28 april 2024, 01:16:03

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 7 maart 2007, 20:51:38

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Inge

De reden waarom ik vraag of Paddy cinnamon kan zijn, is omdat ik twijfel of Flupke het is. Persoonlijk denk ik van wel, want er zit een bruine schijn op Flupke haar veertjes. Maar aan de andere kant : ze is wel erg donker... Alhoewel ik de indruk heb dat ze steeds lichter wordt...
Het is moeilijk om als leek hierover te oordelen, daarom zoek ik vergelijkingsmateriaal  ;)

Wat apart dat er zo'n donkere veertjes in zijn pak zitten! Kan je er een foto van maken? Ik ben erg benieuwd om dat te zien!

Wat voor mutatie had je graag gewild? Ik zal ook hopen dat er een popje bij zit :)

Groetjes
Romy

*Amanda*

Hey Inge,

Wat geweldig nieuws zeg! Wat leuk dat hij die deuntjes na doet  ;D Nu is het nog meer zeker dat het een mannetje is he?  ;) Hij heeft het al wel snel overgenomen zeg! Bij Punky duurde dat best lang. Hij heeft het een paar keer gedaan en nu doet hij het helemaal niet meer  :( wel jammer.

Hoop echt dat er een popje voor je bij zit!

Groetjes Amanda

kimmie

Hoi Inge,

Wat leuk zeg...!!
Gezellig samen tv kijken...
En dat die fluitjes...

Is hij dus toch een man...

Ik zei het toch :P

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


Wilma1

Wat lief....zo lekker spelen, ontdekken en uitrusten op een kussen  ;D lekker warm en zacht!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Inge88

Citaat van: PunkYuna op  8 mei 2007, 12:19:26
Hey Inge,

Wat geweldig nieuws zeg! Wat leuk dat hij die deuntjes na doet  ;D Nu is het nog meer zeker dat het een mannetje is he?  ;) Hij heeft het al wel snel overgenomen zeg! Bij Punky duurde dat best lang. Hij heeft het een paar keer gedaan en nu doet hij het helemaal niet meer  :( wel jammer.

Hoop echt dat er een popje voor je bij zit!

Groetjes Amanda

Ik hoop het ook zo! Anders moet ik nog even geduld hebben...

Paddy is er best snel mee hè? Dat vond ik ook. Ik verbaasde me er ook echt over dat hij het opeens floot. Eerst dacht ik dat ik het me verbeeldde, maar nu klinkt het echt precies! Mijn vriend heeft het opgenomen met zijn mobiel. Ik zal even kijken of ik die morgen online kan zetten.

Als Punky ermee gestopt is, komt dat dan niet doordat jij niet meer fluit? Of doe je dat wel? Want dan is het wel vreemd  :-\

Citaat van: kimmie op  8 mei 2007, 12:24:26
Hoi Inge,

Wat leuk zeg...!!
Gezellig samen tv kijken...
En dat die fluitjes...

Is hij dus toch een man...

Ik zei het toch :P

Groetjes Kim

Jaa, nou ik ben er nu echt veel zekerder van hoor.  :D

Citaat van: Wilma1 op  8 mei 2007, 20:41:48
Wat lief....zo lekker spelen, ontdekken en uitrusten op een kussen  ;D lekekr warm en zacht!
;) Wilma


Leuk dat je ook weer even komt buurten.
Paddy is een schatje hoor! Overdag is hij echt onwijs actief. Hij vliegt zo meer dan 30 rondjes op een dag  :-X En speelt daarnaast met alles wat ik gemaakt heb   :P Het slopen zoals Ruby en Coco dat doen doet hij gelukkig (nog) niet. Hij wil wel graag mijn toetsenbord slopen! Soms vind ik opeens een losliggende toets  :o Dat mag hij eigenlijk niet natuurlijk, maar heb het ook niet altijd door  ::)
'S avonds als ik achter de computer zit dan zit hij graag bij me; op m'n schouder of in m'n nek en dan het liefst in/onder m'n haar  ::) Ook vanwege de warmte denk ik?  :) Als ik tv kijk zit hij het liefst op de kussen, want ja aangezien m'n kussen wat hoger is dan mijn schouder...

Citaat van: Romy op  8 mei 2007, 11:51:23
Hoi Inge

De reden waarom ik vraag of Paddy cinnamon kan zijn, is omdat ik twijfel of Flupke het is. Persoonlijk denk ik van wel, want er zit een bruine schijn op Flupke haar veertjes. Maar aan de andere kant : ze is wel erg donker... Alhoewel ik de indruk heb dat ze steeds lichter wordt...
Het is moeilijk om als leek hierover te oordelen, daarom zoek ik vergelijkingsmateriaal  ;)

Wat apart dat er zo'n donkere veertjes in zijn pak zitten! Kan je er een foto van maken? Ik ben erg benieuwd om dat te zien!

Wat voor mutatie had je graag gewild? Ik zal ook hopen dat er een popje bij zit :)

Groetjes
Romy


Ikzelf denk dat Flupke gewoon witmasker is, maarja dat denk ik als ik de foto's zie. Want inderdaad voor een cinnamon is ze te donker.

Ik wilde een foto maken, maar nu kan ik de veertjes niet meer vinden!  :-\ Misschien zijn het onderliggende veertjes waardoor ik ze nu niet meer zie...

