28 april 2024, 01:50:50

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 7 maart 2007, 20:51:38

« vorige - volgende »

danielle

Ik herken dat wel van mijn grasparkieten...............
Ik heb ook later een vriendje bij mijn andere grasparkiet gehaald. De nieuwe ging ook helemaal tekeer in de kooi. Ze wou gewoon altijd zijn waar mijn andere vogel ook was, ze werd er soms heel hysterisch van. Andere raden mij toen aan, om de kooi in een andere ruimte te zetten, dit ook omdat de nieuwe dan sneller tammer zou worden omdat deze geen aandacht meer voor mij had.
Ik heb dit toen echter niet gedaan, maar heb ze na een week al bij elkaar in de kooi gedaan.
Nu heb ik er echter wel spijt van dat ik dit zo snel heb gedaan. Sammie (de nieuwste) kan nog steeds nooit alleen zijn en moet altijd zijn waar Gijsje ook is (wat weer tot fikse ruzies lijdt) en ook is ze nooit echt tam geworden, terwijl Gijsje wel tam is.

Maar ik denk dat een handdoek wel een goed idee is, als ze daar rustiger van wordt. Hoewel ze dan niet echt aan elkaar kunnen wennen. Laat je ze al samen los, of wacht je daar een nog een tijd mee?

Inge88

Ik heb niet echt de mogelijkheid om haar dan apart te zetten. Ik heb ze er al wel samen uitgelaten. Maar ik doe dat nu niet meer. Pas als Indy naar mijn idee tam is. Wennen aan elkaar doen ze wel hoor. Als ik er niet ben en dus niet met ze bezig ben, dan haal ik de handdoeken van de kooi af en dan zien ze elkaar dus weer. Denk je dat dit het tam maken van Indy kan beletten? De aanwezigheid van een andere valk?

Als ik Paddy mee naar beneden neem en haar dus alleen achterlaat in mijn slaapkamer dan gaat ze niet roepen ofzo.  :)
Als Paddy uit de kooi is en gaat vliegen dan gaat zij pas tekeer, eerder niet. Ik heb het idee dat zij dan een beetje wordt opgefokt hierdoor. Ze wil dan meevliegen of zo.

Denk je dat ik er beter aan doe om constant de handdoek over 1 kooi heen te doen? Dus ook als ik er niet ben. Dan zou ik Paddy's kooi aan 1 zijkant bedekken. Hij kan dan evengoed nog veel zien, alleen ziet hij Indy niet, en Indy hem niet. Op deze manier zijn mijn 2 valkjes dus op alleen mij aangewezen. Ze kunnen elkaar alleen horen.
Paddy heeft geen last van de handdoek. Volgens mij vind hij het juist wel rustgevend.

------------------------------------------------------------------------

Ik vind Paddy's fluitconcerten steeds mooier worden!  ;D

danielle

Ik denk niet dat het nodig is om constant een handdoek er omheen te doen. Het is denk ik wel goed als ze elkaar zoveel zien, zodat ze goed aan elkaar kunnen wennen.
Alleen als jij de aandacht aan Indy gaat geven is het belangrijk dat ze niet door Paddy wordt afgeleidt. Dat ze echt alleen maar jou ziet en met jou bezig is. Dit heb ik toen namelijk verkeerd gedaan.

Hoe oud is Paddy nu eigenlijk, omdat je zegt dat ze een beetje in de rui begint te komen?
Ik vind het namelijk echt vreemd dat Tommie nog geen een veertje heeft verloren. Hij is nu 5 maanden oud  ???

Inge88

Paddy is nu precies 14 weken en 1 dag oud. Dus ff meer dan 3 maanden. Een rui zou wel vroeg zijn ja, maar niet zorgwekkend vind ik. We zullen zien. Het is er wel de periode voor...

