveel dorst, ik denk dat ze het water niet vond dus ... Het was nochtans zo'n drinkbakje die veel wordt gebruikt, misschien omdat ze de buitenvolière gewend was ... Maar goed, ik heb eten, eivoer en drinken op de bodem geplaatst en als het moet ga ik elke dag haar even laten drinken zodat ze geen dorst lijdt, nu lijkt ze al weer wat beter te gaan, ik denk wel dat ze weer beter komt.

Malaia is nog kerngezond, gelukkig, het is een echte kroelkont geworden, kijk, ik zal snel foto's posten, heb er toch :-).

Laiko en Moko, de ouders van de 3 jongen zijn nog altijd trouw aan de jongen, ook al zitten ze er soms niet op, maar dat is geen probleem, 1 van hun 2 zoons die hier wonen, namelijk de geparelde man Naira, die gaat helpen, hij houdt de jongen warm, en ik denk dat hij ze zelfs soms ook wel eens voedt, want ik zag 'm eivoer eten :-).

Voor de rest denk ik dat ik alles heb gemeld nu, er verblijven nu in de buitenvolière nog 14 valkparkieten met 3 jongen en binnen in huis hier 2 valkparkieten. Deze worden allemaal gehouden, mja mensen ik ben veel van plan hoor dit jaar, ik wil een tweede volière, maar of dat zal mogen ...

Trouwens, ik mag een Grijze Roodstaartpapegaai ;D

Tara

Hoi allemaal,

Skippy is overleden...

Ellen

Hoi Tara,

Gecondoleerd met het verlies van Skippy. Jammer dat
hij/zij het niet gered heeft.
Veel sucses met al je andere valkjes in de voliere.

Groetjes Ellen.

Stijn dc

hoi

jammer van skippy. volgens mij is er echt iets serieus aan de hand. :(

SDC