3 augustus 2025, 21:51:57

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 7 maart 2007, 20:51:38

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Inge

Welkom terug van je vakantie. Groot gelijk hoor, dat je geen natte tent wilde inpakken. Lijkt me ook geen pretje.

mara

Anja

Hoi Inge,

Welkom thuis zeg. Wat een leuke vakantie heb je gehad en wat hebben je schatten je gemist. Dat een valkje overdag slaapt is niet abnormaal hoor. Hier doen ze dat 's middags altijd.

Groetjes Anja

Inge88

Hey Hennie,

Ik hoef pas volgende week maandag (27-8) naar school. En dan niet de hele week, want het is een soort of introductieweek.

Hey Mara,

Ik ben ook blij dat we donderdag gingen, want gisteren was het echt niet lekker weer en hadden we dus zeker weten wel een natte tent gehad.

Hey Anja,

Ik heb ze nog nooit eerder overdag zien slapen en ook Casper mijn eerste valk niet. Maar als ze dat bij jou zelfs elke middag doen, in groepsverband, dan zal het niks vreemds zijn.

------------------------------------------------------------------------
Ik zit er aan te denken dat ik misschien toch op kamers ga in Leeuwarden. Hier moet ik nog goed over nadenken, maar het zou wel een stuk fijner zijn aangezien ik dan niet die reistijd van 4 uur per dag heb. Ik ga nu juist daarom maar 3 dagen naar school om de andere 2 dagen thuis aan school te werken, maar écht ideaal is dat ook niet. Natuurlijk zullen de valkjes dan meegaan en in het weekend weer mee naar huis. Maar ik vraag me af hoe ik ze moet vervoeren? Zo'n vervoersmandje heb ik, maar voor 1 valkje. Zou een grotere dan geschikt zijn voor 2? Hoe groot?

Gisteren heb ik biologische appelciderazijn gekocht bij de AH. DDit wil ik dan om de 3 dagen gaan geven door het drinkwater naast de vitaminedruppels die ik ook om de 3 dagen zal geven buiten de rui. Nu moet ik nog een spuitje bij de apotheek halen om de hoeveelheid van de appelciderazijn te kunnen meten.
Ik ga het schema'atje gebruiken van Yvonne (geloof ik?).

Dag 1 = Water
Dag 2 = Vitaminedruppels
Dag 3 = Water
Dag 4 = Appelciderazijn
Dag 5 = Water
Dag 6 = Vitaminedruppels
Dag 7 = Water
Dag 8 = Appelciderazijn
...

hennie

Hoi Inge,

Dat zou een hele verandering voor je zijn om op kamers te gaan. Kun je in Leeuwarden makkelijk aan een kamer komen?

Ja, het vervoer met je vogels is dan wel een gedoe! Maar het is ook iets waar ze wel aan kunnen wennen, hoor! Ze hebben bij de DW verschilende maten vervoersboxen! Hou er wel rekening mee dat je ook nog een boel andere spullen mee moet slepen, dus een hele grote vervoersmand wordt dan wel moeilijk.

Mooi schema ga je aanhouden voor de vitamine en de azijn. Ben benieuwd of je al snel resultaat gaat zien bij Paddy en Indy.

groetjes, Hennie

Inge88

Hey Hennie,

Ik heb de boel doorgesproken met mijn ouders en ik denk wel dat ik het ga doorzetten. Financieel is het ook wel te doen, maar wordt wel krap.
Er worden verschillende kamers via internet aangeboden. Of het ook wat is weet ik niet.
Ik wil wel in een redelijke buurt komen natuurlijk en vooral mijn ouders vinden dit erg belangrijk.
Ik heb trouwens "afgesproken" met mijn ouders dat ik daar dan dit komende jaar ga wonen; mijn derde jaar, en dan volgend jaar weer thuis kom en mijn stage ga doen en daarna afstuderen. Ipv stage het tweede semester van dit jaar. Ik wil namelijk stage doen hier in de buurt en mijn ouders vinden dit ook het verstandigste en vooral het goedkoopste en dat komt niet echt uit als ik over een half jaar al stage ga doen.

hennie

Hoi Inge,

Dus je zoekt een kamer voor maar één jaar. Dan zou het fijn zijn als je iets kon vinden waar je niet veel aan op hoeft te knappen. Want het is wel een gedoe om voor één jaar te moeten schilderen en behangen en nieuwe vloerbedekking en zo!

En je zit er zo ver van weg, dat als je een aangeboden kamer ziet, dat je dan ook niet zo maar even kan gaan kijken of het wat is!

Wel spannend allemaal, Inge. Ik hoop voor je dat het gaat lukken. Je zal het vast fijn vinden om je eigen huisje te hebben. Lekker eigen baas!

groetjes, Hennie

Inge88

Hey Hennie,

Ik denk dat het nog niet zo makkelijk is een kamer te vinden. In elk geval niet goedkopere. Ik heb er nu 3 gezien van 350 euro, erg duur, maar het kán wel. Alleen vinden mijn ouders het té duur en willen dat ik mijn valkjes thuis laat zodat ik een kamer kan die wel huisdieren toestaan  :-\ Dat wil ik echt niet hoor.

