27 april 2024, 15:27:28

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 7 maart 2007, 20:51:38

« vorige - volgende »

Wilma1

Tis maar goed dat ie hier niet is, hij zou dan in een andere kooi met speeltjes en ruimte voor hem terug zijn gegaan   .....waterbakje om te badderen, idd beuken snippers EN schelpenzand, omdat ie dat lekker vind ( ook gritjes!!!!) , en beuken snippers ??? dat eet ie ECHT NIETOP hoor?!!!! EEN wilgentakje om te knabbelen en een om op te zitten....een betonstokje om te zitten en voor zijn nagels.

Sepia, eivoer een snoepstaafje, trosgierst......

En als eerste en laatste....veel knuffelen en laten zien dat je van hem houdt en niet zomaar als huisdier is voor HUN gezelligheid!!!!!!!

en nu is dit alleen nog maar wat ie HOORT te hebben!!! Dan is ie nog niet eens verwend  :-\

Owwww waarom nemen mensen toch huisdieren ??? ???  >:(
Hij ziet er zo vreselijk lief uit....*smeltsmelt*
:-\ Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Inge88

Ja, ik heb niet eens alles opgenoemd wat hij mist... trosgierst krijgt hij trouwens daar wel. Maarja mag het! Hij zou natuurlijk tijdelijk in mijn ferplast kooi kunnen. Maar ik weet niet of dat zin heeft voor hem? Want binnen de kortste keren moet hij weer in die kleine kooi en is dat dan niet zieliger?
Volgens mijn neefje had Flip ook een keer een satéprikker opgegeten...  :-\ Geloof er geen barst van.



Anja

Citaat van: Wilma1 op  7 juli 2007, 21:15:05
Tis maar goed dat ie hier niet is, hij zou dan in een andere kooi met speeltjes en ruimte voor hem terug zijn gegaan   .....waterbakje om te badderen, idd beuken snippers EN schelpenzand, omdat ie dat lekker vind ( ook gritjes!!!!) , en beuken snippers ??? dat eet ie ECHT NIETOP hoor?!!!! EEN wilgentakje om te knabbelen en een om op te zitten....een betonstokje om te zitten en voor zijn nagels.

Sepia, eivoer een snoepstaafje, trosgierst......

En als eerste en laatste....veel knuffelen en laten zien dat je van hem houdt en niet zomaar als huisdier is voor HUN gezelligheid!!!!!!!

en nu is dit alleen nog maar wat ie HOORT te hebben!!! Dan is ie nog niet eens verwend  :-\

Owwww waarom nemen mensen toch huisdieren ??? ???  >:(
Hij ziet er zo vreselijk lief uit....*smeltsmelt*
:-\ Wilma



Ik ben het helemaal met Wilma eens. Dat heb je mooi gezegd Wilma.

Groetjes Anja

Inge88

Ik ga trouwens morgen naar Landsmeer (bij Amsterdam) naar de open dag van Dennis papegaaien... http://www.papegaai.nl
Ik ga me dan laten informeren over papegaaien. Ik zou namelijk in de toekomst graag een kaketoe willen hebben.
Daar hebben ze een soort of vogelpark, vele jonge papegaaien, kooienshowroom, winkel etc. Het klinkt in elk geval allemaal veelbelovend.
Ik ben erg benieuwd!

Ps: Paddy fluit nu al bijna anderhalf uur non-stop  :o

Anja

Hoi inge,

Kom je morgen wel verslag uitbrengen? Ben benieuwd wat je allemaal te weten komt. Jij hebt een leuke dag voor de boeg morgen.

Veel plezier alvast.

Groetjes anja

Inge88


Mara

HOi Inge

Een hele fijne dag gewenst vandaag.

Mara

hennie

Hoi Inge,

Veel plezier vandaag bij Dennis! Ik ben benieuwd naar je verhalen erover.

Hoe is het nu met Flip? Is hij al gewend bij je?

