27 april 2024, 22:11:46

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 7 maart 2007, 20:51:38

« vorige - volgende »

Inge88


Anja

Hoi Inge,

Ze hebben bij jou dus ook genoten van de douche.
Wat kan Paddy mooi fluiten zeg. Echt een schatje hoor.
Je hebt ook erg mooie foto's gemaakt. Die van Indy op de rose handdoek vind ik heel mooi.

Groetjes Anja

danielle

Wat een mooie vogels  :-*.
Het filmpje is ook erg leuk! De fluitjes komen me wel bekend voor, heel veel ervan doet Tommie ook. Dat klikkend geluid hoor ik ook regelmatig, dat doen trouwens veel vogels. Wat zou dat eigenlijk betekenen?
Je pakt het trouwens goed aan hoe je Paddy en Indy aan elkaar laat wennen en hoe je Indy tam maakt. Wel fijn dat het zo goed gaat. Op de foto's zie je ook wel dat ze elkaar wel heel erg interessant vinden. Het wordt vast een goed stelletje  ;)

Diaantje

Hoi

Wat een plaatje is Indy! echt leuke foto's ook!
Heb jij dat spelding aan het plafond gehangen???
Bij mij kunne ze alleen maar op de kooi zitten en verder nergens...
Ik moet ook eens wat verzinnen...
Ze lijken ook wel lief voor elkaar.. ;D
Ik snap niet waarom ze bij mij niet lief zo voor elkaar zijn.... ???
Lief hoor het filmpje van Paddy....


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Inge88

Citaat van: danielle op 28 mei 2007, 23:07:59
Wat een mooie vogels  :-*.
Het filmpje is ook erg leuk! De fluitjes komen me wel bekend voor, heel veel ervan doet Tommie ook. Dat klikkend geluid hoor ik ook regelmatig, dat doen trouwens veel vogels. Wat zou dat eigenlijk betekenen?
Je pakt het trouwens goed aan hoe je Paddy en Indy aan elkaar laat wennen en hoe je Indy tam maakt. Wel fijn dat het zo goed gaat. Op de foto's zie je ook wel dat ze elkaar wel heel erg interessant vinden. Het wordt vast een goed stelletje  ;)

Ik heb het idee dat Paddy dat klikkende geluid ook van mij nadoet. Dat deed ik immers heel veel in het begin. Jij niet?

Citaat van: Anja op 28 mei 2007, 16:44:07
Hoi Inge,

Ze hebben bij jou dus ook genoten van de douche.
Wat kan Paddy mooi fluiten zeg. Echt een schatje hoor.
Je hebt ook erg mooie foto's gemaakt. Die van Indy op de rose handdoek vind ik heel mooi.

Groetjes Anja

Het fluiten klinkt al mooier! Vandaag deed hij het beginnetje van liberte van De Apres ski hut. Klinkt grappig! Ja wit op rose is mooi hè? Ik hoop dat als ze echt tam is, ik nog mooiere foto's van haar kan maken. Misschien ga ik een mooie foto van Paddy en Indy uitvergroten ofzo en ophangen  :)

Citaat van: Diaantje op 29 mei 2007, 15:23:03
Hoi

Wat een plaatje is Indy! echt leuke foto's ook!
Heb jij dat spelding aan het plafond gehangen???
Bij mij kunne ze alleen maar op de kooi zitten en verder nergens...
Ik moet ook eens wat verzinnen...
Ze lijken ook wel lief voor elkaar.. ;D
Ik snap niet waarom ze bij mij niet lief zo voor elkaar zijn.... ???
Lief hoor het filmpje van Paddy....



Ik heb de schommel aan de sleutel van de hoogste kastdeur bevestigd. Maar dat betekend dat het deurtje wel constant open staan dan, en als de valkjes er met een vaart op afvliegen het deurtje meer open gaat of juist dicht (als je snapt wat ik bedoel?). Dus moet mijn vader eens vragen of hij een haakje aan het plafond kan vastmaken...
Maar de schommel is echt een succes hoor! Een aanrader.

Peter vertelde mij dat het beste is om valkjes te koppelen door ze zo jong mogelijk bij elkaar te zetten, omdat ze met 6 maanden een partner gaan uitkiezen (in het wild). Maar dat gaat niet op voor jou geloof ik, want jij hebt 2 mannen hè?
Ik zou het echt niet weten...