Paddy en Indy schelen dus maar 1,5 maand  :)

Diaantje

Hoi

Indy is heel mooi leuke foto's. ;D
Ik zou inderdaad zorgen dat je veel tijd aan Indy besteed. En ze zeker niet (omdat het makkelijker is )ze sneller bij elkaar zetten. ;D
wat Danielle ook zegt dat heb ik ook gedaan en inderdaad de tweede is minder tam en wil altijd overal zijn waar de eerste ook is. :(
De tweede Simba vliegt als Tjippy vliegt, eet als Tjippy eet... echt moe wordt je daarvan. Wat inderdaad ook bij Tjippy en Simba tot veel ruzie komt..
Maak Indy maar echt goed tam voordat je ze bij elkaar zet, want ook ik heb er wel spijt van dat ik ze zo snel bij elkaar heb gezet.
Met Simba gaat het wel redelijk nu maar zo tam als Tjippy zal ze nooit worden....



Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Inge88

Okee, bedankt! Dan zal ik dus Indy echt apart houden tot ze goed tam is. Diaantje, kun je niet alsnog Simba apart zetten?

------------------------------------------------------------------------

Vandaag ging het wel goed toen ik bij Indy in de kooi kwam. Als ze de trosgierst nu ziet dan zie je haar gewoon denken "hoe kom ik daar?" Als ik dan voorzichtig mijn vinger voor haar houdt en in de andere vinger het trosgierst dan stapt ze moeiteloos over. En ze blijft mooi zitten. Is de trosgierst weg dan weigert ze over te stappen en loopt ze van me weg  ::)

De handdoek over haar kooi wanneer Paddy uit de kooi is, werkt goed :) Ze blijft gewoon rustig en gaat niet meer door de kooi roepen en fladderen.

Paddy woog vandaag 86 gram  :D en Indy weer 89 gram  :D Netjes hè?  :)

Anja

Hoi Inge,

Dat zijn mooie gewichten hoor.
Fijn dat het zo goed gaat met Paddy en ook met Indy.

Groetjes Anja

Inge88

Citaat van: Anja op 25 mei 2007, 13:38:05
Hoi Inge,

Dat zijn mooie gewichten hoor.
Fijn dat het zo goed gaat met Paddy en ook met Indy.

Groetjes Anja


Dat dacht ik ook :) Ben er ook blij mee... Het gaat zeker goed met het twee, ik mag niet klagen  ::)

------------------------------------------------------------------------

Ik heb vandaag de kooien volledig schoongemaakt en de kamer weer goed stofgezogen. Heerlijk zo'n schone kamer  :)

Ik heb dus vandaag ook gelijk ontwormingsmiddel gegeven. Indy krijgt dit via haar waterbakje. Ik heb hier ook wat druivensuiker aan toegevoegd, zodat ze het zeker zal gaan drinken. Op andere manieren kan ze niet aan water komen, dus ik neem aan dat ze binnen de 48 uur genoeg ontwormingsmiddel binnen zal krijgen.

Paddy heb ik de ontwormingmiddel gelijk via de snavel gegeven. Ik had namelijk niet genoeg van dit spul om ze beide een waterbakje met voldoende ontwormingsmiddel te geven. Dit vond hij niet zo geweldig. Ik heb hem goed vasthouden en hij schudden met z'n kopje natuurlijk. Hij zat daarna ook echt te kijken van: "wat is dit , wat proef ik nu in m'n snavel".

Over 2 weken zal ik ze opnieuw dit ontwormingsmiddel geven, zal ik eens even kijken waar in de buurt ik dit spul kopen kan. Ik heb dit flesje van Kim gekregen.

Ik zie echt vorderingen in het tam maken van Indy. Ze stapt nu echt zonder twijfelen over op mijn vinger als er trosgierst in de buurt is. Ook zonder trosgierst wil ze zo en nu heel voorzichtig overstappen.  :D Ik mag haar ook heel voorzichtig aanraken, maar dit laat ik nog een beetje achterwege. Eerst maar goed op de hand leren zitten. Ik ben blij met deze vorderingen  :D
Ik merk dat Indy een best ondernemend valkje is. Als ze iets eenmaal kent dan is ze ook echt helemaal niet bang meer. Het speelplankje heeft ze al een beetje onderzocht, maar ook de schommel heeft ze gevonden en daar zit ze nu dan ook op. ik ben blij dat deze zelfgemaakte plekken ook bij haar in de smaak vallen.

Paddy zit slordig in de veertjes. Ik denk echt dat de rui er voor hem aan komt. Ik vind ook steeds vaker veertjes.
Paddy z'n snavel wordt ook donkerder van kleur, vooral het puntje van z'n snavel is grijzig van kleur geworden. Weet iemand hoe dit kan?

Diaantje

Hoi

Ik kan nu Simba nog wel apart zetten maar dan zitten ze alleen maar te piepen...dat vind ik ook weer zielig.
Ik laat het nu maar zo.. het kost gewoon wat meer tijd en vooral geduld....
Fijn dat ze al op je vinger zit...
Die trosgierst wil wat he...


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

*Amanda*

Hey Inge,

Wat goed dat het zo goed gaat met die 2  :) En je maakt al heel erg snel vorderingen!  :D Echt super! Ga zo door zou ik zeggen  ;D Ben echt blij voor je en voor Paddy natuurlijk. Het is heel erg leuk als hij een vriendinnetje heeft  :)

Als Paddy wel gaat ruien dan ziet hij er straks nog mooier uit  :) dat had ik ook met Punky. Ik dacht trouwens dat Punky al klaar was met ruien maar sinds gisteren vind ik weer allemaal veertjes van hem. Kan niet van Yuna zijn omdat ze nog zo jong is en zij natuurlijk een andere kleur heeft.

Veel succes verder en een fijn weekend!

Groetjes Amanda

Inge88

27 mei 2007, 11:49:17 #310 Last Edit: 27 mei 2007, 11:57:35 by Inge...
Hoi Diaantje,

De trosgierst is zeker een must bij het tam maken. Als ze nu trosgierst ziet dan twijfelt ze geen moment en springt gelijk op mijn hand.  :D Ook heeft ze nu een paar keer (wel heel voorzichtig, na lang treuzelen) van een afstandje naar mijn hand met trosgierst gevlogen.

Hi Amanda,

Het gaat echt super hier! Ik heb 2 prachtige valkjes.

Ik ben ook erg benieuwd hoe Paddy er straks na de rui uitziet. Ik vind hem nu, met z'n vlekkerig wit in z'n kopje al mooi.  :P

------------------------------------------------------------------------
Hoi allemaal!

Het gaat geweldig hier! Ik heb zojuist Paddy & Indy beide uit de kooi gehaald. Eerst was het natuurlijk even met z'n 2 achter elkaar aan vliegen. En later met z'n 2 op de grond de boel onderzoeken. Een prachtig gezicht hoe Indy Paddy achterna loopt en Paddy echt een gids die een rondleiding geeft lijkt  ::) Naderhand zaten ze lekker met z'n 2 op de schommel. En nu zit Indy op mijn schouder en Paddy (net nog op de andere schouder) te poetsen op mijn schoot. Ik voel me zo rijk  ;D

Indy is dus al echt tam aan het worden! Ze stapt nu zonder trosgierst over. Nog wel twijfelen afentoe, maar meestal zonder problemen. Ik heb haar net op mijn schouder gezet en hier blijft ze keurig zitten. Ik vind haar echt een heel mooi valkje. Ik denk dat ik haar over een paar dagen ga meenemen onder de douche.  :D Dan gaan we eens even wat doen aan die achtergebleven viezigheid op haar veertjes.

