27 april 2024, 17:30:51

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 7 maart 2007, 20:51:38

« vorige - volgende »

*Amanda*

Hey Inge,

Yuna reageert niet echt. Ze is ook nog jong en zo'n grote wildkleur man kan volgens mij soms best bedreigend over komen  :P Soms is ze chagerijnig en dan blaast ze naar hem maar meestal negeert ze hem gewoon.
Ze zitten nu wel graag dicht tegen mekaar aan, als ze willen gaan slapen. Soms zitten ze apart maar dan zitten ze als snel weer naast mekaar  ;D dat is erg lief om te zien.

Heel af en toe mag Punky Yuna iets of wat kroelen maar meer ook niet. Punky wil graag gekroelt worden maar daar gaat ze nooit op in. Ik denk zelf dat ze dat allemaal nog niet zo in de gaten heeft.

Hoe reageert Indy op Paddy? Zo op het filmpje te zien een beetje hetzelfde als Yuna.

groetjes Amanda

Inge88

Of ze reageert niet, of ze gaat met haar kopje dichtbij hem zitten, zo van: "kom op met die kroel." Paddy reageert daar niet altijd op. Soms plukt hij dan wat aan haar veertjes, maar houdt er al snel mee op en gaat weer wat anders doen. Indy blijft dan nog een tijdje met dat kopje omlaag zitten... best zielig om te zien dan  :-X
Als Paddy ergens heen vliegt, volgt Indy vaak. Maar als Indy ergens naartoe vliegt dan gaat Paddy haar ook vaak achterna.

Diaantje

Hihi, Tjippy begrijpt ook niet wat ie moet doen als Simba met haar hoofd naar beneden zit..sukkel... en Simba wi het zo graag, maar inderdaad is ook best zielig om te zien...


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Inge88

Hi Diaantje,

Misschien moeten ze het gewoon nog doorkrijgen? Of misschien hebben ze genoeg aan onze kroelsessies, zodat ze niet snappen waarom de ander er om vraagt.  :P

------------------------------------------------------------------------

Filmpje van Indy op het kattengras die uiteindelijk toelaat te worden gekroeld.
http://www.youtube.com/watch?v=M4W1t8PJS-s

Zo ziet het kattengras er nu uit.. lijkt wel een hangplant! Ben benieuwd hoe dat is over een paar dagen  :o


Schuldig? Ik?

Inge88

Ik zit momenteel heerlijk met zowel Paddy als Indy op mijn schoot. Paddy is onwijs aan het oefenen op Liberte en probeert in de tussen tijd Indy te versieren door weer lekker met z'n vleugels wijd rond te lopen en vooral met z'n kopje gebogen richting het oortje van Indy te fluiten. Indy buigt dan ook haar kopje en vraagt weer eens om een kroel. Paddy hapt zo en nu toe en dan krijgt ze dus zo'n kroel, die helaas voor haar niet lang genoeg duurt. Schattig gezicht hoor die 2.
Wat ik me afvraag, hoe ziet dat kroelen van 2 valkjes er nou eigenlijk uit normaal gesproken? Want Paddy lijkt het soms nogal agressief te doen, doet het heel snel en hard lijkt het. En hij zit ook regelmatig bij haar oogje. Is dit normaal?

Indy kan ik nu ook vol met de hand pakken zonder dat ze ontsnappen wil. Verder kan ik haar ook moeiteloos tegen m'n borst houden, dan gaat ze gewoon lekker met mijn ketting spelen.

*Amanda*

Hey Inge,

Wat apart zeg! Punky doet precies hetzelfde bij Yuna  ??? ik vroeg me dat ookal af. Ik snap niet precies waarom ze bij het oogje gaan zitten klieren en soms hapt Punky eerst ook 1 of 2 keer dan gaat hij pas kroelen. Ben benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft.