Ik wil een witmasker cinnamon bont gepareld popje. In het nestje van Linda zit nu 1 jong met een witte kuif; dus bont. Het is nu de vraag nog of dit ook een pop is... ik hoop 't wel. Anders zal ik misschien nog wel een tijd moeten wachten.

Rianne

Hoi Inge,

leuk dat Paddy steeds meer gaat fluiten! :D Op een gegeven moment doen ze echt de raarste dingen na, zoals mijn fluitje als ik de katten roep of het geluidje wat ik met mijn tong maak (soort van herhaaldelijk de 'T' zeggen).
Die donkere veertjes ertussen kunnen best nieuwe veertjes geweest zijn. Die kleuren door het licht weer bij. :)

*Amanda*

Hey Inge,

Ik fluit het deuntje nog steeds elke keer maar hij doet het gewoon niet meer. Ik heb het hem een week lang horen doen ofzo maar nu niet meer. Wel erg raar maar goed....

Ik had al gelezen dat er een valkje met een witte kuif tussen zat bij Linda.  :D Wat goed! Nu maar hopen dat het een popje is  :D Ik zal voor je duimen! ;) Ben jij de eerste op de lijst voor een bont valkje? En ga je zo'n geslachtstest laten doen?

Groetjes Amanda

Inge88

Een geslachtstest is niet nodig. Als het valkje parels heeft is het een pop. Zoniet, dan een man. Als het een popje is dan gaat die naar mij.  :)

*Amanda*

Ooh dat is goed nieuws! Hopen dat het een popje is!

Groetjes Amanda

Anja

Hoi Inge,

ik zal voor je duimen dat het een popje is.
Spannend zeg.

Groetjes Anja

Wilma1

Tis niet te hopen dat Paddy gaat slopen zoals Ruby doet  :o :o :o die bij soms in 1x iets door  :o met zijn grote snavel dan moet je binnen de kortste keren een nieuwe kooi  ;D als de spijlen voor een valkparkiet zijn, die van Coco bijt ie nl met de minste moeite door  ::) ;D

Coco sloopt niet hoor, die is erg zuinig op zijn speeltjes en doet er zo zachtjes mee.....lief om te zien!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Inge88

Hoi Anja en Amanda,

Bedankt voor het helpen duimen!  ;)

Hoi Wilma,

Ik verwacht niet dat Paddy zo gaat slopen als Ruby, dat zou toch  :o wezen. Paddy heeft ook geen valkparkieten kooi, maar een papegaaien. De tweede kooi is wel een valkparkieten kooi.

Wat netjes van Coco dat hij zo zuinig is op z'n speeltjes. Ook wel slim natuurlijk! Want anders heeft hij op een gegeven moment niks meer hè? Ruby zou een voorbeeld moeten nemen aan Coco.  :P

Wilma1

 ;D ;D ;D ;D ;D  ::) ::) ::) ECHT NIET.... zegt ie  ;D ;D ;D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Inge88

Paddy is echt een heerlijk valkje! Geweldig vind hem!  :D
Die nieuwsgierigheid van valkjes is ook zo grappig om te zien. Dan zijn ze nog zo bang voor iets, maar toch willen kijken wat er allemaal gebeurd.

Hij fluit er echt op los hoor! Zelfs als hij op m'n schouder zit laat hij zich soms even horen. (beetje hard zo naast je oor, maargoed  ::) ) Het klinkt ook al mooier. En het zijn steeds meer echte fluitjes ipv "gerommel" zoals iemand op het forum eerder zei. Ja, Paddy is gewoon een mannetje.

Ik heb op de speelplaats wat van die houten gekleurde kralen op de bodem gelegd. Daar is hij echt heel leuk mee in de weer. Zwiept er met z'n kopje alle kanten mee op en loopt er gerust een eindje mee weg. Ook heb ik van m'n open boekenkast een soort speelplaats gemaakt. De bovenste planken heb ik leeg gemaakt en hier liggen ook kralen en muntjes.



Ook leert Paddy al een beetje dat hij niet steeds op mijn hoofd moet landen, maar netjes op mijn schouder. Dit gebeurd nu dus ook dikwijls.

Paddy vind kroelen ook erg lekker. Als ik hem over z'n kopje aai dan gaat hij vaak met z'n kopje tegen m'n hand/vinger liggen alsof hij steun nodig heeft. Lief gezicht  :D

Paddy zie ik nu ook vaker met z'n vleugels gespreid agressief op zich heen kijken en dan met z'n kopje omlaag en omhoog en dan vaak happend. Is dit het begin van macho gedrag? Hij maakt hier geen geluid bij.

Paddy bijt nog steeds niet  ;D

Weten jullie leuke deuntjes die ik Paddy zou kunnen leren?

Nog een foto van Paddy. Deze heeft m'n moeder vanmiddag gemaakt. Ik vind het grappige foto. Hij kijkt een beetje boos  :P
Binnenkort mijn moeder maar eens vragen of ik haar fotocamera mag lenen. Die is supergoed en dan zijn in elk geval alle foto's scherp. Met "mijn" camera (eigenlijk ook van m'n moeder) kan ik Paddy zowat niet bijhouden.


Wilma1

Ik fluit vaak "papagaaitje leef je nog..." en dat was bij allemaal snel geleerd....soms ieder de helft fluiten  ;D...was ook leuk, dat deed Beauty vaak....(die komt volgende week voor 2 wk. logeren  :D)...

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3