20 juli 2025, 19:39:56

Tara's 'lieve' valkjes

Gestart door Tara, 28 augustus 2003, 02:31:20

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

ik heb net zo'n 2 uur aan de volière gewerkt, leuk hoor ::).

De bodem helemaal schoongemaakt, maar dat is nu nog niet echt klasse, dus ga ik zo snel mogelijk voor bodembedekking zorgen. Ik ga vanmiddag anders vragen of ik mag fietsen naar de vogelwinkel om vogelbedekking, zal ff uitzoeken dan welke ik het beste neem.

Alle vogels zitten nou buiten, de valkjes, de bourkes, de kanaries, de meeuwtjes, de zebravinken en de kwartels.

De invlieggaten zijn vrij en ik zag zo mooi stof uit komen, dat is nu gedaan dus het binnenhok is nu helemaal geventileerd. Da's dus ook weer beter :).

Ik heb de vogels zelf buiten gedaan, want anders zou er nog geen 1 buiten zitten, sommige zijn uiteraard wel vanzelf naar buiten gegaan. Toen ze er in zaten hebben ze waarschijnlijk de hele buurt opgejut, zo luid dat ze riepen, zo content dat ze waren, was echt prachtig! De valkjes die met hun vleugels afgezakt zaten, zitten zo niet meer, Elmo is dus veel verbeterd, en Malaia, waw, hij ook zeg, hij heeft veel plezier daar buiten, voor Pucky en de kwartels is het hun eerste keer dat ze buiten zitten, dus dat is nieuw voor hun, maar ze hebben veel plezier :). Mijn ouders vinden het niet erg dat ze buiten zitten, ik heb het hun uitgelegd, nouja, zo'n beetje. Musli gelijk weer meteen fluiten, hij heeft bijna zijn fwie fwiew af :D. Dan heb ik nog wat verder gedaan aan de bodem, en dan hun eten en drinken. Ze gingen gelijk eten :).

Thx allemaal om mijn valkjes zo veel plezier te gunnen ;).

Vanmiddag laat ik foto's zien, maar nou ga ik eten!

Doeiiii

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal,

bahh de meeste foto's zijn mislukt, door het zonlicht :(. Ahh enkele vallen mee ...

Op de eerste foto zie je Skippy -> Malaia -> Pucky.

Op de volgende foto zie je Naira (wat donkerder) en Tiko.

Op de volgende foto zie je Tiko -> Skippy -> Malaia (wat vager)

De volgende is Poeka, de duif, je ziet dat de volière nog wat vuil is, zelfs heb ik er al 2 uren aan gewerkt.

De volgende foto is Tako, mijn lutino mannetje :).

Op de volgende foto zie je Merko op de schommel.

Op de volgende foto zie je zangtalent Musli :).

Op de  volgende foto zie je van onder naar boven: Pucky -> Malaia -> Smuey -> Skippy, beetje donker maar toch zichtbaar.

Op de volgende foto zie je weer Merko, wat waziger, op de schommel.

De volgende foto vind ik wel heel mooi, mijn mooie Piko.

De volgende is ook mooi, maar alleen zie je het kopje niet zo goed gekleurd, maar het is mijn geparelde pop Laiko.

Op de volgende foto staat de bekende Malaia, alleen is ie ook wat wazig :(.

En de laatste foto is nog wat waziger, ook Malaia.

Ik weet dat vele foto's wat wazig zijn, maar je kan ze best nog duidelijk zien, ik had zo'n 45 foto's genomen, dit is alles wat nog duidelijk was, al de rest was wit enzow.

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Ik heb net je foto's uitgebreid bekeken en wat een leuke valkjes heb je! Zien er mooi uit!
Leuk dat ze nu weer naar buiten kunnen en dat ze er zoveel plezier in hebben! Toch niets voor niets berichtjes gestuurd.... maar ben blij dat ze nu ook buiten zitten.
Hier regende het net even en er hingen er gelijk een paar aan het gaas met de vleugels wijd om zo wat regen op te vangen, dat viel niet mee, want de voliere is (helaas voor hun) overdekt. Ik vind dat daarom wel jammer voor de valkparkieten, maar op de bodem lopen ook konijnen en daarom mogen de snippers niet te nat worden, omdat eronder tegels liggen wordt het snel modderig.
Ze kunnen nog wel badderen in de grote badschaal, maar dat doen ze niet zo vaak...

Heb je ook nog foto's van je andere vogels gemaakt?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

ja had er gemaakt, maar helaas zijn die ook mislukt, als je wil ga ik er gelijk nog wat proberen te maken? Want was dat toch van plan ;).

