9 mei 2025, 03:17:32

broeds....pfff wat een ellende

Gestart door Martin1, 10 maart 2007, 11:56:19

« vorige - volgende »

Martin1

10 maart 2007, 11:56:19 Last Edit: 10 maart 2007, 11:57:59 by Martin1
De hormoontjes zijn flink op hol geslagen bij mijn birdies. Het popje zit te broeden op (nep)eitjes. Zolang ze er op blijft zitten is er niet veel aan de hand en is het hier lekker rustig. Maar zodra ze van de eitjes afgaat (en dat doet ze nog al vaak) dan wordt het mannetje helemaal gestoord en gaat ie non-stop keihard schreeuwen en rondvliegen. WIEP! WIEP! Fladder Fladder! WIEP! WIEP! Fladder Fladder! Ik wordt er helemaal gek van! Vooral omdat het vaak de hele middag zo door gaat.  En ook de andere valkjes met veel vertoon wegjagen he. Waarom zou het mannetje de hele tijd zou nerveus doen als het popje van de eitjes af is? Iemand een idee? Het zou beter & slimmer zijn als hij het broeden overnam, maar dat doet ie dus niet  ::)

En hoe lang moet ik dit vol gaan houden, wanneer kan ik de eitjes weer weghalen? Ze zit er nu twee weken op. Ik wil haar zo lang mogelijk laten broeden om te voorkomen dat ze straks wéér eitjes gaat leggen.

Mara

Hoi Martin

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je de eitjes na drie weken weg kunt halen of als de pop ze voorgoed verlaat.

mara