Ik denk dat er een heel stuk onwetendheid zit bij je neefje over hoe hij met Flip moet omgaan. Hij kan wat dat betreft nog veel van je leren!

Ik vind dat ouders de zorg voor een huisdier niet helemaal kunnen overlaten aan een 14-jarige jongen. Tenminste niet zonder twee!! oogjes in het zeil te houden. Het moet kinderen geleerd worden hoe ze met dieren omgaan. Je kunt als ouders niet zeggen: neem maar een aga en je zorgt er zelf voor. Alles moet geleerd worden. Daarom denk ik dat je neefje niet alle schuld moet krijgen.

Inge, praat er met hem over. Leg hem uit dat als hij om Flip geeft, hij Flip dan ook een goed leven moet bieden. Misschien is hij bijna jarig en kun je voor z'n verjaardag misschien samen met hem op marktplaats voor een nieuwe kooi zoeken.

Maar nog meer effect zal het misschien hebben als je met je oom en tante praat. Leg ze uit, dat deze situatie voor Flip niet kan. Misschien hebben zij er ook geen weet van en gaan hun ogen open na een gesprek met jou!

Zowel je neefje als je oom en tante kunnen veel van jou leren Inge!!

groetjes en een knuffie voor je twee boefjes en ook één voor Flip in het bijzonder!
Hennie

Inge88

8 juli 2007, 15:40:57 #473 Last Edit: 8 juli 2007, 16:30:15 by Inge...
Hey Hennie,

Tegen beter weten in heb ik Flip meegenomen uit de kooi naar mijn slaapkamer. Hij zit namelijk in de huiskamer en aangezien ik alleen thuis ben en de meeste tijd doorbreng op mijn slaapkamer, vind ik het zielig voor hem.
Ik heb hem natuurlijk constant goed in de gaten gehouden. Maar de interesse voor de valkjes was er niet en hij bemoeide zich er dus ook niet mee. Hij heeft zich prima weten te vermaken met de ketting van de schommel. Hij klom hierin helemaal omhoog naar het plafond en ging hier lekker zitten draaien en poetsen.
Paddy & Indy vonden het doodeng in het begin. Vooral Indy zat heel nieuwsgierig te kijken wat die "vreemde vogel" aan het doen was. Paddy vond er niks aan en zocht een veilige plek bij mij op mijn schouder.
Maar op slot zaten de valkjes ook op de schommel te poetsen en te relaxen, terwijl Flip nog steeds hoog boven de schommel hing.

Ik ga nu de kooi goed schoonmaken. Mijn vriend snapt dat niet. Waarom zou ik de kooi schoner maken dan mijn neefje doet en de vogel is toch al drie jaar niks anders meer gewent. Ik vind dit beetje een beetje naar van hem. Maarja ik heb dan ook meer met vogels.

------------------------------------------------------------------------

De open dag was echt heel leuk! Het was vooral groot en prachtig om te zien allemaal! Echt een aanrader voor papegaailiefhebbers.
Er was een vogelpark met allerlei soorten papegaaien en ook nog wat andere vogels. De meeste papegaaien kwamen echt heel gewillig naar je toe om je goed te bekijken.
Dan was er ook een winkel met allerlei papegaaienspulletjes. Daarboven stonden een heleboel soorten kooien. Dan was er ook een ruimte met babypapegaaien en een hele grote ruimte met volwassen kaketoes, grijze roodstaarten, halsbandparkieten, bonte boertjes, valkparkieten etc. etc.
Er was ook een kooi met jonge valkparkietjes van 3 tot 5 weken.
Verder stonden bijna overal standaarden en speelplaatsen met daarop tamme ara's, grijze roodstaarten, kaketoes, amazones en andere papegaaien. Echt heel leuk! Je kon ze ook allemaal gewoon aaien. Veel zeiden natuurlijk ook "hallo!"
Veel van de papegaaien in de ruimtes binnen die in een kooi zaten konden ook geaait worden.
Sommige mensen hadden hun eigen papegaai mee gebracht, erg leuk om te zien!
In de babyruimte zagen we ook hoe de baby's gevoerd werden. Hier werken ze niet met spuit o.i.d. ongeacht de leeftijd. Ze voeren hier met kartonnen bekertjes. Die vormen ze zo dat er een tuitje vormt en dus lijkt op een snavel van de moeder.

