27 april 2024, 22:29:42

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 7 maart 2007, 20:51:38

« vorige - volgende »

Inge88

Hoi allemaal,

Ik ben blij dat jullie allemaal eerder het gevoel hebben dat het een man is dan een pop.  :)

Citaat van: PunkYuna op 26 april 2007, 19:29:53
Hey Inge,

Wat maakt hij een schattige geluidtjes  :D Erg leuk om te horen.

Sommige fluitjes die doet Punky ook weleens. Mijn gevoel zegt dat het een man is maar ja dat is dan nog even afwachten. Hij is in ieder geval druk aan het oefenen  ;) Hoop dat je het snel weet, dan kun je je volgende valkje gereserveren  ;) :P

Groetjes Amanda


Ik sta op de lijst bij Linda. En als er een witmasker cinnamon bont gepareld popje in dit nestje bij zit, dan krijgt Paddy dus al eerder een maatje  :D

------------------------------------------------------------------------

Vandaag heb ik Paddy geen geluidjes horen maken. Maarja, ik was dan ook pas 5 uur thuis... Paddy's kuif wordt al een stuk voller. Mooi hoor! Aan het begin van de week waren er een stuk of 6 nieuwe pennetjes te zien. Ik zal binnenkort weer eens foto's maken van Paddy. Heb alle tijd, heb meivakantie  :D

Paddy vind appel, komkommer, sinaasappel, brood en crackers in elk geval lekker. Alleen weet hij op de cracker na, niet hoe hij dit moet eten? Hij nipt er wat van en probeert het kapot te krijgen, maar dat lukt niet erg. Bij een stukje cracker wel. Misschien doordat de rest vrij zacht is?
Overigens knaagt Paddy echt overal aan, moet hem goed in de gaten houden  ::) Maar hij heeft nog niks kapot gekregen (op 1 van mijn sier rozenblaadjes na, dat zag er niet uit toen die "besnavelt" was door Paddy). Hij doet zo z'n best op mijn internetkabeltje bijvoorbeeld. Hij mag dat natuurlijk niet, maar kapot krijgt hij het ook (nog) niet.
Het is net alsof Paddy nog niet precies weet hoe zijn snavel "werkt".

Paddy zit nu naast me op een kleine standaard in de woonkamer. Hij zit lekker rond te kijken met z'n grote oogjes, hij vind het allemaal nog maar een beetje vreemd. Dat is het natuurlijk ook. Zo'n nieuwe veel grotere kamer met allemaal andere spullen en meer mensen...

Inge88

Ik heb gisteren een nieuwe kooi gekocht, voor erbij. Als het 2e valkje komt, doe ik die uiteraard niet gelijk bij Paddy in de kooi. Deze kooi wordt dus voor het nieuwe valkje een tijdelijk onderkomen. Daarnaast kan Paddy (en later het 2de valkje) in deze kooi als het mooi weer is om buiten te staan. En als ik van de zomer 2 weken op vakantie ben, zullen de 2 valkjes tijdelijk in deze kooi wonen, want deze kooi zal ik in de woonkamer zetten. Met de grote kooi die op mijn slaapkamer staat is dat niet te doen.

Het is een ferplast kooi en heeft de afmetingen H69 x B60 x L32


Saar

Hey inge
Die kooi hebben wij ook ;)
Moby die is alleen zo slim om het dak open te doen ::)
Dus vergeet niet het dak op slot te zetten ;)
Groetjes Saar :-*

Romy

Hoi Inge

Je hebt een mooie, degelijke tweede kooi gekocht! Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft (en Paddy en het tweede valkje ook natuurlijk!)

Weet jij welke splitten Paddy heeft? Ik lijk me niet te kunnen herinneren of je dat wist...

Groetjes
Romy

*Amanda*

Hey Inge,

Wat heb je een mooie kooi gekocht!  ;) Dat is een goeie 2de kooi. Erg handig! Paddy vind hem zo te zien ook wel leuk  :P
Ben blij dat Paddy al wat fruit lust, erg goed van hem! Punky wil dat allemaal niet.

