28 april 2024, 18:10:05

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 7 maart 2007, 20:51:38

« vorige - volgende »

danielle

Citaat van: Inge... op 31 mei 2007, 11:33:00
Citaat van: danielle op 28 mei 2007, 23:07:59
Wat een mooie vogels  :-*.
Het filmpje is ook erg leuk! De fluitjes komen me wel bekend voor, heel veel ervan doet Tommie ook. Dat klikkend geluid hoor ik ook regelmatig, dat doen trouwens veel vogels. Wat zou dat eigenlijk betekenen?
Je pakt het trouwens goed aan hoe je Paddy en Indy aan elkaar laat wennen en hoe je Indy tam maakt. Wel fijn dat het zo goed gaat. Op de foto's zie je ook wel dat ze elkaar wel heel erg interessant vinden. Het wordt vast een goed stelletje  ;)

Ik heb het idee dat Paddy dat klikkende geluid ook van mij nadoet. Dat deed ik immers heel veel in het begin. Jij niet?



MIjn grasparkietje doet het wel eens, dus misschien heeft Tommie het daar wel van over genomen, alleen doe Tommie het wel veel duidelijker. Alleen kan ik me niet herinneren dat ik het deed, waardoor mijn grasje het heeft geleerd  ???. Daarbij deed mijn eerste grasparkietje dit ook en zag ik ook een paar vogels het op filmpjes doen, vandaar dat ik me afvroeg waarom ze dit nou doen. Maar misschien is het gewoon toeval?

Ik vind eigenlijk dat je al goede vorderingen maakt met het tam maken van Indy. Je hebt haar toch ook nog helemaal niet zo lang!
Ik denk dat als je haar geleidelijk aan je hand laat wennen, dat ze je veel meer gaat vertrouwen dan dat je het gaat forceren.
Ik zelf vind die toilettraining nogal heftig en ik zou dan bang zijn dat ze alleen maar traumatische ervaringen krijgen van mijn handen. Maar ik denk wel dat het per vogel anders kan uitpakken.
In ieder geval succes ermee  ;)

Inge88

Ik vind ook wel dat ik ver gekomen ben, heb haar nu nog geen 2 weken. Maarja ik ben soms best ongeduldig en als ze dan weer eens een avond niet wil meewerken dan ben ik best wel een beetje teleurgesteld. Maarja zoals ik al zei, ben ik best weleens ongeduldig  :-X

Ik heb geen ervaring met die toilettraining, maar ik geloof best dat het kan werken. Maar als ik Indy tegen mijn borst houdt dan blijft ze onrustig en probeert te ontsnappen. Misschien scheelt het inderdaad per valkje en kan het ook averechts werken op het tam maken. Indy is een stuk relaxter als ik haar trosgierst voor houdt  :)

Haha.. Paddy hangt nu aan de buitenkant van Indy's kooi vlak voor Indy en zit me toch te fluiten (vooral bouwvakkersfluitje  ::) ) en die vleugels een beetje wijd   :P Hoezo macho?  ::)

Lin

Hey Inge,

ahh een albino zeker mooi hoor. Leuk trouwens een albino als je een witmasker man hebt split voor lutino en kanssplit gepareld en bont.

Grappig dat je ons stappenplan volgt veel mensen gebruiken hem toch welde vragen erover werden destijds veel minder. ik ga ook vaak in de badkamer om tam te maken. Leuk dat het zo goed klikt tussen Indy en Paddy. wat heeft paddy zich ontwikkeld als macho zeg. ik moet er wel erg om lachen  :)



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inge88

Hi Linda,

Ja Paddy is echt een macho geworden! Er kunnen zeker leuke jongen uit dit koppel komen hè? Nu maar hopen dat ze die splitten ook daadwerkelijk allemaal dragen. Vooral gepareld zou ik leuk vinden, want dan kan ik de geslachten zien (op albino na dan, maarja dat is logisch)

Tussen Paddy & Indy zit het allemaal wel goed. Happen doen ze nu al helemaal niet meer naar elkaar (in het begin zo en nu nog weleens) en er wordt nu voorzichtig gekroeld  :-* Aan Indy is ook echt te merken dat ze Paddy roept. Als Paddy weer eens bij mij zit (vaak  ;D ) dan roept ze ook veel, alsof ze wil zeggen: "wat doe jij daar nou?"

