Het Valkjesparadijs (Foto's van mijn geelwang)

Gestart door caro, 10 maart 2007, 14:26:37

« vorige - volgende »

caro

Hallo iedereen,

Het gaat hier weer beter :). Gelukkig :D.

Ik heb een paar leuke dingen om weer naar toe te leven. We gaan lekker met de kerst met mijn ouders een weekje weg.

We hebben vorige zaterdag een andere caravan gekocht. Ik hoop dat we hem a.s. zaterdag kunnen halen, want dan kan ik voorbereidingen gaan treffen voor de kweek van deze winter. De spullen uit de caravan staan nu in het kamertje waar ik mijn broedkooien in wil gaan zetten.

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken met de kweek. De eerste keer binnen en de eerste keer in de winter. Ik heb ondertussen al 4 reserveringen voor deze ronde :) :D. Dit vind ik echt geweldig. Ik kijk er echt naar uit.

Vanavond worden de laatste 2 jongen opgehaald :'( :'(. Ik zal ze echt gaan missen. Het zijn echt 2 schatten :-*. Het is de geparelde lutino en de bonte man (het broertje van Magic).
Ze hebben eigenlijk van het begin binnen in de kamervoliere gezeten en zijn goed tam.
Het zal geen gemakkelijk afscheid worden :-\ :'(. Maar ze krijgen een goed tehuis en dat is wel het belangrijkste.

Dit was mijn verhaal weer.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

♥Debby♥

Hoi Caro,

Suc6 vanavond hoor... zit magic nu ook nog binnen of zit hij/zij al buiten.. dat kuifje is echt supermooi! heel apart om te zien!

groetjes Deb

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Caroline

Sterkte met afscheid nemen en succes met je winterkweek.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Caro

Heel veel sterkte met het afscheid nemen van je twee schatjes.

Wat fijn dat het beter gaat met je, dat horen we graag.  :) En gelukkig dat je wel iets hebt om naar toe te leven, dat doet een mens goed hoor.

Een nieuwe caravan. Spannend hoor.

En heel veel succes met het kweekseizoen. Ik ga je zeker volgen.

mara

caro

Hoi Debby,

Dankjewel.

Magic blijft gezellig hier in de binnenvoliere. Het is echt een schitterende vogel, ik ben er echt heel erg trots op :-*. Ik wil hem (als het een man is, dat hoop ik zo) koppelen met Luna (mijn albino).

-----------------------------------------------------------------------

Hoi Caroline,

Dank je. Bij jou gaat het al uitstekend met de eitjes, nu nog de mooie jongen. Ook heel veel succes gewenst hoor ;).

Hoi Mara,

Dankjewel.

Het gaat hier met kleine stapjes weer vooruit. De caravan en de vakantie en de kweek van deze winter daar haal ik weer heel veel kracht uit.

Het wordt wel spannend. Ik ben zeer benieuwd wat voor jongen Yentl en Avigdor (het getekende koppel) gaan krijgen.

------------------------------------------------------------------------

Mijn 2 schatjes zijn gisteren opgehaald  :'( :'(. Ik vond het best moeilijk hoor, maar ja ik kan ze niet allemaal houden. Dit keer was het moeilijker dan de andere keren, omdat deze 2 valkjes toch wel lang bij mij zijn gebleven. Het is nu wel erg stil in de binnenvoliere. Ik vind het echt niet leuk dat ze weg zijn, de geparelde lutino was zo'n lieve vogel en een echte kroelkip. Ze hebben een heel goed tehuis en dat is erg belangrijk.

Ik heb weinig nieuws hier, als het goed is heb ik over een week of 2 meer te vertellen, dan hoop ik dat ik kan beginnen met de kweek van deze winter.

Groetjes

Caro

*Petra*

Hey Caro,

Fijn dat je leuke vooruitzichten hebt!
En het is fijn om te weten dat de jongen een goed tehuis kirjgen. Dat maakt het al een stuk gemakkelijker!
Het beste toegewenst !!

Groejtes Petra    :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

al een beetje gewend aan de stilte?

ik denk dat ik nooit ga kweken.. ik zou ze nooit weg willen doen.. hahaha.. de slechtste kweker ooit! hahahaha..

Wij gaan dit voorjaar een voliere maken in de tuin en daar wil ik onder andere valkjes in.. en misschien dat ik daar dan weleens een nestje zal gaan houden.. en dan wel in de hand nemen enzo.. maar dan zou ik ze het liefst lekker zelf in de voliere houden..  maar goed.. dat is hele verre toekomst muziek want het lijkt me nu nog veel te eng allemaal.. zo klein.. ze weerloos..

en de vogeltjes die nu binnen zitten zou ik ook nooit naar buiten doen.. niets gezelliger dan het gefluit, gebrabbel en geklets als je alleen thuis bent.. Heerlijk!

