Het Valkjesparadijs (Foto's van mijn geelwang)

Gestart door caro, 10 maart 2007, 14:26:37

« vorige - volgende »

Mara

HoI Caro

Wat lees ik nu, drie donsjes dood? Dat is minder en inderdaad heel erg jammer. Ik hoop dat je voor de spreidpootjes een oplossing vindt.

Mara

•=Bonnie=•

Hoi Caro,

Wat een nare berichten :(
Hoe gaat het nu met jou en je donsjes?

Rianne

He wat kl*te, dode donsjes... :-\
Maar zo te lezen komen er ook weer een hoop donsjes bij. :) Ben benieuwd!
Succes met de jongen met spreidpootjes. :)

caro

Hallo iedereen,

Eindelijk weer tijd om dagboekjes te lezen en om in mijn eigen dagboekje te schrijven.

Er zijn weer 2 donsjes doodgegaan :'(. De laatste lutino is dood en een donsje van het TRIO (Dee Dee en Dexter en de getekende pop). Het gaat weer lekker hier.

Ik heb nu nog 1 witmasker donsje en 5 gele donsjes, waarvan er 2 met spreidpootjes :'(.

Het leuke is wel, dat er een donsje is geboren op mijn verjaardag. Dat is nog eens een leuk cadeau ;).

Er liggen hier nu wel weer 19 eitjes.

Vandaag de 2 spreidpootjes even gedaan. Wat een gefriemel zeg, ik kijk er nog scheel van ;). Ik hoop dat het goed komt, vanmiddag zaten de donsjes wat beter rechtop.

Ik denk dat er in het weekend wel een donsje geboren zal worden bij Pride en Joy. Ik zag dat er een eitje donker aan het kleuren was. Spannend. Eindelijk wordt Pride vader. Ik ben benieuwd.

Ik zal snel weer foto's plaatsen, ik hoop dat ik morgen tijd heb om foto's te maken.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Anja

Hoi Caro,

Wat vervelend zeg van je donsjes. Hopenlijk gaat het vanaf nu wat beter.
Ik hoop voor je dat de spreidpootjes helemaal bij trekken en ik kan me er iets bij voorstellen dat je er scheel van ziet.

Spannend zeg bij Pride en Joy. Daar komen vast heel knappe jongen uit het ei.

Groetjes Anja

*Esther*

Ach, wat vervelend hè!
Het lijkt wel niet te mogen dit seizoen. :'(

gr Esther

*Petra*

Hey Caro,

Wat vervelend, 2 donsjes dood  :'(.
Hopelijk heb je meer geluk met de 19 eitjes.
En een kleintje van Pride? Dat is wel bijzonder!!
Dat moeten wel mooie valkjes worden ;).

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Caroline

Hè getsie, wat balen, weer 2 dode donsjes.  :-\ :'(

Hopelijk gaat het verder goed.

Succes met de spreidpootjes.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Hoy Caro
Het zit je ook niet mee , weer 2 dode jonkie's.
Wij gaan met z'n allen hard duimen dat het nu afgelopen is met verdrietige dingen.
En je ons alleen maar goed nieuws te melden hebt.
Veel Succes!
Groetjes Riny

Anke

Hoi Caro,
He wat sneu twee dode donsjes :(
Ook ik ga voor je duimen dat het verder beter gaat.
Ook hoop ik dat de sprijdpootjes zullen genezen. Ik kan me goed voorstellen dat het een hoop gefriemel is met die kleine pootjes ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Caro

Wat een slecht nieuws toch. Ik hoop dat het vanaf nu alleen maar beter gaat.

Liefs

mara

*Yvon

Hoi hoi

Jammer geen foto's vandaag.  ;)
Hopelijk gaan de 19 eitjes uitkomen en komen daar gezonde jonge valkjes uit,of zijn het niet alleen valkeneitjes ?
Gaat het al wat beter met de valkjes die spreidpootjes hebben?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Diaantje

Hoi Caro,

Wat verveld zeg weer dood... :'( :'( daar wordt je ook niet echt vrolijk van...
Ik hoop dat het nu allemaal goed blijft gaan hoor,dat heb je wel verdient... ;D
Nog even geduld voor de kleintjes van Pride.. ik ben heel benieuwd... ;D
Hoe gaat het met Beauty..?
Wordt ze nog steeds besprongen de de kakariki en door Pride? of laten ze haar nu met rust..??

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Lin

he weer narigheid wat jammer. Ik zal het vast wel eerder gevraagd hebben maar waren de jongen gevoerd toen ze aantrof of juist helemaal leeg? Het kan ook zijn dat de jongen worden doodgevoerd door te grote hoeveelheden. Je kan overwegen om pellets te gaan geven. Dan weet je zeker dat het niet aan het zaad voeren ligt. Gelukkig is er wel genoeg informatie over spreidpootjes te vinden.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

caro

Hoi Anja,

Het gaat hier super maar niet heus :-\. Dit is het mindere van de hobby.