Citaat van: Lin op 31 mei 2007, 21:24:22
wanneer pas je je handtekening aan? ;)


Ha, ja dat moet ik ook nog steeds doen... maar vergeet het steeds  :-\  :-X

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Diaantje

Hoi Inge,

Wat lief dat ze elkaar al kroelen..echte schatjes.... :-*
Stoer het dat macho gedrag  8) , dat doet Tippy ook haha, is echt leuk om te zien...
Ik zou zelf persoonlijk niet voor de toilettraining kiezen..
Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben...
Eer dat Tjippy bij mij een beetje tam werd heeft ook wel even geduurd, en eigenlijk sinds Simba er is is ie alleen maar tammer geworden...
Gewoon veel aandacht dan komt het echt wel goed.. als je Indy eenmaal een beetje mag kroelen, dan kan je vanzelf de grens verleggen door je hand op haar rug te leggen... ;D
en er zijn natuurlijk ook altijd valkjes die niet gekroelt willen worden, en om ze dat nou te dwingen... :-\ :-\


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Romy

Hoi Inge

zoals je waarschijnlijk wel al gelezen hebt in mijn boekje, reageer ik zo goed als niet meer omdat ik het te druk heb met studeren.

Maar ik wil hier toch even reageren dat ik ook zo'n soort van training aan Flupke heb gegeven (onbewust). Omdat ze druppeltjes in haar bekje moest hebben toen ik haar nog maar net had, moest ik haar wel pakken en ik hield haar dan in een handdoek op m'n borst. Zo zat ze ongeveer een kwartiertje bij me en dan streelde ik haar ook. In het begin hapte ze en vond ze het niet leuk, maar na een tijdje begreep ze dat ik haar niets wou aandoen en ze is toen in een week tijd supertam geworden.

Waarmee ik maar even wil zeggen dat een lichte dwang inderdaad soms wonderen verricht!

Nog erg veel succes met Paddy en Indy!

groetjes
Romy

Inge88

Hoi Diaantje & Romy,

Die toilettrainig pas ik zo en nu toch gewoon toe. Ik merk wel dat ze een klein beetje minder angstig is dan eerder. Als ik haar nu ook vol met de hand pak, wil ze minder gauw weg dan voorheen. Ik denk dat dat wel positief te noemen is. :) Ik ga gewoon rustig op deze manier verder. Veel aandacht geven, over laten stappen en oppakken.

------------------------------------------------------------------------

Ik heb vandaag kattengras gehaald. Ik heb ook nog een mandje met zaadjes waarin ik zaadjes heb gedaan, maar deze moet nog groeien.
Ik heb hiervan foto's gemaakt:













Ik heb ook nog een filmpje gemaakt. Hier loopt Paddy door de kooi van Indy met z'n vleugels wijd. Hij probeert Indy te versieren?  :D
http://www.youtube.com/watch?v=VigDQd3nMUk

------------------------------------------------------------------------
Citaat van: Lin op 31 mei 2007, 21:24:22
wanneer pas je je handtekening aan? ;)


Is gedaan  :D

Anja

Hoi Inge,

Leuk dat kattegras. Hier zijn ze daar ook dol op.
Mooie foto's en een heel leuk filmpje. Indy moet er niet veel van hebben.
Ook een hele mooie handtekening.

Groetjes Anja

Caroline

Leuke foto's wat je ook een leuke handtekening heeft opgeleverd.  :D :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Inge88

Hi Anja,

Bedankt! En Indy moet er inderdaad niet echt veel van weten, het doet haar niet veel. Maar daarentegen vliegt ze wel veel naar Paddy en vraagt hem ook zo en nu om een kroel; die ze maar weinig krijgt.