En ga zo door Inge!  ;D ziet er geweldig uit en je maakt snel vorderingen. Heb genoten van je filmpje!  :)

Groetjes Amanda

Anja

Citaat van: Inge... op  6 juni 2007, 19:59:44
Ik zit momenteel heerlijk met zowel Paddy als Indy op mijn schoot. Paddy is onwijs aan het oefenen op Liberte en probeert in de tussen tijd Indy te versieren door weer lekker met z'n vleugels wijd rond te lopen en vooral met z'n kopje gebogen richting het oortje van Indy te fluiten. Indy buigt dan ook haar kopje en vraagt weer eens om een kroel. Paddy hapt zo en nu toe en dan krijgt ze dus zo'n kroel, die helaas voor haar niet lang genoeg duurt. Schattig gezicht hoor die 2.
Wat ik me afvraag, hoe ziet dat kroelen van 2 valkjes er nou eigenlijk uit normaal gesproken? Want Paddy lijkt het soms nogal agressief te doen, doet het heel snel en hard lijkt het. En hij zit ook regelmatig bij haar oogje. Is dit normaal?

Indy kan ik nu ook vol met de hand pakken zonder dat ze ontsnappen wil. Verder kan ik haar ook moeiteloos tegen m'n borst houden, dan gaat ze gewoon lekker met mijn ketting spelen.


hoi Inge,

Je had dezelfde vraag in mijn boekje gezet en daar heb ik geantwoord. Heb voor jou ook het filmpje erbij gezocht.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Inge

Ik heb twee filmpjes voor je van een koppel valkjes en een koppel grasjes die doen kroelen. Hoop dat je daar ook nog wat aan hebt.





Mara

Diaantje

Hoi Inge,

Geweldig zeg dat filmpje van Indy...echt super... ;D ;D
Ik las dat ze in elkaars oog gaan zitten.. hhmm komt me wel bekend voor dat deed Tjippy in het begin ook bij Simba...
opeens ging ie zelfs een keer aan haar oog trekken, dat vond ze niet leuk... ::)
Momenteel gaat het wel redelijk tussen die twee..  :P
Ik hoop dat Simba bij mij uiteindelijk net zo tam wordt als Indy bij jou nu al is...


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Inge88

Hi Amanda,

Ja het gaat echt goed hè? En sinds gisteren wil ze ook gewoon op mijn schouder etc. blijven zitten, voorheen vloog ze al gauw weg. Volgens mij begint ze me te vertrouwen  :D

Hi Anja,

Ja, bedankt voor het filmpje! Het is vergelijkbaar met wat Paddy doet, alleen gaat het dan maar om aantal seconden dat hij dat doet. Als ik nu goed kijk, pikt Paddy inderdaad rondom de oog ipv in de oog. Maar toch vind ik dit eng hoor.

Hey Mara,

Bedankt voor de filmpjes! Jouw valkjes deden dit echt lief zeg! Het ziet er ook echt liefkozend uit... zo gaat het nog niet bij Paddy & Indy. Paddy "plukt" meer hier en daar om te "proeven" lijkt wel. Paddy moet het gewoon nog doorkrijgen. Indy mag trouwens niets bij Paddy proberen, want dan krijgt ze een hap of hij loopt hard weg. Indy staat juist regelmatig met haar kopje gebukt voor Paddy. Achja, hoelang kennen ze elkaar nu. En ze zitten nog geen eens samen in één kooi.

Hi Diaantje,

In de tussentijd is Indy al een stuk tammer geworden! Als ik met mijn vinger bij haar kom dan loopt ze niet meer weg of zo. Als ik haar wil oppakken soms nog wel. Verder zit ze gewoon lekker bij me op m'n schouder of schoot.

Jammer dat het tam maken van Simba niet zo lekker gaat als bij mij met Indy. Waarschijnlijk ligt het gewoon aan haar karakter? Kun je haar niet afentoe apart nemen, ipv tegelijk eruit halen met Tjippy?

Is het bij jou ook zo dat wanneer de een opgewekt is, de ander dat ook is? Als de een gaat vliegen de ander dat ook wil? Wanneer de een zich gaat poetsen de ander dat ook gaat doen? Zo apart...