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Ik vind het erg leuk om ook foto's te zien van je andere vogels, ben benieuwd. Het is inderdaad lastig om goede foto's te maken van vogels, want ze zitten niet stil en met mijn fototoestel kan ik niet zo dichtbij komen.

Ik hoop binnenkort wat foto's te kunnen maken met een digi camera, zodat ik ze ook makkelijk op internet kan zetten, kun je ook wat foto's zien van mijn valken enzo!

De foto die naast mijn berichtje staat is van de albino pop en cinnamon pop, deze laatste is een jong dat bij mij geboren is.

gr Inger

problem.

Tara

Ahhh wat lief en mooi zeg, ben best jaloers, wil ook een albino ;D. Ik ga nou ff fotootjes maken :).

Inger m

Hoi Tara,
Mooi he die albino? Ben er best trots op. Mijn vriend vind ze erg mooi, we zagen er een zitten bij een kweker waar we een witkop man kochten, deze albino was niet te koop :(, maar later zag ik er een te koop staan en zijn we erheen gegaan om deze te kopen. Het is een popje en ik wil haar koppelen aan de witkop man, want hij had een paar albino nestgenoten, dus ik hoop met dit koppel ook albino's te gaan kweken.

Succes met foto's maken, ben benieuwd!

gr Inger
problem.

Tara

Hoi Inger,

wat ben ik jaloers op je albino, ik hoop dat ik hier misschien witkoppen split heb voor lutino ofzo .... ::). Ik heb de foto's, maar natuurlijk zitten er bij van mijn valkjes ook hoor ;).

De eerste 4 foto's zijn Laiko, met gespreide vleugels ;). Vind ik zo lief :).

Op de volgende foto zie je Tysia > Lucky > Smuey (die naar achteren kijkt) > Elmo -> Naira

Op de volgende foto zie je Musli.

Op de volgende foto zie je mijn ene bourke Bo > Elmo > Naira

Op de volgende foto zie je Musli > Lucky > Bami (de bourke). Deze foto is namelijk wat waziger.

Op de volgende foto zie je links: van onderen naar boven: Bami > Bo > Elmo > Naira en rechts zie je van onderen naar boven: Lucky > Musli.

Op de volgende foto zie je de 2 meeuwtjes en de kanaries, wel jammer dat Presley er niet zo duidelijk op staat :(.

Op de volgende foto zie je van onderen naar boven: Bami > Bo > Elmo > Naira.

Op de volgende foto zie je van boven naar onderen: Musli > Lucky > Pucky.

Op de  volgende foto zie je van boven naar onderen: Naira > Elmo > Bo > Bami > Pucky.

Op de volgende foto zie je Musli en Lucky.

Volgende is Malaia, wel jammer dat ze wit is door de zon, maar de volgende foto van Malaia is veel mooier.

De volgende foto dus van Malaia, ziet hij er niet gezond en happy uit?

Volgende is Elmo, oogjes open houden lieve schat van me ;).

Op de volgende foto zie je Tysia en een meeuwtje :).

Op de volgende foto zie je weer eens Tako

Op de volgende foto zie je eerst Bami, dan de kanarie Presley (die je nu wel goed ziet) en dan Bo.

Op de volgende zie je Presley en Bo

Nu zie je alleen Bo.

Op de volgende foto zie je het vrouwelijke zebravinkje.

Op de volgende foto zie je het mannelijke zebravinkje.

Hier nog eens het mannetje.

En hier het vrouwtje nog eens.

Op de volgende foto zie je Elmo de valk en Bami de Bourke van langs achteren, eindelijk eens wat betere kleur voor Bami ;).

En dan uiteindelijk de laatste foto ... Tazko ;).

Groetjes ,Tara

Inger m

Hoi Tara,
Leuk al die foto's! Hoop vogels zo in jouw voliere!
Die kuifkanarie, Presley (glosterkanarie?) vind ik erg cool en de bourkesparkieten zijn ook erg schattig, deze heb ik vroeger ook in mijn voliere gehad, leuke vogels en ze maken van de grappige geluiden.. heb je er al eens mee gekweekt? Ik heb ze een aantal jaren gehad, maar slechts een keer meegekweekt, toen ik ze apart in een broedkooi had gezet, ze hadden gelijk 5 jongen, blijkbaar hadden ze wat meer rust nodig. Als ik meer ruimte heb neem ik ze weer!

Laiko staat er mooi op, zeker een fotomodel ;)? En Malaia ziet er inderdaad weer goed uit!

Om albino's te kweken heb je een witmasker pop en een lutino man split voor witmasker nodig. Een albino is eigenlijk een lutino witmasker.
Maar er zijn ook wel andere combinaties mogelijk, want die van mij had een witmasker vader een witmasker cinnamon moeder, maar een van beide zal wel een splitvogel voor albino zijn. Een andere albino die ik heb gezien had een witmasker vader een een geparelde witkop moeder.