Ik hoop dat er bij jou snel nieuwe geluidjes opduiken!  ;D

groetjes Debby.

Anja

Hoi hoi,

nou ik moest je zoeken zeg 8) 8)
Mooie vooruitzichten in het verschiet.

Hoe is het met Yubel?

Groetjes Anja

Mara

Hoi Caro

Hoe is het met je? Al aan de stilte gewend? Anja had je al terug gevonden want ik zag dat je gereageerd had in mijn boekje dus ik dacht, laat ik eens gaan kijken hoe het bij Caro gaat.

Groetjes

Mara

caro

Hoi Petra,

Jazeker, hele leuke vooruitzichten. Ik mis het toch wel om jongen te hebben. Hoezo een verslavende hobby ::) ;D.
Een goed tehuis is het allerbelangrijkste dat maakt het ook makkelijker.

Hoi Debby,

Ik mis de valkjes die vorige week zijn weggegaan nog steeds,  :'(  :-\. Het is inderdaad niet makkelijk maar als je weet dat ze goed terecht komen is dat een troost.

Als je ze allemaal gaat houden mag je wel een supergrote voliere bouwen ;D.

De nieuwe geluidjes, tja :P ::) ;D, wie weet.

Hoi Anja,

Ik was even ver te zoeken, maar gewoon blijven zoeken hoor. Ik ben blij dat je me gevonden hebt, ik was mezelf ook kwijt ;D :D 8).
Hier gaat het de komende tijd ook weer spannend worden  ;) :D. Ik kijk er echt naar uit.
Met Yubel gaat het goed, ze gaat volgende week kennismaken met Shadow. Ik ben benieuwd, ik hoop zo dat het gaat lukken. Als dit gaat lukken komt misschien volgend jaar mijn droom uit. Een eigen gekweekte albino.

Hoi Mara,

Goed hoor, alleen mis ik de valkjes nog steeds. Gelukkig dat Anja op zoektocht was, ik was de weg een beetje kwijt ;D 8).

Ik heb weinig nieuws te vertellen. Sammy en Luna zijn samen broeds, gezellig 2 van die piepende valkjes ???. De rest van de valkjes weten niet wat ze er mee aanmoeten.

Buiten gaat het met de valkjes ook goed, met de rosella's gaat het ook prima. Alleen vorige week is er een kakariki pop overleden :'(, dat is minder. Ik had pas een man voor d'r gekocht.

Ik zal kijken of ik van de week nog even wat foto's kan maken.

Misschien heb ik volgende week meer nieuws.

Groetjes

Caro

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♥Debby♥

Wat zonde van je kakirie pop.. ga je dan nu nog weer op zoek naar een pop?  ik hoop dat het mannetje haar niet te veel mist..

En ik ben benieuwd naar de foto's! leuk!!

Succes weer hoor! de spanning stijgt zo te lezen!  ;D

Mara

Hoi Caro(line)

Wat naar nu dat een van je kakariki's is overleden. Ga je nog in het voorjaar op zoek naar een nieuwe?

Fijn om te lezen dat je rosella's het goed doen.

Ik snap dat jij de valkjes mist hoor, is ook heel logisch!!

Ik ben benieuwd hoe de kweek deze winter gaat...spannend. Ga je zeker volgen maar dat wist je al.  ;D

Mara

caro

Eindelijk kan de kweek voor deze winter gaan beginnen ;) :).

In het weekend de caravan gehaald en ingeruimd, dus het kamertje was leeg waar de kweekkooien moesten komen. Lekker de kooien schoongemaakt en de broedhokken uit elkaar gehaald en ontsmet met dettol. :P Ik ben er nog moe van :P

Gisteren de hokken klaargemaakt en de vogels gevangen. Ze zijn nog erg schichtig en bang, maar vanmorgen hoorde ik al een man mooi fluiten voor zijn popje. Ik hoop maar dat het wil gaan lukken en de vogels er een beetje zin in hebben.
Ik heb mijn best gedaan, nu is het de beurt aan de vogels ;) 8).

========================================
Ik wilde ook even stilstaan in mijn dagboekje bij een triest bericht van Tinco, de broer van Luna. :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Ik wil hier nogmaals Rianne en Linda heel veel sterkte wensen met dit verlies.
========================================

Misschien zal ik vanavond nog even foto´s plaatsen van de kweekkooien.

Groetjes

Caro

Anke

Hoi Caro,
Veel succes dit kweekseizoen!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes