28 april 2024, 13:02:47

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 7 maart 2007, 20:51:38

« vorige - volgende »

hennie

Hoi Inge,

Fijn dat je nog maar twee dagen bollen hoeft te pellen. Wat zul jij uitkijken naar de vakantie!

Mooi dat ze de touwworst leuk vonden! En dat de grote kooi naar beneden mag is ook fijn! Dan zitten ze lekker in hun eigen omgeving. Weer een zorg minder voor je op vakantie gaat!

Jelle en Poppie zaten vanmorgen op de touwschommel. Jelle deed zijn kopje naar beneden om gekroeld te worden, maar Poppie deed het niet. Toen begon ik Jelle te kroelen en toen deed Poppie ineens mee! Heel voorzichtig...ze vond het nog wel eng. Maar het begin is er! Ik denk nu dat het wel goed gaat komen tussen die twee! Toen ik ermee ophield hield Poppie er ook mee op! Ik moet dus maar vaak mee oefenen met kroelen  ;D

Jolien zal straks een foto op het forum zetten van mijn schatjes.

Eng als ze van iets schrikken, hé. Ik ben dan altijd bang dat er één een hartaanval krijgt Ze schrikken hier nog weleens van de honden als die onverwachts blaffen. Ze kunnen 'snachts ook nog weleens een blaf geven als ze aan het dromen zijn  :P

groetjes, Hennie

Romy

Hoi Inge

Dat is erg leuk nieuws dat de valkjes beneden zullen staan tijdens je vakantie. Zo zijn ze toch niet de hele dag alleen en worden ze goed in de gaten gehouden. Dat is toch wel een geruststellende gedachte.

Hoe reageerde je tante en je neef op de raad van je moeder?

Groetjes
Romy

Inge88

24 juli 2007, 16:47:05 #557 Last Edit: 24 juli 2007, 16:57:23 by Inge...
Hey Hennie,

Het bollen pellen is inmiddels voorbij.  :) Ik heb vandaag al gelijk het nodige uitgegeven..  ::) een campingtafel en wat spulletjes voor Paddy & Indy, daar kom ik zo op terug.

Fijn zeg dat Poppie zich wat meer gaat bemoeien met Jelle. Veel oefenen ja!

Waar kan ik de foto vinden van je valkjes?

Hey Romy,

Ik vind het zeker een gerusstellende gedachte. Nu weet ik in elk geval zeker dat het niet zielig is voor ze. Want ze zullen er waarschijnlijk wat minder uit mogen beneden bij mijn ouders dan bij mij. Als ze dan in de kleinere kooi zouden zitten zou ik dit zielig vinden voor ze. Maar hun eigen kooi is groot genoeg om in uit te houden de 2 weken dat ik met vakantie ben.

------------------------------------------------------------------------

Ik heb vanmiddag weer nieuw zaadvoer voor de valkjes gehaald. Ook zijn ze 1 zittouw en 1 speeltje rijker. In de zittouw zit een soort ijzerdraadje, ik kan de touw dus vormen zoals ik het wil. Het is goed te bevestigen aan de tralies.
Het speeltje is een dikke korte tak, met daarin gaten geboord waar dik gedraaide sisaltouwen doorheen zijn getrokken.

Ik had ook vitaminedruppels (spray) gehaald, om in huis te hebben en uit te proberen... maar toen ik in de auto zat en de houdbaarheidsdatum controleerde ben ik gelijk teruggekeerd, deze was van juni 2007. Toen m'n geld terug gekregen (het was de laatste) en moest zelfs de zegel teruggeven!
Volgende keer als ik in een dierenwinkel ben maar weer kijken voor die druppels.

We kwamen toevallig ook langs de Jumper, daar gekeken voor de kakbakken die Anja ook heeft. Maar ze hadden er maar 2 en in 1 maat, en die was echt nog groter dan Anja heeft. Ik denk dat het gewoon ligt aan de Jumper daar. Ze hebben er gewoon weinig.
Daar zag ik ook een grote volierè (mooi hoor!) met 1 geparelde valkje en nog 3 grasjes. Zo'n soort volierè zou ik later ook wel willen, maar wel binnen. Zeeën aan (vlieg)ruimte voor ze  :)
Nu zit ik gelijk ook al weer te fantaseren over het derde en vierde valkje... een witmasker (cinnamon) bont geparelde en een witmasker pale fallow?  :D Maar dat is voor later  :-X

Aangezien de kooi al vol genoeg was, heb ik hem besloten op nieuw in te richten en een aantal speeltjes/zitplekken te verwijderen en te vervangen voor nieuw.
Na het inrichten heb ik Paddy & Indy in de kooi gedaan, ze kijken momenteel nog een beetje de kat uit de boom. Want die nieuwe dingen vinden ze maar raar en eng.


Romy

Hoi Inge

Best dat je op tijd de vervaldatum gecontroleerd hebt! Anders was je je geld kwijt en zo'n druppels zijn niet echt goedkoop vind ik...

Is het de eerste maal dat je de inrichting in de kooi verandert? De eerste keer bij Flupke was ze ook onwennig, maar ondertussen weet ze al dat het af en toe verandert en nu is ze niet meer angstig.

Ik hoop dat jou valkjes ook snel wennen aan hun vernieuwde omgeving :)

groetjes
Romy

Inge88

24 juli 2007, 17:41:22 #559 Last Edit: 24 juli 2007, 17:47:37 by Inge...
Hey Romy,

Ik ben in de tussentijd naar de dierenwinkel hier op het dorp geweest, daar verkochten ze dezelfde vitaminedruppels in spray voor over het voer, maar met dezelfde datum als die andere winkel! Ze hadden wel vitaminedruppels voor door het water van Beaphar van november 2008. Die heb ik genomen. Nu ik thuis ben, gelijk door het water gedaan. Het water is helemaal urinegeel geworden erdoor  :-X Vraag me af of de valkjes dit wel willen drinken?

Ik heb al eens eerder de inrichting veranderd, maar met de spullen die ik al had en nu zijn er nieuwe dingen bij gekomen die ze dus schijnbaar eng vinden. Overigens lijken ze nu minder angstig!

Om nog terug te komen op een eerdere vraag van je over Flip... Mijn moeder heeft het niet verschonen van de kooi opgenoemd tegen mijn oom, die zei dat mijn neefje gewoon erg eigenwijs is en dat mijn moeder het maar tegen hem moet zeggen. Heeft ze gedaan en toen antwoordde mijn neefje dat mijn tante gezegd had dat hij het pas zondag hoefde te doen en nu dus niet. Geloof er niks van... maargoed.
Ik heb hem gesproken over de roest op de kooi. Zegt hij dat het gewoon slijtage is en geen roest. Zo eigenwijs! Maar roest is toch slijtage! En in beide gevallen is het dan tijd voor een nieuwe kooi. Hij zei dat hij weleens zou kijken ervoor op marktplaats... ik ben benieuwd.
Verder heb ik nog opgenoemd dat sepia en mineraalblokje belangrijk zijn en ook grit/maagkiezel mag niet ontbreken. Hij zegt het laatste thuis te hebben en een stukje sepia hangt inmiddels al in de kooi, want die heb ik opgehangen. Of hij wat gaat doen met mijn advies is maar afwachten...
Flip is sinds zondagmiddag weer thuis.




Anja

Hoi Inge,

Wat een eigenwijs stuk vreten is je neefje zeg. sorry maar dat vind ik hoor.

Wat leuk de kooi opnieuw ingericht dat willen we natuurlijk ook zien hè.

Groetjes Anja

Inge88

Hey Anja,

Dat is hij zeker! Schijtirritant! Maar hij loopt vanzelf wel een keer tegen een muur aan hoor!

Geef jij ook vitaminedruppels aan je valkjes?

Morgen zal ik foto's maken  :)

Mara

Hoi Inge

Hoe 'ignorant' (ik kan niet het juiste woord vinden, dan maar in het engels) kunnen mensen zijn!? Echt onvoorstelbaar. Roest is gewoon ook slijtage...en er zijn inderdaad kooien genoeg te koop op marktplaats.

Hoe is het met Paddy en Indy?

Mara

Anja

Hoi Inge,

Ik geef geen vitamine druppels. Alleen ooit als ze in de rui zijn en dan heb ik dezelfde als die jij nu hebt.

Groetjes Anja

Inge88

Hey Mara,

Met Paddy & Indy gaat het prima. Van waterige ontlasting merk ik ook niks meer. Was gewoon tijdelijk  ???
Ik hoop dat de vitaminedruppels dit nog eens voorkomen. Tevens hoop ik ze sneller door de rui te helpen. Vooral Indy is erg in de rui.

Hey Anja,

Drinken ze het gewoon dan? Ook al is het zo vreemd van kleur?

Mara

Hoi Inge

Ik heb vorig jaar ook vitamines gehad,maar die heb ik onder het eivoer gedaan...maar mam deed het in het water en het werd zo geel, maar hier hebben ze er ook gewoon van gedronken. Al keken ze in het begin nogal vreemd....

Mara

hennie

Hoi Inge,

Fijn dat je het bollen pellen weer achter de rug hebt!

