27 april 2024, 21:34:09

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 7 maart 2007, 20:51:38

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Inge

Ik heb echt geen idee. Ik heb er zelf geen ervaring mee gehad, dus eerlijk gezegd, heb ik daar geen ervaring mee. Als Pino me probeert te bijten dan zeg ik altijd zachtjes of niet doen, dan laat hij het meestal wel. Maar Pino is dan wel een maatje groter en dat kun je niet vergelijken met wat Paddy doet.

mara

Romy

Hoi Inge

Misschien is het een idee om het te belonen bij goed gedrag, en te negeren als hij hapt? Want straffen is inderdaad héél moeilijk.
Eventueel kan je zorgen dat je hele kleine beetjes trosgierst klaar hebt staan.(zo'n klein 'trosje') Als je ziet dat Paddy netjes bij Indy zit, dan kan je wat trosgierst geven. Als hij hapt, dan geef je uiteraard niks.
Als hij hapt nadat je trosgierst hebt gegeven, kan je de trosgierst (of wat er van overblijft) terug wegnemen.

Ik weet het niet hoor, het valt misschien te proberen...

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Inge,

Blijft het alleen bij happen of wordt er ook echt gebeten?
Ik denk dat je er vrij weinig aan kunt doen. Hier doen ze dat ook regelmatig naar elkaar en 5 min later zitten heerlijk naast elkaar. Iklaat het nu maar zo maar ja ik kan ook moeilijk 11 valkjes gaan straffen :-X :-X :-X
Als ze hier iets doen wat niet door de beugel kan dan blaas ik ze recht in het gezicht en dan zeg ik op strenge toon NEE.

Groetjes Anja

Inge88

30 juli 2007, 22:07:20 #603 Last Edit: 30 juli 2007, 22:09:26 by Inge...
Hey Mara,

Paddy hapt of bijt nooit naar mij zoals hij dat naar Indy doet. Tenzij ik er tussen kom met mijn hand, dan gaat hij ook naar m'n hand tekeer.
Ik vind het zo vreemd, tegen mij is hij poeslief en o zo makkelijk, kan alles met hem.
Ik denk dat ik het voorlopig gewoon houdt bij NEE en FOEI en het blazen.

Hey Romy,

Er zit wel logica in wat je voorstelt, maar of Paddy dat ook doorkrijgt? Ik denk dat het wel moeilijk is om uit te voeren. Ik kan ze moeilijk de hele tijd in de gaten houden op goed en slecht gedrag.

Hey Anja,

Ik weet niet goed of er ook echt gebeten wordt. Ik denk eigenlijk van niet, en anders zal het niet hard zijn denk ik. Maar Paddy haalt wel echt uit. En Paddy stopt niet voordat Indy er mee stopt en vaak gaat hij door terwijl zij niet meer hapt...
Het is trouwens wel zo dat er vaker normaal met elkaar wordt omgegaan dan dat er wordt gehapt hoor.
En als hij hapt doet hij dat wanneer Indy naar zijn idee te dichtbij komt. Maar op andere momenten mag Indy wel heel dicht in de buurt komen (tegen hem aanzitten).
Ik denk dat het beste is hem gewoon op strenge toon toe te spreken met NEE en FOEI en flink naar hem te blazen.
Volgens mij is er inderdaad verder weinig aan te doen.
Misschien toch nog een kwestie van kijken wie de baas is? Zoals Danielle eerder schreef.

Anja

Citaat van: Inge... op 30 juli 2007, 22:07:20
Misschien toch nog een kwestie van kijken wie de baas is? Zoals Danielle eerder schreef.


Hoi Inge,

dat denk ik ook.

Groetjes Anja

hennie

Hoi Inge,

Toen ik laatst in de papegaaienwinkel in Wijhe was, klom er een kleine papegaaiensoort op mijn arm. Dit mocht hij niet van de eigenares van de winkel, omdat hij niet zo maar zonder toestemming op de armen van mensen mocht klimmen.

Die vrouw pakte hem toen van mijn arm en hield hem even op zijn rug en sprak hem toen bestraffend toe. Toen zette ze hem gewoon weer op de stok terug.

Deze winkel geven ook gedragsconsulten, dus ik denk dat zij wel wist wat ze deed.

Ik denk niet dat als jij Paddy terug zet in zijn kooi dat hij een hekel aan zijn kooi zal krijgen. Hij zal eerder beseffen dat als hij Indy bijt, dat hem dan tijdelijk de vrijheid wordt afgepakt. Ik denk dus dat het nog niet zo verkeerd is!

Je kunt anders ook nog eens het reiskoffertje neerzetten. En als Paddy dan de fout in gaat, pak je hem, draait hem even op zijn rug en je spreekt hem toen. Dan zet je hem even weg in het reiskoffertje.