Misschien is dat trekken aan het oog om uit te proberen? Kijken hoever ze kunnen gaan of zo? Ik heb geen idee. Of hij had niet in de gaten waar hij mee bezig was  :P

------------------------------------------------------------------------

Het gaat dus lekker met dit stel. Indy wordt steeds tammer en Paddy fluit er lekker op los. Inmiddels heeft hij nu 5 geluiden van mij overgenomen. Bouwvakkersfluitje, aanvallen, klik-klak+fluitje-naar-hondje, "RRRRRRRR!" en Liberte. Op het laatste is hij nog flink aan het oefenen en het is zeker herkenbaar. Naast deze geluiden doet hij ook nog eens die van verschillende vogels buiten.  :-X

Wat denken jullie? Wanneer kan ik Paddy & Indy langzamerhand bij elkaar in één kooi gaan zetten? Moet ik hier nog een tijdje mee wachten of zou ik ze volgende week(dagen dat ik thuis ben) al een paar uurtjes bij elkaar in de kooi kunnen doen om te wennen?

Ik kwam vanmiddag thuis van school, zit Indy weer onder de poep. Er loopt een heel groen/geel spoort van haar nekje tot haar buikje. Hoe ze dat in haar eentje heeft gedaan  ??? ???
Vanavond neem ik de valkjes dus mee onder de douche.

Mara

Hoi Inge

Het koppeltje wat je op het filmpje zag, de valkjes, die waren 16 jaar lang een koppel, Geelkop en Juf, dus het zal ook echt met liefde gedaan worden. Helaas bestaat het koppeltje niet meer, Geelkop is pas geleden overleden.  :'(

Wat fijn dat het goed gaat bij jou en Paddy en Indy.

Mara

Inge88

Hi Mara,

Ik las het. Ik vind het echt heel erg voor je. Ook al is hij zo oud geworden, het is altijd te vroeg...

Mara

Hoi Inge

Het is altijd te vroeg maar ik weet dat hij een goed leven heeft gehad. En dat is een troost en natuurlijk dat zijn popje het goed doet.

mara

Inge88

Gisteravond na het eten heb ik al het zaad weggehaalt uit beide kooien en die vervangen voor pellets. Nu tegen de middag is er nog niks van gegeten. Het probleem is gewoon dat ze het niet kapot krijgen. Paddy sowieso niet en Indy alleen als ik de pellet vasthoudt en zij er dus stukjes van af kan bijten. Ze proberen het wel, ze hebben beide dikwijls een tijd in de voerbakjes zitten rommelen, maar het lukt niet. Ik heb net pellet pap (pellets fijn gemaakt + water)gemaakt en Paddy eet er wel van, maar Indy moet er niks van weten. (Logisch ook, ze is toch géén baby meer!  :P) Ik denk dat het geen zin heeft om met deze pellets vol te houden aangezien ze het toch niet kapot krijgen.
Ik denk dat ik eens ga kijken voor de nutribird voor grasparkieten. Ik ga zo ook eens ff kijken naar een oude topic over de ervaringen met pellets met andere merken.

Indy is vanmorgen beneden tegen het raam gevlogen. Ik schrok me rot en zij ook natuurlijk. Het bloedde een klein beetje op haar linkervleugel bij de vleugelboog. Er zat al wel een klein wondje had ik eerder gezien, deze is dus nu weer open gegaan. Indy gedraagt zich nu niet anders of zo. En ze heeft er ook geen last van, ze vliegt ook gewoon. Ik dacht dat ze onderhand wel door had dat ze daar niet doorheen kan. Ik laat haar ook vaak het raam zien door haar met haar snavel tegen het raam te laten tikken. Paddy weet dat er ramen zijn en mijn eerste valk, Casper wist dat ook al gauw genoeg. Voortaan maar die gordijnen maar wat meer dicht doen dus. Moet er niet aan denken dat ze haar nekje breekt.

Anja

Hoi Inge,

Indy tegen het raam gevlogen. Wat zul je geschrokken zijn zeg.

Wat betreft je pellets. Ik heb pellets van nutribird en die kunnen ze hier makkelijk kapot krijgen. Ik bied naast de pellets ook gewoon zaadvoer aan.
Je kan zo maar niet in een keer het zaad wegnemen en pellets gaan geven. Dat moet je afbouwen.

Groetjes Anja