Hoi Caroline,

Bedankt! Ik moest natuurlijk nog een nieuwe handtekening maken en deze serie foto's vond ik daar wel de moeite waard voor.

------------------------------------------------------------------------
Ik heb vanmiddag Paddy & Indy samen in Indy haar kooi gedaan en meegenomen naar buiten. Paddy ging natuurlijk fluiten alsof z'n leventje er vanaf hing. Indy keek het allemaal maar een beetje aan en was vooral aan het eten. Ik heb al die tijd naar ze gekeken. En op een gegeven moment mocht ik Indy door de tralies heen kroelen. Eerst hapte ze nog naar mijn vinger, maar liep er niet van weg, terwijl ze dat normaal wel vaak doet. Naderhand kreeg ze door dat het best lekker is  ::) En toen mocht ik elke keer als ik met m'n vinger door de tralies heen ging haar aanraken.
Maar nu staat ze weer boven met haar kooi en mag het niet meer. Ze loopt gelukkig niet van mijn vinger weg en ik mag haar aanraken, maar niet van harte  :-X
Het ging prima met z'n tweetjes in de kooi. Mijn moeder en ik hebben wel even moeten lachen toen Paddy precies boven Indy een poepje liet vallen. Het poepje bleef precies op het midden van haar kopje liggen, nietsvermoedend stond ze ons aan te gapen.  ;D Gelukkig schudde ze niet veel later een keer met haar kopje en was alles eraf. Ik had er eigenlijk een foto van moeten maken...  ;D

Mara

Hoi Inge

Weer hele mooie foto's van Paddy en Indy. Hoe is het verder met ze?

Mara

*Amanda*

Hey Inge,

Wat een mooie foto's! En goed dat je nog meer vorderingen hebt gemaakt bij Indy.

Dat filmpje vind ik erg leuk!  :) Punky doet dat ook vaak voor Yuna en het is erg leuk om precies hetzelfde eens bij een ander valkje te zien  :D

Groetjes Amanda

Inge88

Citaat van: Mara op  4 juni 2007, 18:48:49
Hoi Inge

Weer hele mooie foto's van Paddy en Indy. Hoe is het verder met ze?

Mara


Bedankt  :) Het gaat prima met de 2. Paddy verliest steeds meer veertjes. En ik zie afentoe wat donkere veertjes in z'n verenpak. Volgens mij hoort een witmasker man een donkerder verenpak te krijgen na loop van tijd?
Paddy fluit steeds meer en dat vind ik helemaal niet erg, ik vind het prettige geluiden   :)
Indy is volgens mij al aardig gewent hier. Haar vaste plekken zijn boven op de kooi en de schommel. Ze is nu ook helemaal schoon. Er zijn geen gele vlekken op haar verenpak meer te zien. Ze is dus spierwit en super mooi nu  :D
Ik heb het stel net gewogen. Paddy weegt 87 gram en Indy 92 gram. Hier ben ik dus wel tevreden over  :)

Ik ben van plan een tafeltje te maken voor naast mijn bureau. Hier zet ik dan de speelplaats op die dan onder de schommel staat. Zo worden de poepjes opgevangen door de beukensnippers op de speelplaats. Misschien ga ik de speelplaats ook wel uitbreiden  :)
Momenteel staat de speelplaats gewoon op mijn bureau, maar eigenlijk is de ruimte op mijn bureau daarvoor te klein, bovendien komt al het stof, zaadjes en beukensnippers tussen mijn laptop en dat is natuurlijk minder...

Hi Amanda,

Ik ben erg blij dat ze wat tammer wordt. Ik hoop dat ze binnenkort net zo graag bij me zit als Paddy. Maar we zullen zien...
Hoe reageert Yuna op Punky als hij haar probeert te versieren?