Het Valkjesparadijs (Foto's van mijn geelwang)

Gestart door caro, 10 maart 2007, 14:26:37

« vorige - volgende »

Lin

Alles nog goed met de donsjes?

het jong van grisha wordt geplukt..maar ik zie geen kaleplekken..?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

Hoi Caro

Hoe gaat het hier allemaal? En met je rosella koppel? En je had toch ook broedende kwartels?

Mara

Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Petra*

Hoe gaat het hier???

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

caro

28 juni 2007, 10:33:48 #349 Last Edit: 28 juni 2007, 10:36:18 by caro
Hoi iedereen,

Hier ben ik weer, na een paar weken rust genomen te hebben. Ik had dit eventjes nodig om wat dingen op een rijtje te zetten wat er de afgelopen tijd allemaal gebeurd is.

Prive gaat het weer wat beter. Ik mag eindelijk na 2 1/2 jaar gaan afbouwen met mijn medicijnen, daar ben ik zeer blij mee. Ik heb genoeg van de medicijnen en ik heb er zelf om gevraagd om te gaan minderen. Ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan. Ik wil echt mijn leven weer op gaan pakken.

Met de jongens gaat het ook goed. Wesley gaat naar de 2e klas van praktijkonderwijs. Wesley moet nog 1 week naar school en dan is het vakantie voor hem.
Mitchell moet nu nog 3 weken naar school en dan is het vakantie. Mitchell heeft dinsdag zijn rapport gehad en mag 2 groepen hoger. Dit is fantastisch, hij begon dinsdag bijna te huilen. Hij heeft ook een moeilijke tijd achter de rug. Hij zit op deze school (speciaal onderwijs) prima op zijn plek.

Er gebeuren hier allemaal leuke dingen. We hebben pas een nieuwe caravan gekocht en die gaan we zaterdag halen en een week later een andere auto. Over 3 1/2 week gaan we lekker naar Frankrijk.

Nu de valkjes, want ja daar is dit forum voor.
Ik heb de afgelopen weken 8 dode donsjes in het ei gevonden. ze waren volgroeid.

De kwarteleitjes zijn ook niets geworden. Er zaten 2 volgroeide kwarteltjes in.

De jongen van Pearci en de getekende man. Het ene spreidpootje heeft het niet gehaald, de andere gelukkig wel. Die zit nog steeds met de pootjes aan elkaar gebonden. Het is een prachtig valkje, het is een bonte opaline cinnamon popje.
Haar broertje is een bonte cinnamon man, die is vanmorgen uitgevlogen.
Wie heeft er interesse in het spreidpootje. Ik zoek voor haar nog een huisje.

De jongen van Dee Dee en Dexter. De oudste is vanmorgen uitgevlogen, dat is een cinnamon. Het 2e jong lijkt op Dexter, maar daar gaat het niet zo goed mee, hij heeft een groei achterstand.

De jongen van mijn trots, zijn echt schitterende valkjes aan het worden. De eerste 2 zijn bonte cinnamon en de jongste is cinnamon. Als ze op Pride gaan lijken worden het schitterende jongen.

Tommy is ook vader geworden. Tommy is mijn witmasker die ik van mijn schoonvader heb gekregen. De moeder is een fallow.
Er ligt nu 1 donsje en er ligt 1 ei te piepen en dan ligt er nog 1 ei. Ik hoop dat er een mannetje bij zit, dan kan ik deze zelf houden voor mijn andere fallow.

Dit was het weer.

Het is een heel verhaal geworden, sorry als het te lang is.

Ik zal proberen vanmiddag nog wat foto´s te maken en te plaatsen.

Groetjes

Caro

Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Saar

Hoi Caroline
Jeetje balen zeg acht dode donsjes in het ei!!
Maar fijn dat t met de jongens en met jou goed gaat :)

Met de gekke Guido gaat alles goed. Hij is nog steeds hopeloos verliefd op het bonte popje, maar doet gelukkig niet meer zo vervelend als in t begin. Als t bonte popje niks wilt, dan gaat ie naar Linkie om te kroelen ::) Het is dus een mooi uitgekookt beest :P ;D ;) Op dit moment zijn ze lekker in de rui. Ook Guido.. Die heeft een paar veertjes met pareltjes verloren. Dat is dus een opaline bonte witmasker man :)
Groetjes Saar :-*

Caroline

Fijn dat het allemaal goed gaat.  :D

En jij ook al 8 dode donsjes in het ei gevonden, wat is dat toch dit jaar bij iedereen??  :-\

Hopelijk gaat het nu beter.  :)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerda

Hoi Caroline,

Dus goed en slecht nieuws. Sneu van de donsjes die niet uit het ei kwamen. Het komt dit jaar wel vaak voor, heb ik het idee.

