28 april 2024, 02:37:01

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 7 maart 2007, 20:51:38

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Inge

Wat is dat balen dat je er niet bij bent! Want dat kon een oplossing zijn voor je valkjes dat je nog een kamergenoot zou hebben! Dan kon die voor je valkjes zorgen in het weekend...

Ikzelf woon ook veraf hoor, zo'n 130 km, maar samen met m'n moeder hebben we er een dagje van gemaakt om vanalles te gaan bezichtigen.
Is het geen idee om naar enkele immobiliënkantoren daar in de buurt te bellen om te vragen of zij iets geschikt te huur hebben voor jou?

Zelf heb ik nog nooit zo'n isolatieding gezien voor een vervoersmandje, maar ik hoop dat je het vindt! Mocht ik het zelf ergens zien, dan laat ik het je weten.

Toen ik naar m'n huidige studio ging kijken, heb ik het de huisbazin meteen verteld en uitgelegd. Zij wou eigenlijk geen huisdieren, omdat ze haar studio's promoot voor studenten die erg rustig willen zitten. Toen ik haar vertelde dat Flupke een vrouwtje is , en dat die niet fluiten e.d., was ze akkoord. De clausule in het contract waarbij staat dat er geen huisdieren mogen gehouden worden, is dan ook aangepast en ondertekend door ons 2. Dat wou ik doen zodat ze niet ineens kon beslissen dat Flupke toch niet meer mocht meekomen.

Ik hoop heel erg dat je snel iets gepast vindt! Want is het niet al deze week dat je begint? Of is het misschien een idee om informatie te vragen aan iemand van je klas van wie je weet dat die ook in de stad verblijft?

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

29 augustus 2007, 12:36:04 #676 Last Edit: 29 augustus 2007, 17:03:16 by Rianne
Hey......leuk dagboek ook ! Ik volg vanaf nu ook je verhalen hoor !! Grtjs van ons en Suske en Wiske !!



Inge88

Hey Romy,

De makelaren daar in de buurt hebben allemaal sites en daar staat het aanbod op. Ik heb al eens gebeld, maar toen werd er ook gezegd dat zij hetgeen op internet staat hebben en meer niet.
Bij 1 woningbouwverening ben ik nu aangemeld; www.woneninfriesland.nl. Meer ken ik er niet.
Bij ons is het niet mogelijk gewoon langs kamers te gaan. Dit moet al op afspraak.

Wat bedoel je met immobiliënkantoren?

Tot nu toe heb ik nog niemand gesproken van m'n klas die op kamers zit. Maar blijf informeren  :) Echt vreemd, maar er lijken er maar weinig op kamers te zitten  ???

Ik ben deze week al begonnen met school... volgende week begint het als het goed is echt; begint het project.

Hey Dierenfreackske,

Leuk dat je m'n dagboekje wilt volgen.

Dierenfreackske

29 augustus 2007, 15:07:15 #678 Last Edit: 29 augustus 2007, 17:02:00 by Rianne
Geen probleem Inge .....ik vind het gewoon leul
om al die gekke verhalen van iedereen te volgen !
En ik hou van Valkjes dus !!! Grtjs van onze Suske en Wiske he !!!



Romy

Hoi Inge

Een immobiliënkantoor en een makelaar zijn hetzelfde, dus daar heb je al gezocht. Het is blijkbaar een echte moeilijke zoektocht!
Bij ons hier in Leuven gaat het wat makkelijker, aangezien het een echte studentenstad is en er overal aan het raam hangt als er iets te huur is. Verder kan je ook bij makelaars terecht, maar meestal is het gewoon rechtstreeks van de eigenaar dat er gehuurd wordt (wel met tussenkomst van de universiteit).

Is het geen idee om via je school op zoek te gaan naar een kamer? Via de website van mijn school kan je terecht op een website waar eigenaars van kamers hun aanbod erop zetten.