Maar er zijn nog meer forumleden die albino's hebben, mss kun je er volgend jaar wel ergens een kopen....
Ik ben zelf ook zeer benieuwd of ik albino's ga kweken.

gr Inger

problem.

Ellen

Zo hee Tara, je hebt flink uitgepakt met de foto"s.
Mooi geworden hoor die voliere. En dat ze het zo
naar de zin hebben is helemaal fijn.

Leuke aanwinst is die Presley en Bo zo mooi roze.
Gezellig hoor zo allemaal bij elkaar.
Die zebravinkjes vind ik ook zo gezellig erbij.

Heel veel sucses en plezier met de voliere.
Groetjes van Ellen.

Tara

Hoi Inger,

ik ben bang dat mijn bourkeparkieten allebei hetzelfde geslacht hebben. In ieder geval wil Bami soms proberen, maar Bo maakt zich dan kwaad, misschien allebei mannetjes? :-/. Vind het best jammer.

Presley vind ik ook erg mooi, ik had er al eerder zo eentje, maar helaas gestorven, hij kwam ziekjes en was dan aan de betere hand maar dan toch overleden, maar deze dat ik nu heb is precies een tweelingbroertje, en nog vrij jong ook. De kanaries zijn beide mannetjes, schieten beter op met elkaar als toen er nog een vrouwtje bij zat, maar ik begrijp het best, met 2 mannen moet je normaal 4 vrouwtjes hebben dan. Maar volgens de dierenzaak was de bruine kanarie een vrouwtje, tot dat ik hem hoorde fluiten dus....... Laiko wordt makkelijk zo op de foto genomen hoor, ze is vrij tam, dus als je ze op je hand hebt blijft ze zitten, maar wil ze soms gelijk weer naar Moko vliegen, dus gaat ze zo zitten ;). Malaia zit er erg speciaal bij, split voor iets, maar voor wat ::). Alleen de kwartels en de duif hebben de nacht binnen beleefd hmmm had het wel gedacht ;).

Hoi Ellen,

thx voor het complimentje, de zebravinkjes zijn van m'n broer :). Maar ik mag voor alles zorgen he, dus aanschouw ik ze allemaal wel een beetje van mij :). Bo is mijn eerste bourkeparkiet, erg mooi en lekker vetjes, tja, vind neophema's best ook erg mooi hoor :).

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal,

ik heb Bami eindelijk eens mooi en duidelijk op de foto gekregen!!! Joepie!

Zo, wat vindt ge er van ::).

Hier hem nog eens:

Op de volgende foto zie je Pucky :).

Nou zie je Musli en Malaia

En hier m'n Luckytje :).

Hier zie je Smuey:

Op de volgende foto zie je Lucky en Bami en wat onduidelijker een van de 2 kanaries.

Op de volgende foto zie je Bo.

Op de volgende foto zie je Moko (dicht) en Tysia (ver natuurlijk ;)).

Hier zie je hippe Tysia:

Nog eens Tysia:

Nu Tazkootje, roepen maar kanjer!

Hier zie je Smuey'tje nog eens.

Hier de lutino pop Kiako:

Op de volgende foto zie je Naira en een zebravinkje :).

Op de volgende foto zie je: bovenaan links: Merko, onderaan links: Tiko, onderaan rechts: Malaia en bovenaan rechts: Tazko.

Nou zie je mijn mooie Elmo:

Zo dit was het voor vandaag, nou stoppen ff met die foto's, want krijg er anders maar geen genoeg van :D :D.

Groetjes, Tara :).

Nes

Hoi Tara,

ongelooflijk, wat heb jij veel vogels zeg!!! Geweldig!
En allemaal zo mooi  :) Vooral het valkje op de allerlaatste foto vind ik echt heel mooi. Je mag er trots op zijn  ;)
Leukhoor, al die foto's. Flink blijven oefenen, dan lukt het vast wel  :)

Groetjes Nes.

Suzanne

Leuk hoor, die foto's Tara. Ik vind ook die laatste foto erg mooi  :D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hahaha ja Suzanne, 't is Elmootje he ;).

Ik vind die foto ook heel mooi, Elmo staat altijd mooi op de foto. Ze is een cinnamon geparelde valk en heeft 1 keer bijvoeding gehad, alhoewel, tam? Nee hoor ;). Ze is een van mijn mooiste valkjes, en is een jong van eigen kweek :). Mag er trots op zijn, maar ben trots op al mijn valkjes :).

Groetjes, Tara