------------------------------------------------------------------------
Ik heb vandaag Paddy & Indy samen onder de douche meegenomen. Ik zet ze dan op de rand van de douchedeur. Paddy had het natuurlijk al gelijk door en springt gelijk op mijn schouder. Hij lekker z'n vleugels spreiden. Indy zette ik op mijn hand en wilde al snel meer water dus probeerde weer meer onder de straal te komen. Ze spreidde nu ook eventjes haar vleugels.
Na het douchen ging ik mijzelf omkleden en zette ik hun weer op de douchedeur. Paddy ging toch fluiten en macho doen voor Indy. Even later in mijn slaapkamer mocht Paddy Indy kroelen. Dus Paddy heel voorzichtig, maar hield er al snel mee op. Indy wou alleen meer...  ::)
Net waren ze samen in Indy haar kooi geklommen om te eten. Ze eten gewoon samen tegelijk uit de voerbak, zonder happen.  :)

Ik kan Indy nog steeds wel gewoon op mijn vinger laten overstappen, maar meer mag ik nog niet. Dan is ze gauw vertrokken. Iemand tips hoe ik het verder moet aanpakken?

Rianne

Ik was zondag met Linda in de Rai bij de Nationale Huisdierdagen. Daar was een edelpapegaai die de Nokia Tune kon fluiten ;D Ook erg grappig! :D

Inge88

Haha wat grappig. Hadden jullie dat niet kunnen opnemen  ::) ?

Zo'n huisdierendag lijkt mij ook erg leuk. Waarom weet ik nooit dat er zoiets is, alleen achteraf  :-\

Anja

Hoi Inge,

Wat een genot met je valkjes onder de douche.
Heb je het stappenplan al eens geprobeert. Staat hiet links bij tam maken.
Anders is de toilettraining van Caroline mss een optie.

Groetjes Anja

Inge88

Ik zal gewoon meer geduld moeten hebben en haar nog meer aan mijn hand moeten laten wennen.
Wat houdt die toilettraining in?

Anja

Hoi Inge,

ik heb het even geknipt en geplakt.
dit is de toilettraining van Caroline en dat werkt echt.

Mijn toiletsessies:

Omdat ik dus wil dat elk valkje met de volle hand gepakt kan worden, dit is ook makkelijk met wegen, nakijken met ongelukjes of medicijnen geven bij ziekte, pak ik ze allemaal vrij snel nadat ze hier zijn met de volle hand, wel houd ik ze dan tegen mijn borst gedrukt zodat ze wel met hun pootjes zich vast kunnen houden aan mijn kleding en ik kriebel in hun nekje met mijn vingers en praat tegen ze en geef kusjes. (zo hoog houd ik ze dus wel) Zeker in het begin merk je wel dat ze verstijfen en voel je wat weerstand maar op den duur voel je ze ontspannen en na verloop van tijd merk je dat ze het helemaal niet meer erg vinden en het de normaalste zaak van de wereld vinden om zo tegen je aan gedrukt te worden. Zo loop ik met ze naar de kooi als ze los zijn geweest of van en naar het toilet. Weer van me "afhalen" doe ik met mijn vrije hand, die schuif ik onder ze zodat ze hun pootjes om mijn vinger kunnen klemmen, zo breng ik ze dan in de kooi met mijn hand nog steeds over hun heen maar wel zelf staand op mijn vinger, eenmaal in de kooi haal ik mijn hand die er over heen ligt ervan af en kroel ze nog wel eventjes, zodat ze niet gelijk wegvliegen, als ze helemaal rustig zijn laat ze zelf afstappen op een stok.
Ik weet dat veel mensen liever op de rustige manier werken, dus op laten stappen wanneer de vogel daar aan toe is maar ik ben meer voor deze theorie, in mijn ogen gaat dit veel sneller.   Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet werk en de hele dag ze eventjes als is het maar 5 minuten bij me kan pakken.

Op de toilet, waar ik een paar keer per dag naar toe ging met Diégah, liet ik haar op mijn vinger zitten, eerst met hand erover heen en toen ik merkte dat ze praten, fluiten en zingen heel erg interessant vond, kon ik als ik dat deed op een gegeven mijn hand weghalen, omdat ze naar mij aan het luisteren was. De volgende stap was tijdens het praten, fluiten en zingen haar kroelen wat ze in het begin ook helemaal niet leuk vond maar ze vond mijn geklets zo interesant dat ze helemaal niet in de gaten had dat ik kroelde. Toen ze eenmaal lekker op mijn vinger bleef zitten en ook lekker gekroeld wilde worden haalde ik haar elke keer als ik langs de kooi liep eventjes eruit, even op laten stappen, even kroelen, kusjes geven en weer terug, soms wel een keer of 6-8 per dag, zo doe ik het ook met de andere die dit lekker vinden trouwens.
Oh, en als ze heel erg ging fladderen in de toilet, wat ze niet vaak deed omdat ik haar in het begin vast hield, maar dan deed ik het licht uit. 

