20 juli 2025, 12:17:01

Tara's 'lieve' valkjes

Gestart door Tara, 28 augustus 2003, 02:31:20

« vorige - volgende »

Tara

Volgens mij zal Malaia niet lang meer te leven hebben, er is niets aan te doen :(. De dierenarts wist het ook niet :'(. Hij doet echt zo kalmjes, ik weet niet :(. Ik ben bang, dat hij toch, eender dagen zal sterven, ik durf bijna de volière niet meer in om te kijken :'(.

Tara

Heb nu echt ff tranen moeten laten vallen als ik naar 'm keek, hij toont echt zo kleintjes t.o.v. de anderen, hij doet me denken aan Falko .... Sommige van jullie zullen haar nog wel hebben gekend :(. Hij ademt best zwaar en 't ziet er uit of hij koud heeft :(. Hij is het tegenovergestelde van de anderen, zij zijn springlevend en hij ... hij zit steeds op de grond met nog andere valken, omdat ze te lui zijn om naar de tak heen te gaan, maar hij zit steeds achter de emmer waarin de tak vast zit, en dan zie ik hem nooit wat me dan ook weer zo bang maakt :(. Als ik hem dan op een stok zet, dan is het echt een duts :(. En het is net, of hij zijn pluimen gaat verliezen, ik geloof niet dat hij zichzelf plukt, maar ik zag dat er pluimen weg zijn uit zijn rugje :'(. Diegene op zijn nekje zijn wel terug aan het groeien, maar ik maak me echt zorgen om hem :( ....

Groetjes, Tara ...

Suzanne

Ow Tara, wat naar voor je. Jeetje wat heb jij een hoop te doorstaan de laatste maanden met je valkjes  :-[

Veel sterkte, en ik hoop voor je dat hij toch nog opknapt.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Tara,

Ik hoop dat alles nog goed gaat komen met Malaia.
Je hebt al zoveel tegenslagen te verwerken gehad.
Ik zal in iedergeval voor je duimen.

Sterkte!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lique

Hoi Tara,

Wat rot zeg weer.
Ellende allemaal.
Maar ik zou haar eruit halen, want als het iets besmettelijks is, kan ze de anderen aansteken.
Zorg voor warmte, dat ze binnen staat, met een warmtelamp.
Kijk hoe ze eet, en of ze wel eet, zo niet ,zal je haar moeten helpen.

succes.,

groetjes lique

Tara

Heb net m'n moeder gebeld om te vragen of ze boven mag staan, maar ze zegt dat het in de volière (het binnenhok waar ze nu zitten) veel warmer is dan boven :(. Ik ga Malaia wat binnenhalen, ze zijn toch gaan werken ...

ziralioness

Ai Ai, arme Malaia.. Hmm... geef haar eens wat druivensuiker door het water, misschien dat dat helpt. Daar krijgen ze energie van... Warmte is inderdaad nu ook wel van belang, want als ik dat zo hoor is ze duidelijk ziek!!!

Mits mogelijk zou je haar binnen in een kooi moeten hebben met een warme lamp erop...

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Tara

Hoi,

dat is dus niet mogelijk ....

Maar ik zat te denken ... Ze is dit jaar geboren en is aan het ruien, misschien dat ze daardoor ook weer wat zieker vertoont, ie zit nou op m'n schoot, heb wel druivensuiker, maar is dextro energy, van die tabletten, en volgens mij, is dat niet zo gezond voor 'm :-/

Tara

Hoi allemaal,

Malaia lijkt al weer een stuk beter, ze heeft net een tijdje op m'n vinger gezeten en gaf me kusjes enzo, en ze deed al boos op de duif, omdat die wat dichter kwam, dus lijkt me allemaal goed. Eigelijk is ze ook niet zo mager, maar soms voelt ze wel zo aan, maar denk dat dat is, omdat ze nou ook ruit. Ik maak me alleen nog maar zorgen om die kale plek op z'n rug. De nekveertjes groeien ook goed terug, er zitten nou al zo'n pennetjes, waaruit veertjes zullen komen, wel raar hoor, zo donkerblauwachtig van kleur, is net of ze daar ook een bloedwonde heeft, maar is niet zo :). Ben in ieder geval wel een stukje opgeluchter en moest best lachen hoe hij reageerde op Poeka, de duif :D. Eten doet hij ook goed heb ik gemerkt, en drinken ook wel. Hij zit ook niet steeds meer op de grond, steeds op een stok nu. Wat ik ook wel goed vind, en als ik in de binnenvolière kom, gaat ie meteen wat verder, want ie weet, o ze zal me weer nemen >:(. :D :D.