Ik heb de eigenaar/kweker ook gesproken en uiteraard een boel gevraagd. Hij vertelde dat veel mensen inderdaad met spuitjes werken, maar dat dit zo vaak misgaat. Hij zegt dat het bekertje de perfecte manier is en ook nog eens heel gemakkelijk. Ik vroeg of dit bij valkparkieten niet anders is, omdat ze kleiner zijn. Hij vind dit onzin en voert de handopfokjes ook gewoon met een bekertje. Hoe jong ze ook zijn! En het gaat prima, ze drinken/eten het gewoon en er kan niks misgaan...

Ik weet nu ook meer dan zeker dat ik een kaketoe wil. Ik heb een jonge geelkuif kaketoe van 8 weken oud mogen vasthouden, wat een schatje!
De kaketoes kunnen met zo'n 6 à 8 weken mee naar huis worden genomen en worden dan nog 3 daags pap gevoerd tot zo'n 12 à 14 weken. De prijs voor een jonge kaketoe is daar ongeveer 1750 euro.
Hij vertelde dat de witkuifkaketoe de meeste lieve vogel is die niet gauw agressief reageert. De geelkuif heeft dit eerder.
Ik heb gevraagd hoe het zit met de hoeveelheid aandacht die ze krijgen moeten. Ik heb namelijk veel gehoord dat ze heel veel aandacht nodig hebben. Maar wat is veel? Volgens Dennis zien heel veel mensen dit verkeerd en doen dit vanaf het begin al verkeerd... een kaketoe moet je heel consequent opvoeden en grenzen stellen. Volgens hem is het zo dat wanneer je hem de eerste tijd dat je hem hebt elke dag onwijs veel aandacht geeft hij ook niet anders meer wil voor de rest van z'n leven. En dus dan ook echt gaat krijzen om die aandacht als hij die niet krijgt. Als je hem bijvoorbeeld elke dag alleen 's avonds aandacht geeft en eruit laat dan weet hij dat en gaat hij dat ook accepteren. Vaste tijdstippen dus. Verder is het heel belangrijk dat hij wél de ruimte heeft en zich goed kan vermaken de rest van de dag; dus veel speelgoed! Want volgens hem kan een kaketoe zich ook prima in z'n eentje vermaken.

Hij vertelde ook dat het belangrijk is dat, omdat ik valkjes heb, de valkjes te laten testen op ziektes voordat ik een baby kaketoe aanschaf. Want valkparkieten dragen vaak niet zichtbare en voor henzelf niet schadelijke ziektes bij zich. Maar deze zijn wel degelijk schadelijk en dodelijk voor een baby kaketoe. Ook een niet onbelangrijk punt!

hennie

Hoi Inge,

Ik vind het wel superlief van je, dat je de kooi voor Flip gaat schoonmaken. Ik denk dat je vriend het idee heb dat je het voor dat neefje doet, maar ik vind dat je het voor Flip doet!  :)

Gaaf, dat je zo'n leuke dag gehad hebt. En ik ben wel een beetje jaloers dat je een baby kaketoe hebt mogen vasthouden. Oh. geweldig! Ik kan me voorstellen, dat je nu helemaal overstag bent.

Goed sparen maar Inge. 1750 euro is niet niks!!

Grappig dat hun voorstander zijn van het voeren met een bekertje. Misschien best wel eens uit te proberen voor mensen met een handopfokvalkje.