Ik vind het ook een beetje vreemd dat er niemand van je klas op kamers zit  :) Bij ons zit de overgrote meederheid op studio of kamer.

Succes nog bij je zoektocht!
Groetjes
Romy

Mara

Hoi Inge

Waar studeer jij? Ik heb een vriendin in Friesland wonen en Trienke woont ook in Friesland, misschien kan zij je ook wat meer info geven?

Mara

Inge88

Hey Romy,

Ik heb zojuist een advertentie op de website van mijn opleiding neergezet... afwachten dus maar.

Hey Mara,

Ik studeer in Leeuwarden, aan de NHL. Het zou fijn zijn als zij nog wat weten. Alle suggesties zijn welkom  :D

Mara

Hoi Inge

Ik zal die vriendin van me eens vragen, als ik haar spreek....We lopen elkaar nog wel eens mis op msn.

mara

Inge88

Prima  :D Bedankt alvast

Anja

Hoi inge,

Wat jammer dat het niet door gaat.
Hoop dat je snel iets vind.

Groetjes Anja

*Amanda*

Hey Inge,

Wat jammer dat het niks is geworden! Ik hoop dat je snel een geschikte woonruimte vind! En wat heb je Paddy al veel geleerd! Erg goed! Ga zo door zou ik zeggen  :P ;D


Groetjes Amanda

Lin

ik heb het op mijn hyves gezet..ik heb namelijk ook daar op school gezeten en heb nog vrienden daar  :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inge88

Citaat van: *Amanda* op 29 augustus 2007, 19:41:07
Hey Inge,

Wat jammer dat het niks is geworden! Ik hoop dat je snel een geschikte woonruimte vind! En wat heb je Paddy al veel geleerd! Erg goed! Ga zo door zou ik zeggen  :P ;D


Groetjes Amanda


Ik hoop ´t ook! Paddy is gewoon een slim ventje  ;)

Citaat van: Lin op 30 augustus 2007, 12:48:38
ik heb het op mijn hyves gezet..ik heb namelijk ook daar op school gezeten en heb nog vrienden daar  :)


Thanks! Super tof van je  :D

Inge88

Hey,

Ik merk sinds vandaag echt dat Indy makkelijker is geworden. Ze komt nu zo en nu achter mij, op m´n bureaustoel zitten (ja waarom ze daar graag zit  ??? ) En ze blijft ook gewoon bij me zitten als Paddy allang weer ergens anders naartoe is gevlogen. Dus daar ben ik wel blij om  :D Ook het kroelen laat ze nu veel meer toe, ipv eerst naar mijn vingers proberen te happen.

Ik heb vandaag weer gereageerd op 2 kamers. Éen via een makelaar en 1 via kamernet.nl. De makelaar zou mij bellen zodra hij de sleutel heeft volgende week. Zie hier de advertentie: http://www.rotsvast.nl/default.asp?surl=http://www.rotsvast.nl/object_detail.asp?id=289916&rent=True&buy=False
Het ziet er wel oud uit allemaal, maar daar valt wel mee te leven. In principe zal ik toch voornamelijk op mijn kamer zitten en die kan ik indelen naar eigen smaak. Ik woon dan wel samen met 2 jongens, dat vind ik niet zo erg, want doe ook een opleiding met praktisch alleen maar jongens. Ik ben dan ook benieuwd of er een huishoudrooster is. Verder zei de makelaar dat vogels wel toegestaan zijn. Hij vond dat die niet echt onder "huisdieren" vielen  :P
We zullen zien...
Het is trouwens 1,5 km van het station en 2 km van school vandaan  :D

Inge88

weer off-topic...  :-[

Aankomende zondag ga ik een kamer bezoeken. Ik zou dan 2 meiden als huisgenoot hebben. Het gaat wel weer op selectie  :(, maar de huisbaas zei dat het er niet veel zijn 4 à 5. 2 Vogels staat hij toe, katten en honden niet.  ;D
Ook dit is nog geen 2 km van school vandaan.