Het Valkjesparadijs (Foto's van mijn geelwang)

Gestart door caro, 10 maart 2007, 14:26:37

« vorige - volgende »

caro

Ik wil iedereen bedanken voor de opbeurende berichtjes :-*.

Het is allemaal erg moeilijk voor me, maar goed we blijven vechten. Alles komt dubbel zo hard aan omdat ik mezelf ook niet goed voel.

Mijn buren aan beide kanten vinden dat de vogels te vroeg wakker worden en gaan fluiten en dan worden de buren ook wakker. Maar de vogels in het wild hoor je eerder dan mijn vogels in de voliere. Mijn buurman is echt een  :censuur die heeft overal wel wat over te zeuren en de andere buren hebben zelf ook een valkparkiet en die vonden de voliere ook erg leuk, maar deze buren gaan ineens met de andere buren om en lopen lekker te stoken. Ze hadden eerst een hekel aan elkaar en nu lopen ze de deur plat bij elkaar.
Verhuizen is niet zo makkelijk, het is een koophuis. We hebben ons aan de regels gehouden met het bouwen van de voliere dus daar kunnen ze ons niet oppakken. Er zitten momenteel 18 valkjes in, zoveel is dat toch niet. Ik heb er al een aantal weggedaan, maar wat er nu in zit blijft zitten.

2 weken geleden stond ineens de politie voor de deur omdat de vorige dag onze hond had zitten janken. Als het dan zo moet om de politie te sturen dan houdt het voor mij ook op. Ik heb alles gedaan wat mijn buren willen. Als ze de voliere weg willen hebben dan gaan ze maar naar de rechter, dan gaan we het maar zo spelen. Zolang we maar doen wat zij willen is alles goed. Dat is nu afgelopen, ik laat niet meer over me heen lopen.

Hier gaat verder alles goed met de vogels. Mijn eerste albinootje leeft nog steeds. En mijn geelwang Bogey is helemaal geweldig, zijn hormoontjes beginnen te werken, hij zit alles en iedereen te versieren in de voliere.
Ik heb alleen vorige week afscheid moeten nemen van Shadow (witmasker man). Die lag dood in het nachthok, helaas.

We hebben alleen de rosella's weggedaan. We hebben nu een koppeltje catharina parkieten in de voliere, ook erg leuk.
Momenteel heb ik eitjes van mijn kakariki's, dus ik ben benieuwd of ze uitkomen.

Ik ga voorlopig weer beginnen met dagboekjes lezen en ik ga denk ik wel gewoon verder met mijn dagboekje. Ik laat me niet wegjagen. Ik weet dat ik goed ben voor mijn vogels en dat mijn vogels gezond zijn en dat is belangrijker dan hoe er over mij gedacht wordt. De leuke tijd gaat er weer aankomen dus dan is er weer genoeg te schrijven.

Ik ga vechten voor mijn hobby, dit zullen ze me niet afnemen.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Mara

Hoi Caro

Ik weet niet wat er over je gezegd wordt, maar laat je niet ontmoedigen. En wat je buren betreft....tsja, sommige mensen moeten nu eenmaal altijd wat te zeuren hebben en het is nooit goed. Sterkte meid. Als ik iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag.

Liefs

Mara

Anke

Hoi Caroline,
Tjonge wat een  :censuur buren heb jij.
Als ze de politie al bellen omdat de hond jankt >:(
Erger vind ik nog dat de politie nog komt ook :o
Hebben die niet wat beters te doen ::)

Ik vind het heel goed van je dat je lekker doorgaat met je hobby. Het houden en kweken met valkparkieten is toch gewoon het leukste wat er is :)
Natuurlijk ben jij goed voor je vogels, laat anderen maar lekker kletsten!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Esther*

Dierenfreackske

Hoi Caroline,  dat is goed dat je je hobby niet opgeeft, zou ik ook niet doen hoor! Laat ze maar zeuren, sommige moeten toch altijd iets vinden he!  :-\ :-\ ik weet dat het heel vervelend moet zijn voor jullie maar ik zou me daar echt niet
mijn hobby laten opgeven hoor! Grtjs Ann

nick01

hoi caroline.

normaliter ben ik niet zo veel te vinden op dagboekjes maar nu even een uitzondering.

een oud collega van mij is kweker van grijze roodstaarten , edels en meer van dat grote soort papegaaien.
hij heeft een koppel of 20 tenminste toendertijd.
zelfde probleem als jou , koophuis gedonder met de buren en de vogels moesten maar weg.

hij kreeg , weet niet of dat op eigen initiatief was , de milieucontroleur op bezoek die heeft decibelmetingen gedaan.
conclusie geen overlast maar wel pieken richting de 70db.
wat moet hij nu doen?
de vogels mogen alleen vanaf 09:30 tot en met 19:30 naar buiten.
en bij constant lawaai moeten ze naar binnen.

er is dus een reële mouw aan te passen.
hij houdt lijsten bij wanneer hij ze naar binnen en buiten doet.
dit was 7 jaar geleden ofzo en hij heeft ze nog steeds.

anders naai je je buren toch net zo als hun jou naaien.
dingen aangeven bij de politie.
lawaai van hobby , alcohol en verkeer , feestje wat lang doorgaat , ruzie wat je hoort enz staat nooit leuk als je ruzie hebt en de politie staat aan de deur hahahaha.
is kinderachtig maar als ze t zo willen spelen kun jij dat toch ook.
laat je in ieder geval niet je hobby afpakken dat is van de zotte.
heel veel sterkte!!!!

p.s. vraag eens info bij bv gemeente.
of vraag support van recht-bijstandverzekering of vakbond , beide helpen je volgens mij ook met privé dingen.
kun je misschien erachter komen hoe je er precies voor staat.

Hermien

Persoonlijk zou ik niet de  'oog-om-oog-tand-om-tand' constructie gebruiken. Blijf jij je maar gewoon als een goed burger gedragen. Misschien kun je hetzelfde doen als de oud-collega uit het hiervoor opgenomen bericht. Lijkt me ook een veel nettere oplossing. En anders zou je nog kunnen overwegen om de "Rijdende rechter'  in te schakelen. Mocht je in de uitzending komen hebben andere valkjesliefhebbers ook meteen goede informatie enzo.

Sterkte in ieder geval, want zoals het nu gaat lijkt mij geen pretje.

caro

Dit berichtje staat bij spoed, wij weet raad???????????????????

:'( :'( :'( :'( :'(

Ik zet deze vraag eventjes bij spoed want er moet nu snel gehandeld worden. (als het niet goed is hoor ik het wel).

We hebben vandaag van de politie een waarschuwing gehad wegens geluidsoverlast van de vogels. Bij de volgende melding krijgen wij een bekeuring en bij de 3e klacht worden de vogels allemaal in beslag genomen

We heeft er hier ervaring mee en weet wat we zouden kunnen doen?

Zijn er geen normen voor geluidsoverlast en als die er zijn hoe zijn die regels?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Jacqueline

Hoi Caroline,

Wat een toestand allemaal.
Heb je een rechtsbijstandsverzekering. Zo ja dan zou ik morgen eens even contact opnemen met ze. Als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt dan moet er ook nog iets bestaan als een bureau sociaal raadslieden. Ook zou je eens vrijblijvend kunnen bellen naar een advocaat.

Caroline

Sorry, ik kan je niet helpen maar wil je wel heel erg veel sterkte wensen.

Ik duim heel hard voor.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

wat een toestand  :-\  :-\
ook ik kan mij alleen aansluiten bij jaqueline. ik zou morgen gelijk wat telefoontjes gaan plegen als ik jou was.

heel veel sterkte en natuurlijk succes!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Tja,buren soms !!!  >:(
Heb je ook al een beetje gezocht via google wat je eventueel nog zou kunnen doen of mag ??
Het enigste wat je nu zou kunnen doen is misschien iets van rolluiken ervoor hangen.
Dan kan je het echt donker maken in de buitenvoliere.
Hopelijk hoef je je vogels niet weg tedoen !!
Je hebt er natuurlijk een aantal hele mooie tussenzitten.

Heel en heel veel succes !!

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anja

Ik kom je heel veel sterkte wensen.

Ik heb helaas geen advies.

Liefs,

Anja

Anke

Hoi,
Helaas kan ik je geen advies geven.
Wat een  :censuur :censuur :censuur buren heb jij,
Heel veel sterkte meis, blijf voor je hobby vechten hoor,
ik duim voor je!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Jacqueline

Hoi Caroline,

Ik heb nog eens even gegoogled en heb iets gelezen dat de politie alleen kan optreden als er strafbare feiten zijn gepleegd. Hieronder staat de tekst die ik gelezen heb.         

De politie kan ook een rol spelen in situaties van overlast tussen buren. Daarbij moet u zich wel realiseren dat de politie vaak alleen kan optreden op grond van wettelijke bevoegdheden of bepalingen. Dit wil zeggen optreden bij gepleegde strafbare feiten. De wettelijke basis waarop de politie kan optreden ligt bijvoorbeeld bij een melding van geluidshinder in de Algemene Plaatselijke Verordening van de gemeente . Feiten als mishandeling en vernieling vallen onder het Wetboek van Strafrecht. In het geval er van een strafbaar feit een procesverbaal wordt opgemaakt, komt dit verbaal bij het parket van de officier van justitie terecht. De officier van justitie bekijkt op zijn beurt of de zaak al dan niet voor de rechter gebracht moet worden. Verder heeft de politie ook een dienstverlenende taak, zoals het optreden als bemiddelaar

Dus als je een bekeuring krijgt is het zo dat je hiertegen in beroep kan gaan. De vogels kunnen niet op last van de politie in beslag worden genomen omdat dit via de rechtbank moet lopen en volgens mij kan ook alleen maar een rechter bepalen of er dieren in beslag worden genomen. De politie kan alleen maar dieren in beslag nemen als er direct gevaar dreigt voor zowel omstanders als het dier zelf.

Ik wens je verder alle succes hoor en ik zou echt even bellen morgen ook met de gemeente.