En nu is het een mega grote kroelkont, die het heerlijk vind om bij mij te zitten, te kroelen, te kussen, waar ik werkelijk alles mee kan doen. Heerlijk!!

De andere waren allemaal min of meer al tam gemaakt voor ze hier kwamen met 6-7 weken en daar hoef ik het alleen maar bij te onderhouden, dat waren allemaal al kroelkontjes, konden ik al met volle hand pakken en stapte zelf op.
Diégah was een kattenkop, die beet als ik haar mijn vinger voor hield, wilde niet opstappen, niet kroelen en mocht ik niet vastpakken, dus daarom dat ik, na veel lezen erover, ook hoe mensen met papegaaien werken en overleggen met mensen die ook met papagaaien en valkjes "werken", heb gekozen voor enige dwang.   En ik moet zeggen, ik vind het resultaat, verbazingwekkend.

Nou een heel verhaal, maar het is ook allemaal heel moeilijk uit te leggen, zonder het voor te doen.



Groetjes Anja

Inge88

Ooo zo...  :) Ik wil ook dat mijn valkjes gewoon met de volle hand kunnen worden opgepakt. Dat is sowieso handiger als ze de kooi in moeten, want ik heb niet echt het geduld om te wachten tot zij daar zin in hebben.

Paddy was gewoon erg makkelijk en natuurlijk al tam bij Linda vandaan. Die kon ik gelijk moeiteloos met de volle hand pakken en die weet nu ook niet meer anders.

Ik moet zeggen dat ik Indy zo en nu ook pak zoals Caroline dat beschrijft. Tegen mijn borst aan en proberen te kroelen.
Maarja echt leuk vind ze dat niet. Paddy vind het juist heerlijk  :-X  Ik zat dan ook te twijfelen of dit dan wel goed is om te doen en of ze dan juist niet bang wordt van mij en mijn handen. Maar zo te lezen moet ik het dan veel vaker doen en pas loslaten als ze rustig is. Ik ga het proberen! Bedankt Anja.

Rianne

Hoi Inge,

op zich vind ik persoonlijk de toilettraining wel een goede optie, alleen het vastpakken en vasthouden lijkt mij een vrij angstige situatie voor het valkje. Een valkje is een prooidier voor bijv roofvogels en door ze zo vast te houden krijgen ze het gevoel de prooi te zijn. Je kunt proberen Indy op je vinger te zetten, met haar kop naar jou gericht en dan je hand erboven houden, zodat ze niet kan zien hoe ze weg moet vliegen. Houd haar wel dicht bij.

Heb je het stappenplan al geprobeerd trouwens?

Inge88

Ja het stappenplan volg ik tot nu toe nog steeds.
Ja dat valkjes het idee hebben een prooidier te zijn dacht ik dus ook al. Maar mijn hand gewoon boven haar te houden dat geeft toch hetzelfde effect? Daarnaast vliegt ze dan wel gewoon weg of kruipt eronder vandaan.

Rianne

Ik zou haar nog gewoon in de kooi laten zitten en flink met trosgierst of zaadvoer in je hand aan de gang gaan. Eerst dat vertrouwen in je handen, dan pas vastpakken :)
En laat Paddy maar meehelpen, als ze ziet hoe die zaadjes of gierst uit je handen eet, zal zij ook wel komen. :)

Inge88

Ik zal vanavond wel weer een flink portie aandacht geven aan Indy. Ik nam Paddy & Indy net mee naar beneden. Voor Paddy ook vrij onbekend gebied qua landingsplekken, omdat bij altijd nog heeft geleerd bij mij te landen  :P en dus ook nergens anders landt verder.
Dus ik elke keer weer mijn armen spreiden als een vogelverschrikker als ze weer vliegen. Zo grappig om te zien hoe 2 uitgeputte valkjes dan op mijn armen landen. Ik voel me dan net zo'n valkenier  :P

Ik ga nu te werk...  :-\