Gelukkig gaat het met jezelf goed op het moment en heb je ook nog een aantal jongen waar het goed mee gaat.

Hopelijk zet het positieve door en kun je zonder de medicatie.

Groetjes, Gerda

Mara

HOi Caro

Wat vervelend van die 8 volgroeide valkjes....Ik heb ook echt het idee dat het dit jaar veel meer voorkomt. Ik merk het ook op een ander forum. Ook jammer van de kwartels, hier had ik 5 eitjes waarvan er maar eentje is uitgekomen.

Gelukkig dat het met jou weer beter gaat. Echt toppie om dat te lezen, en ook dat het met de kids beter gaat.

Het spreidpootje. Ik hoop dat je echt een goed huisje voor hem/ haar vindt.

Heel veel liefs

Mara

*Petra*

Hoi Caro,

Goed om te lezen dat het met jullie goed gaat!!
We zijn erg benieuwd naar je foto's van de jonge valkjes!

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anke

Hoi Caro,
Fijn dat het beter met je gaat.
Ook ik  ben erg benieuwd naar de foto's :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

caro

Hoi Saar, Caroline, Gerda, Mara, Petra en Til,

Bedankt voor de leuke en lieve berichtjes. Ik ben blij dat het weer wat beter gaat, ik ben er nog lang niet maar we blijven vechten.
Er gebeuren nu leuke dingen en daar geniet ik heel erg van. En mijn vogeltjes geven mij heel veel positieve energie. Ik kan heel veel troost uit de vogels halen. Ik geniet van ze, ik zou ze niet meer kunnen missen, ze helpen mij echt in moeilijke tijden.

Hier de beloofde foto's

Ik begin maar met het spreidpootje. Dochter van Pearci en de getekende man. Het is een mooie bonte cinnamon opaline popje.

Ik zoek voor haar nog een goed tehuis. Ik kan haar helaas niet zelf houden.
Ik ga van de week even kijken hoe het pootje nu staat.

Het broertje van haar is een mooi bonte cinnamon man.

Ook hij is nog te reserveren.

------------------------------------------------------------------------

Het jong van Grisha en Coco is een opaline witmasker (waarschijnlijk een pop)

Even het berichtje opslaan voor ik alles kwijt ben. Zo de foto's van de donsjes van Pride en de donsjes van Tommy.

*Yvon

Hoi hoi

Tot nu toe zie ik alleen maar mooie jonge valkjes.
Nou hopen dat ze ook gereserveerd worden en een goed huisje krijgen.

Met de mensen van de beestenboel gaat het gelukkig ook weer beter. :D
En binnenkort lekker allemaal op vakantie met de caravan.  ;D

Nou wacht ik op de volgende fotosessie.  ;) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

caro

30 juni 2007, 21:13:46 #358 Last Edit: 30 juni 2007, 21:17:04 by caro
Hier ook nog een foto van Beauty

De donsjes van mijn TROTS.

De oudste is een bonte cinnamon man

De 2e is ook een bonte cinnamon man. Heeft alleen ietsje meer geel op de rug en op de vleugels

De derde is een cinnamon

Het trio

Deze zijn alle 3 nog te reserveren.

Tommy mijn witmasker man en de fallow pop hebben 2 donsjes.

Het eerste donsje is geboren op 26 juni en dat is een geel donsje.

Op 28 juni is er een geel donsje geboren met rode oogjes.
Wat zou dit zijn een fallow of een lutino.

Alle 2.

De rosella's zitten nu bij mijn schoonouders. Omdat wij over een paar weken op vakantie gaan en mijn overbuurvrouw de voliere niet in durft.

Dit waren de foto's.

Morgen of overmorgen zal ik weer eens jullie dagboekjes lezen.

Een fijn weekend allemaal.

Groetjes

Caro

*Yvon

Hoi hoi

Wat zien ze er mooi en lieffffffff uit.  :-*
Je donsje met rode oogjes is wss een lutinootje ?
Tenzij je witmaskerman split fallow is.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >