28 april 2024, 07:48:31

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 7 maart 2007, 20:51:38

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Inge

Ik vind het superlief om te zien hoe Paddy omgaat met Indy! Het lijkt wel liefde op het eerste gezicht  :P

Groetjes
Romy

Inge88

Hihi, ja hè? Maar ik laat ze er nu nog niet te lang samen uit... want misschien maakt dat het tam maken van Indy lastiger als zij constant Paddy om zich heen heeft. Ze kan zich dan niet op mij concentreren. Net was ik even bezig in haar kooi met de stokken en een touw. Ik had mijn handen overal en vlak bij haar, maar dat deed haar niet veel  :D Ze bleef gewoon eten. Op slot wilde ze overstappen naar een stok, maar belandde per ongeluk op mijn hand, ze bleef gewoon zitten en stapte daarna weer over naar haar voerbak  :P

Indy is net zo stuntelig als Paddy in het begin  :P Indy doet er ook heel lang over om zaadjes te pellen in vergelijking met Paddy. Als ik kijk wat zij vandaag gepelt heeft uit het bakje, dan is dat niet echt veel... Logisch ook, ze is hier net een dag. Ze is nu ook weer aan het eten, dus zal vanavond nog even checken hoeveel lege zaadjes er dan liggen.

Verder heb ik beide gewogen. Paddy weegt nog steeds 83 gram. Indy weegt 89 gram. Ik weet niet of Paddy nog aan gaat komen. Als ik hem vergelijk met Indy, dan ziet Paddy er veel forser uit... terwijl het gewicht wel wat anders aan geeft.
Maarja daarbij moet ik er rekening mee houden dat Paddy echt heel veel vliegt op een dag en erg actief is.
Indy zal nog wel aankomen :)


Anja

Hoi Inge,

Wat een leuke foto's zeg. Ze kunnen het samen al goed vinden. Gelukkig maar. Ze hebben allebei prima gewichten hoor. Niets om je zorgen om te maken.
Succes morgen met het ontwormen.

Groetjes Anja

Inge88

Je hoort veel dat valkjes meer richting de 100 gram wegen.
Jouw valkjes zitten dus met hun gewicht ook niet allemaal op de 100 gram?
Paddy is absoluut energiek. Wat een aandachtvrager ook afentoe zeg. Nu ook weer; vragende roepjes naar mij toe. "Inge, alsjeblieft? Mag ik eruit? Toe nou?"  ::)
Jammer voor hem, want nu mag Indy er even uit. Hij mag straks lekker mee douchen  ;)

Anja

Hoi Inge,

Van de 9 valkjes wegen er 3 meer als 100 gram. de andere 6 zitten eronder.
Het gewicht ligt meestal tussen de 80 en 110 gram.

Ik vind het knap dat Paddy al zo goed kan praten zeg ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Inge88

Citaat van: Anja op 21 mei 2007, 19:38:35
Ik vind het knap dat Paddy al zo goed kan praten zeg ;D ;D ;D


Haha  :P

Helaas, alleen nog het bouwvakkersfluitje... het aanvallen fluitje komt hopelijk binnenkort...

Wilma1

Wat een schattige foto's.. Paddy zo nieuwsgierig kijkend door de tralies  :D .....lieeeeeefffffffff  :D

En dat apparaat is een IONISATOR...die heb ik ook staan, scheelt best wel, maar voor veel vogels zul je er meer moeten hebben dan 1 of een grote die meer capaciteit  heeft en die zijn best erg duur....zo rond de 1000 euro  ::)
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Inge88

Veel vogels... hoeveel zijn dat er dan? Ik wil er maximaal 6 of 8... 3 of 4 koppeltjes dus.

kimmie

Wat ziet Indy er lief uit...!!

Leuk dat ze het al goed kunnen vinden met elkaar...
Groetjes Kim, Karel en Lady


Inge88

Morgen zie je ze in live!  ;) Ik heb trouwens Paddy zojuist 1x het aanvallen deuntje horen fluiten  :D

kimmie

 ;D

Hopelijk hoor ik die morgen ook...
Gaaf hoor dat hij je nadoet...
Dat is al het 2de fluitje dat je hebt aan geleerd...
Groetjes Kim, Karel en Lady


Wilma1

Citaat van: Inge... op 21 mei 2007, 21:45:15
Veel vogels... hoeveel zijn dat er dan? Ik wil er maximaal 6 of 8... 3 of 4 koppeltjes dus.


IK had er 14...maar zelfs met de grote kan ik er niet tegen, helaas...ik zou er zeker niet méér BINNEN houden, als ik je dit mag aanraden.
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Inge88

Hihi, daar was ik al een beetje achter... met meer vogels is het ook niet echt meer te doen om ze allemaal tam te houden denk ik. Ik denk ook niet dat mijn vriend zit te wachten op zoveel stof  ::) Ach, ik zie het tegen die tijd allemaal wel... eerst maar afstuderen en een baan... ik heb nu Paddy & Indy... en als ik mijn ouders lief aankijk, misschien mag ik dan volgend jaar een nestje.

Inge88

Als ik Paddy eruit laat en Indy dus in haar kooi laat zitten, dan gaat Paddy uiteraard eerst lekker vliegen. Maar Indy gaat dan op een gegeven zo tekeer dan ze door de hele kooi gaat fladderen en roepen. Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet. Als ik haar laat, dan blijft ze doorgaan en ik ben bang dat ze nog eens haarzelf pijn doet. Als ik haar er vervolgens uit laat dan gaat ze eerst even net zo hard meevliegen en daarna is ze weer rustig... Wat zouden jullie doen?

Inge88

Jammer, niemand reageerde op m'n vorige bericht.
Ik heb inmiddels wel al een oplossing gevonden (denk ik). Als ik met Indy bezig ga dan hang ik handdoeken over Paddy's kooi, zodat Indy hem niet ziet. Als ik Paddy eruit laat dan doe ik over Indy's kooi handdoeken zodat ze niet ziet wat er buiten de kooi gebeurd en dus niet mee wil gaan vliegen. Net heeft het wel geholpen.
Misschien helpt het ook bij het tam maken van Indy. Ze kan zich dan totaal focussen op mij.

Als ik Indy trosgierst toereik, dan hapt ze hier gelijk gulzig van. Ook kan ik haar dan voorzichtig aanraken. Maar zonder trosgierst mag ik niet te dicht in de buurt komen met mijn handen.

Het is onwijs grappig om te zien, hoe Paddy onder de handdoeken vandaan probeert te gluren met dat eigenwijze koppie van hem  :P Ook moet hij dan natuurlijk wat lawaai maken met z'n belletje... om te laten weten dat hij er ook nog is.

Ik zie de laatste dagen steeds wat veertjes van Paddy hier en daar liggen. Ik vermoed dus dat Paddy binnenkort gaat ruien.  :)