Ik verwacht deze week de donsjes van Pride en Joy. Spannend. Wordt Pride eindelijk ECHT vader ;).

------------------------------------------------------------------------

Hoi Esther,

Nee, het gaat allemaal niet echt lekker hier. Maar bij jou ook niet.  :-\ helaas.

-----------------------------------------------------------------------

Hoi Petra,

Het houdt hier ook niet op hoor, weer 2 dode donsjes. Zal ik zo verder vertellen.
Ik heb nu 6 kansen op een mooi donsje van Pride en Joy. Ik ben zo erg benieuwd. De eitjes moeten deze week uitkomen, ik kan de donsjes er wel uit kijken. ;) .

Hoi Caroline,

Helaas dat dit  er allemaal bij hoort :-\ :'(.

We hopen inderdaad dat het vanaf nu beter gaat. Voorlopig gaat het hier niet goed.

Hoi Riny,

Het geluk mag hier nooit lang duren :'(. Misschien helpt het duimen ;). Ik heb weer slecht nieuws te melden. Helaas.

----------------------------------------------------------------------

Hoi Anke,

Bedankt voor het duimen. ;). Ik hoop inderdaad dat het helemaal goed komt met de spreidpootjes. Het is inderdaad een hoop gefriemel.

Hoi Mara,

Bedankt voor je berichtje. Voorlopig gaat het hier nog steeds niet goed.

Hoi Yvon,

Sorry dat je zo lang op de foto's moet wacht. De foto's komen er straks aan.
Het zijn allemaal valkeneitjes.

De kwartel zit ook weer te broeden, ik denk op een stuk of 8 eitjes. ;D :D.

Het jong met de spreidpootjes blijft ook achter met de groei. Dus ik ben bang dat het niet goed gaat komen.

Hoi Diaantje,

Ik ben op het moment ook niet echt vrolijk. Het wil hier allemaal weer niet lukken. Als het hier goed gaat duurt het nooit lang.

Als het goed is deze week donsjes van Pride en Joy. Fantastisch ;) :D ;D. Ik ben benieuwd.

Met Beauty gaat het goed hoor. De kakariki man laat haar nu met rust en Pride heeft geen tijd meer :), die zit op de eitjes te broeden  ;). Maar ik  hou het in de gaten hoor ;). Als het niet wil lukken dan ben jij de eerste die het hoort ;).

Hoi Lin,

Ja, het is zeker een narigheid :'(. Dit hoort er ook allemaal bij, helaas.
De kropjes waren leeg dus ze zijn niet doodgevoerd.

Er is inderdaad genoeg informatie over spreidpootjes. Nu maar afwachten of het gaat lukken met het jong.

========================================

Ik heb een hectische week achter de rug. Vandaar ik nu pas weer in mijn dagboekje schrijf.

Het gaat hier weer allemaal super, maar niet heus :-\ :-X :'(.

Van de week met Mitchell naar de dokter geweest. De dokter denkt dat hij de ziekte van Pfeifer heeft, dus gelijk bloed wezen prikken. Daar hoor ik morgen of overmorgen de uitslag van.

Deze week ook nog met onze hond naar de dierenarts geweest. Ik ging alleen maar voor de jaarlijkse entingen. Maar er is iets mis met haar oog, er zit een witte stip op het oog. Weten ze ook niet wat er mee is. Daar moet ik over een week weer mee terug. Onze vorige hond had ook een witte stip op d'r oog en dat was een tumor. Er waren ook uitzaaiingen in de lever dus die hond hebben we moeten in laten slapen.

Nu maar even de valkjes.

Dat gaat ook niet goed. De laatste lutino is vorige week ook gestrorven. Vandaag is het ene spreidpootje ook doodgegaan. De andere blijft achter in de groei. Het valkje wat het laatste is geboren (op mijn verjaardag) is nu groter als het spreidpootje. Dus of die het red weet ik niet.

Er liggen 6 eitjes bij Pride en Joy die deze week uit moeten gaan komen.  ;D :D. Dit is superspannend, ik hoop dat dit goed gaat. Ik ben ook erg benieuwd wat er voor jongen komen. Wordt MIJN TROTS eindelijk vader ;) :D.

Tommy heeft een vrouwtje, hij heeft het geparelde fallow vrouwtje uitgekozen.

De kwartel zit ook weer te broeden, zou leuk zijn als het nu eens wil gaan lukken gaan.

Ik heb maar rare valkjes :-\ :-X. De geelwang en de albino hebben zelf 6 eitjes. Er liggen in het hok ernaast 3 eitjes van Tweety (lutino) en Shadow (geparelde witmasker) en daar zitten ze nu op te broeden ::). Dus hun eigen 6 eitjes laten ze links liggen dus ik denk dat ik deze dus ook als verloren kan beschouwen. Tweety had de eitjes ook niet in het hok gelegd, maar gewoon in de voliere en ik heb ze in een broedhok gelegd. Het moet hier niet gekker worden. ??? :o.

Ik ga nu de foto's plaatsen.
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/