Dat zal hij echt niet leuk vinden. Misschien heb ik het helemaal fout....maar je moet toch wat met hem doen. Anders blijft hij dit gedrag volhouden.

groetjes, Hennie

Inge88

Hey Hennie,

Mijn eerste gedachte was ook dat hij het terug in de kooi moeten zou zien als het afpakken van de vrijheid door eigen schuld. Maar aan de andere kant denk ik dat Paddy dat niet door zal krijgen. En de kooi zal gaan associeren met straf. Daarnaast gaat Indy bijna gelijk naar de kooi toe om maar in de buurt te zijn van Paddy. Dat helpt volgens mij niet echt mee.

Ik zal eerst eens kijken of het NEE en FOEI en blazen helpt. In elk geval weet ik dat Paddy het niet zo fijn vind. Helpt dit niet dan zal ik kijken voor andere maatregelen. Tot dusver is het gedrag ook nog niet zo ernstig, Paddy is vaker lief voor haar dan gemeen.

hennie

Hoi Inge,

Het komt vast goed, hoor! Ze zijn allebei nog zo jong...ze moeten nog helemaal hun weggetje met elkaar vinden. En nu gaan de hormoontjes ook nog wat opspelen.

Misschien is er nog wel niets aan de hand en als je dan al echt gaat bestraffen, maak je misschien van een mug een olifant. Je voelt het zelf wel aan of het de spuigaten uitloopt!

Het valt niet mee, Inge....met twee pubers in huis  ;D

groetjes, Hennie

Inge88

Hihi, maar het zijn wel ongelofelijke schatjes! Ga ze ook echt missen als ik op vakantie ga aanstaande zaterdag. Gelukkig wordt er hier thuis goed voor ze gezorgd.

hennie

Hoi Inge,

Dat gaat lekker opschieten! Je kijkt al zo lang naar jullie vakantie uit! We gaan duimen dat het mooi weer wordt in Luxemburg.

Groetjes, Hennie

Inge88

1 augustus 2007, 19:36:37 #610 Last Edit: 1 augustus 2007, 19:41:14 by Inge...
Hey Hennie,

Als ik kijk naar de weersverwachtingen dan ziet het er veelbelovend uit  :D Mijn kledingtas is grotendeels al ingepakt. Toilettas moet nog  ::) Morgen gaan we boodschappen doen en de auto van Frank schoonmaken  :P Vrijdag de boel inpakken en dan verhuizen Paddy & Indy ook naar beneden.

Ik heb al even een kooi op marktplaats op het oog... toch stiekem elke dag kijken hè? Kan het niet laten en wil tóch een grotere kooi voor ze. Mijn ouders zijn er overigens best luchtig over. Volgens mij vinden ze het zelfs geen probleem. Het enige wat mijn vader vroeg was: "wat ga je met de huidige kooi doen dan?"
Maargoed. De kooi die ik op het oog heb ziet er bijna hetzelfde uit als de huidige, is grijs van kleur met zilvere tralies. Hij is 71cm breed, 56 cm lang en 145 cm hoog, met kooi open 165cm. De kooi zelf zo'n 125cm schat ik.
Ik heb een berichtje gestuurd naar de eigenaar met wat vragen. Mocht ik na het antwoord nog geinteresseerd zijn in de kooi en de kooi er na mijn vakantie nog is, dan zal ik er nog eens rustig over nadenken en kijken voor een bod... overigens kijk ik in de tussentijd nog wel verder natuurlijk.
Als ik de kooi koop verwacht ik dat er wel weer wat onderhoud nodig is, ik denk dan dat ik de kooi zwart ga over verven, dat vind ik toch mooier. Maar dat zie ik allemaal nog wel.

O, en vergeet ik bijna wat te vertellen over de valkjes.
Ze waren ondeugend vandaag. Lekker dwars op spullen landen in de slaapkamer waar ze niet op mogen komen en dat normaal ook niet doen.
Verder hebben ze in de middag lekker buiten gezeten. Het is zo grappig om te zien hoe ze reageren op een klein vliegje bijvoorbeeld  :P

Anja

Hoi Inge,

Leuk hè als ze reageren op kleine dingen buiten?
Waren ze mss ondeugend omdat ze aanvoelen dat je weggaat?

Groetjes Anja

Inge88

Hey Anja,

Ja prachtig gezicht. Ook andere vogels worden met grote ogen bekeken  ;D
Paddy zat te kijken naar de zon  :-X Hij keek er op dezelfde manier naar als wanneer mijn lamp in de slaapkamer aanstaan.
Ik vind het trouwens ook erg komisch om te zien hoe ze reageren op het bewegen van licht doormiddel van de zonlicht op je horloge.  :P
Ik weet niet waarom ze vandaag zo ondeugend waren. Denk je dat ze zoiets kunnen aanvoelen dan?

Anja

Hoi Inge,

Ik weet het niet hoor of dat kan. Kijk een hond voelt dat weer wel aan maar of valkjes het aanvoelen  ???  ???

Groetjes Anja

Mara

Hoi Inge

Voordat ik het vergeet, een hele fijne vakantie toegewenst.

Mara