Anja

Hoi Inge,

Een grote verandering gaat het worden. Veel succes met eht vinden van een geschikte kamer.

Het schema was van Caroline want ik gebruik dat ook.

Groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

Ik zag mijn naam staan,dus kan het niet laten om ook even te reageren na zoveel X ook jouw boekje (stiekum) te hebben gelezen.  8)  ;)

Ik gebruik een andere schema,zonder vitamientjes.
Ik doe :
2 dagen gewoon water
2 dagen appelciderazijn
2 dagen gewoon water
2 dagen knoflookwater

Ik doe alles 2 dagen zodat zeker weet dat ze er genoeg van naar binnen krijgen.
Vitamientjes doe ik af en toe.
Ze krijgen hier geregeld fruit,groente en kiemzaad.

En gelijk wilde ik je even vertellen dat je hele lieve,mooie valkjes hebt.  :-*
En heel veel succes wensen met het vinden van een geschikte kamer.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Inge88

Hey Anja,

Het wordt zeker een verandering. Het is nog wel moeilijk een kamer te vinden waar ze huisdieren ook toestaan. Mijn ouders zijn wel een beetje huiverig over dat ik Paddy & Indy dan ook in de winter over straat mee zal moeten nemen. Maar volgens mij is dat wel goed op te lossen door een handdoek te leggen over het vervoersmandje?

Hey Yvonne,

Leuk dat je ook reageert  :D

Knoflookwater zou goed zijn voor de doorbloeding o.i.d toch? Misschien ook iets voor straks, maar eerst eens kijken hoe het gaat met dit schemaatje. Merk je het ook aan je valkjes?
Ik las ergens dat er ook een goedje bestaat van knoflookwater + appelciderazijn.
Paddy & Indy krijgen ook zo veel mogelijk groenten (momenteel sla), maar fruit niet zo heel veel eigenlijk, omdat dat bij ons voornamelijk mee wordt genomen naar werk/school en niet thuis wordt gegeten; gek eigenlijk.
Maar het kan volgens mij geen kwaad die vitamine 2x per week te geven, ook al zouden ze het niet echt nodig hebben?

------------------------------------------------------------------------

Ik ga aanstaande maandag bellen voor een zogenoemde studio in Leeuwarden. Die is al gestoffeerd en al. Eigen badkamer en keuken. Dat lijkt me wel wat. Ik hoop dat hij nog niet verhuurd is. De advertentie is geplaatst op 12 augustus...

hennie

Hoi Inge,

Succes maandag met bellen. Laat je het hier ook weten, wat het geworden is?

groetjes, Hennie

Anja

Ik zal voor je duimen maandag.

Groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

CitaatMaar het kan volgens mij geen kwaad die vitamine 2x per week te geven, ook al zouden ze het niet echt nodig hebben?

Xtra vitamientjes geven kan geen kwaad hoor.
In die vitaminenpotjes zitten ook weer xtra toevoegingen die ze ook kunnen gebruiken.
Ik geef ze knoflookwater omdat het goed is voor de spijsvertering,luchtwegen en tevens is het ook een ontwormingsmiddel en het schijnt luis en wat andere ongedierte tegen tegaan.
Dat laatste wss door de lucht van de knoflook.  ;) :D

CitaatMijn ouders zijn wel een beetje huiverig over dat ik Paddy & Indy dan ook in de winter over straat mee zal moeten nemen. Maar volgens mij is dat wel goed op te lossen door een handdoek te leggen over het vervoersmandje?

Hierin geef ik je ouders wel een beetje gelijk.
Al doe je er een handdoek eroverheen,de temperatuur verschillen blijven ze toch voelen.
Kijk maar als jij in de wintertijd met een dikke jas naar buiten gaat,dan voel je nog goed de kou.  ;)

Heel veel succes morgen !!  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

Hoi Inge

Dat is wel een grote omschakeling, op kamers gaan hoor. Maar goed, 4 uur reistijd is ook niet alles.

Ik denk dat, zoals Yvonne al zegt, het verschil in temperatuur te groot zal zijn. Hoe warm zal het in je kamer zijn? 20 graden of zo? En je gaat dan naar buiten toe waar het misschien vriest, met alleen een handdoek over de vervoerskooi? Daarom kun je in de winter c.q. najaar, geen valkjes naar een buitenvoliere doen, het temperatuursverschil is veel te groot.....

Succes ermee.

mara

Inge88

Hey Hennie & Mara,

Bedankt. Ik zal het morgen gelijk laten weten als ik wat weet.

Hey Yvonne,

Dan ga ik over een tijdje ook eens kijken voor knoflookwater. In de DW te krijgen? Of ook in een supermarkt?

Hoe zou ik het dan kunnen oplossen in de winter met het vervoeren van de valkjes? Ik kan ze niet daar laten. Dikke handdoek, knuffel? Warme kruik eromheen gebonden :P :-\ ?

Hey Mara,

Ik snap heel goed dat om die reden valkjes niet naar buiten gaan. Bij mij zal het gaan om zo'n 2 km van het busstation... misschien kan ik dat stukje nog met de bus doen. Maar er moet toch een oplossing voor zijn, want ik kan ze niet daar laten. En de valkjes gewoon helemaal thuis laten vind ik ook geen optie.