Groetjes, Tara

Suzanne

Tara, wat fijn voor je. Lijkt het toch allemaal goed te komen voor je valkje  :D

Laat me gauw weten hoe het verder met hem gaat.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Inger m

25 oktober 2003, 17:45:53 #85 Last Edit: 25 oktober 2003, 17:48:13 by Cinnamon_valk
Hoi Tara,
Ben blij dat het weer beter met Malaia gaat. Ik heb nog een reactie geplaatst bij Malaia ziek. Ik hoop dat je er wat aan hebt, mocht er een keer een vogel weer ziek worden. Dit jaar het ik pas voor het eerst echt een goede ziekenkooi, daarvoor moest ik vaak vanalles doen om toch een geschikte kooi te hebben om een zieke vogel apart te zetten. een lamp heb ik wel altijd voor noodgevallen. Het is even een investering (tenminste Elsteinlamp met porseleinfitting en kap kost wel wat, er zijn ook andere soorten), maar je zult er wel altijd wat aan hebben! Zeker omdat jij vrij veel vogels hebt zou je dit gewoon moeten hebben, een zieke of ziekuitziende vogel laat je niet bij de rest zitten (zie verder bij Malaia ziek).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi allemaal,

thx voor de reacties.

Hoe meer pluimen Malaia terug krijgt, hoe beter ze wordt :). Ze was er vandaag als de eerste om vers water te drinken :). Wat natuurlijk ook super is, je zag hem al afkomen hoor, zodra ik het water er zette, was ie daar al, hij keek naar me, en dan naar het water en ging langzaam er heen, en gaan drinken, tja langzaam, om te zien of ie mij kon vertrouwen he ;D. Hij heeft gedronken en ging weer weg. Hij zit nou ook steeds op een stok, en als ik kom, springt hij er ofwel van, of wel stapt hij er van, het is te zien, vandaag sprong ie, gisteren ging ie lager tot op de grond om er van te gaan (het gaat van laag naar hoog). In ieder geval, zijn nekpennen zijn nog niet open, maar het is zoals een jong babyvalkje, per dag, groeien ze :). Ik ben de dagen aan het aftellen, voor wanneer het maart is, dan gaan ze straks paren, als ik goed geteld heb, nog zo'n 123 dagen. Nou aftellen maar :D. Dan is het maart, zullen ze allicht beginnen dan, maar 123 dagen lijkt me nog zoooo veel :-/. Ah zal wel snel gaan zeker :), dan wil ik zeker weer nestjes hoor, en deze keer zullen ze niet falen! Hopelijk gaat Skippy dan ook een nestje beginnen, hopelijk met een lutino, alhoewel ... Heb maar 1 lutino man die bezet is, als ze pop is ... Maar als hij man is, heb ik er wel nog een over.... Maar denk dat Skippy popje is. Ah, ik zal dan maar nog een lutino man bijkopen zeker :D. Maar nu durf ik even niet, straks hebben ze die papegaaienziekte. Maar volgens mij, worden alle jongen mooi, nouja, dat ben ik zeker, maar het maakt me niet uit met wie ze een nestje begint, ik hoop dat ik gewoon eens witte donsjes zal hebben ook, dat zou prachtig zijn :P.

Groetjes, Tara :)

Tara

Hoi allemaal,

ik heb Malaia nog nooit zo goed gezien tijdens ze ziek is :). Hij wil de duif de baas zijn alhoewel hij er een pek van heeft gekregen :(. Hij speelt met m'n vingers, wil van hoge gebieden naar omlaag springen enz. Ze ziet er goed uit, en haar veren groeien ook heel erg mooi terug :) waar ik natuurlijk ook weer  blij om ben :)

Groetjes, Tara

Kolkkie

hoi Tara,

Wat fijn dat het beter gaat met Malaia.

Ik had wel ff een ding, zou je die duif beter niet apart kunnen houden van je valkjes.
Mss dat die duif wel ziektes bij zich hebben, en ook allemaal ongedierte in de veren heeft zitten.
Dat Malaia zometeen niet zieker wordt vanwege die duif.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi Mariska,

de duif had in het begin vlooien, toen ik haar onderzocht, maar ik heb anti-ongedierte poeder he, en haar ff ingepoederd. Dus zij heeft wel geen ziektes meer in d'r veren zitten hoor, daar hoef je niet ongerust over te zijn.

Groetjes, Tara