Ik snap niet zo goed dat Dennis de papegaaien ook als handopfok verkoopt. Bij de papegaaienwinkel in Wijhe gebeurt dat beslist niet. Ze hebben allemaal hun eigen opvattingen daarover. Ik zou het ook heel eng vinden om habdopfok bij een papegaai te doen. Stel dat het misgaat...Bij een valkje zou ik dat al verschrikkelijk vinden. Maar bij een papegaai heb je buiten de afschuwelijke emotie als het misgaat ook nog eens een schadepost van 1750 euro!

groetjes Inge,
Hennie

Anja

Hoi Inge,

Zo te lezen heb jij de middag van je dromen gehad.

Ergens ben ik het wel met Hennie eens wat betreft een handopfok kaketoe. Ik zou hem/haar pas kopen als hij/zij zelfstandig is.
Ik heb vandaag een kaketoe vastgehouden. Zal eens zien of ik nog een foto heb.


Dit is Kiaro en ik heb hem vast mogen houden. Nou dat is iets anders als een valkje hoor. Hij is van Chantal en een enorme lieverd.

Groetjes Anja

hennie

Hoi Anja,

Van deze kaketoe heb ik geloof ik, eens een filmpje gezien hier op het forum. Een filmpje waarin Chantal hem aan het knuffelen is. Dat hij helemaal op zijn rug in haar armen ligt. Echt zo schattig. Die kon ze knuffelen als een kat!!   ;D

Dat lijkt me zo geweldig om dat eens te mogen doen! Ik zou ook heel graag een kaketoe willen. Maar dat arme beestje zou mij misschien dan nog wel overleven. En dat zou ik zo zielig vinden.

Op de site van de papegaaienopvang staat dat heel veel papegaaien in hun leven wel 5  !! keer van eigenaar wisselen. Zielig toch? En dan te weten hoezeer ze aan hun baasje hangen! Die beestjes zijn dan toch helemaal de weg kwijt?

Maar Inge is nog jong. Die kan er nog lekker vroeg aan beginnen als ze het echt door wil zetten. En het is fijn Anja, dat jij Kiaro van Chantal weleens lekker mag vasthouden.

groetjes, Hennie

Inge88

Hey Hennie & Anja,

1750 is zeker een boel geld, afgezien van het voer, speelgoed en de kooi die hij nodig heeft.
Ik heb ergens gelezen, misschien op hun site nog zelfs, dat ze gemiddeld zo'n 35 à 40 jaar oud worden. Maar natuurlijk zitten daar uitschieters bij.
Dennis vertelde dat het met zo'n bekertje echt minutenwerk is om je kaketoe te voeren en echt heel makkelijk, dus iedereen kan het. Met een spuitje is dat een ander verhaal. Zelf zou ik het wel een leuke bijkomstigheid vinden, het pap voeren. Ik geloof dat Chantal haar kaketoe ook heeft handopgefokt, want die was zelfs 5 weken dat ze hem kreeg. Ik denk dat dat het vertrouwen van het beestje in jou ook positief beinvloedt.
Overigens vertelde Dennis ook dat er een boel informatie vooraf gaat voordat je het diertje mee naar huis neemt. En je hebt zelfs levenslang garantie op het beestje... wat dit précies inhoudt weet ik niet.
Ik zou waarschijnlijk ook een witkuifkaketoe willen dan. Maar dan de kleine witkuif kaketoe.  :)
De oranjekuif kaketoe vind ik het mooiste, maar die zijn er maar weinig en dus waarschijnlijk nóg duurder.

hennie

Hoi Inge,

Ik ken wel de gewone witkuifkaketoe. Bedoel je die, of is daar dan nog een kleinere versie van?

groetjes, Hennie

Mara

Hoi Inge

Gelukkig heb jij een fijne middag gehad. Ik ook hoor, ben samen met Anja naar Chantal geweest en heb Kiaro ook gezien. Heb hem ook wat lekkers gevoerd. Het is heel wat anders dan een valkparkiet en ik ben het met Anja en Hennie eens, ik zou hem/ haar pas kopen als de kaketoe zelfstandig is. Er kan zoveel misgaan met handopfok en het is wel heel erg veel geld.

Mara