Ik was in het begin nog wel even bang dat Paddy misschien minder tam zou worden of meer naar Indy zou toetrekken dan naar mij, maar tot nu toe merk ik hier nog niks van. Hij verdeelt de aandacht netjes  :D  :P
Mijn moeder zei mij afgelopen vrijdag weer dat ik echt Paddy z'n moeder ben. Ik hoef hem maar te roepen en hij vliegt naar mij toe. Ook verbaasd het mijn moeder hoeveel ik met hem kan. Ik mag echt alles bij hem doen en hij geeft geen kik. Ik heb het maar getroffen met hem.  ;D

Ik ga zo mijn kamer maar weer eens stofzuigen. Wat een bende. Er ligt overal zaad  :-X Ik zal dus voortaan de trosgierst niet meer aan de zijkant van de kooi hangen, maar in een bakje doen of onderaan de kooi hangen of zo.

Anja

Hoi Inge,

Het gaat hier erg goed lees ik wel. Goed zeg. Leuk zoals ze dan rond scharrelen hè.

Ik heb de trosgierst meestal op de bodem van de kooi liggen of het ligt in een opvangbak.

Groetjes Anja

Inge88

Hoi Anja,

Het gaat hier echt super! Zojuist heb ik Indy uitgebreid mogen kroelen, genieten dat ze deed  :o  :-* Vanmiddag vloog ze ook grote afstanden om bij mn hand met trosgierst te komen.
Vanaf nu zal ik de 2 valkjes er dus gewoon samen uitlaten. Het gaat immers al zo goed. Maar ik zet ze voorlopig nog niet samen in één kooi.
Ik ben echt blij  ;D

Ik heb een paar dagen terug met mijn moeder gesproken over een nestje van Paddy & Indy wanneer zij daar aan toe zijn. Mijn moeder vind het geen slecht plan, maar ze wil er nog over nadenken tegen die tijd; het is immers nog ver weg.
Als mijn moeder iets NIET wil dan zegt ze dat gelijk. Als ze zegt misschien is dat in de meeste gevallen ja  ;D


Diaantje

Hoi Inge,

Wat leuk dat het zo goed gaat!
Wat jij met Paddy hebt dat heb ik met Tjippy..
Tjippy is echt de liefste.. ik mag inderdaad ook alles met hem doen.. maar pakken of optillen mag niet.. ik mag met kroelen wel mijn hand op hem leggen dat vind ie niet erg...
Het is zo een heerlijke knuffel...
Verstandig om ze niet samen te zetten hoor! Wel even volhouden hoor!
Als ik jou was zou ik ze ook af en toe alleen om en om eruit halen. Daar voorkom je denk ik mee dat Indy altijd achter Paddy aan gaat..
Ik heb nl zelf wel eens de indruk als Tjippy wel eens moe wordt van dat nadoen.. Alles wat Tjippy doet wil Simba ook..

Sucses verder weer met het tam maken!
Ik blijf je volgen!


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Inge88

28 mei 2007, 14:41:29 #314 Last Edit: 28 mei 2007, 14:46:07 by Inge...
Hi Diaantje,

Paddy mag ik wel met de volle hand oppakken, maar dat heb ik zo al vanaf het begin gedaan, dan wennen ze er ook aan. En Paddy stoort zich er helemaal niet aan of zo.
Het is niet zo dat Indy alleen maar achter Paddy aan gaat. Indy heeft ook haar eigen willetje. Paddy komt ook vaak achter haar aan.  :P
Ik laat ze er evengoed ook gewoon apart uit. Paddy 's avonds wanneer ik tv kijk nog even, hem ff nog wat extra aandacht geven door hem lekker te kroelen. En Indy zo en nu tussendoor, dan doe ik Paddy in de kooi.

------------------------------------------------------------------------

Ik heb vandaag Indy mee onder de douche genomen! Ze vond het echt heerlijk. Precies zoals Paddy; oogjes dicht en snaveltje omhoog. Maar ik hield haar wat meer in de nevel dan in de volle straal, wil mevrouw meer... dus echt strekken met dat kopje om meer op te vangen  :D

Ik heb net wat foto's gemaakt van het stel  :)