Wat een geluk dat je de houdbaarheidsdatum gecontroleerd had! Wie weet wat er gebeurt was als je de druppels gegeven had. Dan hadden ze misschien bedorven vitaminedruppels binnen gekregen. Nou...gelukkig niet gebeurt. En wat kinderachtig dat je zelfs de zegel moest teruggeven  ???

Leuk dat je weer nieuwe speeltjes heb gekocht. Doen ze er nu al wat mee. Of kijken ze nog de kat uit de boom?

Dus Flip is weer thuis bij je neefje? Ik hoop dat je neefje toch gaat nadenken over wat er tegen hem gezegd is. In het belang van Flip. Hij heeft, denk ik, gewoon nog toezicht nodig van je oom en tante. Ik hoop dat hij wel lief is voor Flip. Dat vind ik dan nog belangrijker dan een smetteloze kooi!

De foto's van Jelle en Poppie staan in 't Valkje. Op pag 32 staan er enkele en op pag 33 staan er nog twee. Het zijn niet zulke mooie foto's, maar je kunt ze toch even zien.

Ze hebben elkaar voor het eerst een klein beetje gekroeld. Jelle wilde gekroeld worden, maar Poppie deed het niet. Toen deed ik het maar en toen begon Poppie ineens heel voorzichtig mee te doen. Ze vond het nog wel een beetje eng en toen ik stopte wilde zij ook niet meer. Maar het begin is er!

Alles goed met Paddy en Indy?

groetjes, Hennie

Inge88

Hey Hennie,

Ik heb de foto's bekeken. Het zijn mooie valkjes hoor. Ook je hond ziet er erg lief uit.

Met Paddy & Indy is alles goed. Ze krijgen nu dus vitaminedruppels, ik ben benieuwd hoe dit uitpakt. Ook samen gaat het goed. Ze kunnen niet zonder elkaar meer. Anders gaan ze schreeuwen. Verder laten ze elkaar wel weten met een hap dat ze iets niet van elkaar accepteren. Paddy fluit nog altijd vanalles voor Indy en Indy reageert er slechts op door haar kopje voor Paddy te houden. Paddy heeft net als jij ook eens Indy gekroelt doordat ik Indy kroelde. Toen deden we het ook samen.  :)

Ze zijn al minder angstig voor de nieuwe inrichting. Paddy maakt momenteel gebruik van een nieuwe zitplek dat ik buiten de kooi gecreeert hebt; stuk dik sisaltouw in een halve boog bevestigd aan de tralies van de kooi. Daartussen kan hij zitten.

Anja

Citaat van: Inge... op 24 juli 2007, 18:32:13
Hey Mara,

Met Paddy & Indy gaat het prima. Van waterige ontlasting merk ik ook niks meer. Was gewoon tijdelijk  ???
Ik hoop dat de vitaminedruppels dit nog eens voorkomen. Tevens hoop ik ze sneller door de rui te helpen. Vooral Indy is erg in de rui.

Hey Anja,

Drinken ze het gewoon dan? Ook al is het zo vreemd van kleur?


Hoi Inge,

Hier dronken ze dat gewoon op. Geen problemen mee gehad.

Groetjes Anja

Inge88

25 juli 2007, 15:36:09 #569 Last Edit: 25 juli 2007, 16:36:23 by Inge...
Ik heb Paddy & Indy zien drinken van de vitaminedruppels. Maar Indy ging er ook in badderen.  :o

Net hebben ze weer wat bieslook gekregen, Indy ging er meteen lekker van eten. Paddy hoefde niet; geen trek?
Daarna banaan geprobeerd. Indy vond het eng en liep er van weg. Paddy ging zodra ik de banaan bij hem hield, fluiten  ???  ;D

Vandaag viel me op dat wanneer Indy aan het eten is uit één van de twee voerbakjes, dat Paddy wanneer hij ook uit dat voerbakje wil eten haar gewoon wegjaagt. Dit vind ik zielig voor haar. Hier valt niks tegen te doen zeker?

Foto's:





Zo slapen de 2 altijd... Indy in de ring, Paddy er bovenop.


Hier is het nieuwe speeltje te zien... dikke korte tak met touw.


Saampjes op het nieuwe zittouw.





Volgens mij hebben jullie zo wel een indruk van de nieuwe inrichting van de kooi. Het ziet er best druk uit op de foto's, maar in werkelijkheid valt het mee en hebben ze nog genoeg ruimte om hun vleugels te strekken.  :)


Paddy vind het nieuwe speeltje best wel leuk.


Ook Indy heeft het speeltje ontdekt en is er lekker mee bezig.