Groetjes Amanda

Inge88

Citaat van: Saar op  2 mei 2007, 12:42:35
Hey inge
Die kooi hebben wij ook ;)
Moby die is alleen zo slim om het dak open te doen ::)
Dus vergeet niet het dak op slot te zetten ;)
Groetjes Saar :-*


Oh.. ik dacht dat het dak te zwaar is daarvoor? Maargoed als ik niet in de buurt ben dan zal ik hem zeker dicht doen!

Citaat van: Romy op  2 mei 2007, 19:26:52
Hoi Inge

Je hebt een mooie, degelijke tweede kooi gekocht! Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft (en Paddy en het tweede valkje ook natuurlijk!)

Weet jij welke splitten Paddy heeft? Ik lijk me niet te kunnen herinneren of je dat wist...

Groetjes
Romy

Ik ben ook erg blij met deze kooi. Vandaag heeft Paddy voor het eerst buiten gezeten. Wat een fluiter zeg! Iedereen moest het horen! De kooi liet hij voor wat het was, alsof hij er altijd al in heeft gezeten. Hij genoot volgens mij van het lekkere weer  :)

Paddy is split voor lutino (mits het een man is) en kanssplit bont

Citaat van: PunkYuna op  2 mei 2007, 19:51:58
Hey Inge,

Wat heb je een mooie kooi gekocht!  ;) Dat is een goeie 2de kooi. Erg handig! Paddy vind hem zo te zien ook wel leuk  :P
Ben blij dat Paddy al wat fruit lust, erg goed van hem! Punky wil dat allemaal niet.

Groetjes Amanda


Bedankt!

Paddy neemt kleine hapjes van het fruit. Maar is nog niet heel happig er naar verder. Komt wel, hoop ik.

Lin

Hey Inge mooie kooi, altijd handig voor erbij.
Het is geweldig voor valkjes om buiten te zijn. Is het echt fluiten of roepen? Want als ie echt melodietjes fluit zou ik ook denken aan  een man. wat een knager is paddy, hier is gemengde sla en appel favoriet. De valkjes bij mij kan je natuurlijk allemaal volgen. Ik hoop dat er veel witte kuifjes komen dan is de kans groter dat er een voor je bij zit. Met een paar dagen moet ik ze wel bij alle vier kunnen zien.  :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inge88

4 mei 2007, 15:14:29 #232 Last Edit: 4 mei 2007, 15:17:16 by Inge...
Citaat van: Lin op  4 mei 2007, 12:54:51
Hey Inge mooie kooi, altijd handig voor erbij.
Het is geweldig voor valkjes om buiten te zijn. Is het echt fluiten of roepen? Want als ie echt melodietjes fluit zou ik ook denken aan  een man. wat een knager is paddy, hier is gemengde sla en appel favoriet. De valkjes bij mij kan je natuurlijk allemaal volgen. Ik hoop dat er veel witte kuifjes komen dan is de kans groter dat er een voor je bij zit. Met een paar dagen moet ik ze wel bij alle vier kunnen zien.  :)


Er zitten zeker ook melodietjes tussen. In combinatie met roepjes en vervormde roepjes. Het klinkt gewoon heel apart en anders dan wat ik gewent ben. Ik hoor hem ook heel veel. Heel grappig hoe hij eerst vrij bescheiden wat laat horen en uiteindelijk al harder... Echt heel mooi klinkt het nog niet, maar dat komt vast nog wel  :P Ik vind het wel heel leuk om te horen in elk geval!
Ik moet trouwens zeggen dat ik Paddy's geroep een stuk vriendelijker vind overkomen dan hoe Casper dat deed. Bij Paddy klinkt het meer "vragend" en bij Casper was dit meer schreeuwend. 'S avonds als het donker is, roept Paddy alleen...

Ja, ik volg je boekje nog altijd! :) Ik ben heel benieuwd wat je over 4 dagen ziet! Zijn ze dan al zo gegroeit dat ze al kuifjes hebben  :o ? *Hoopt op witte kuifjes*

Ohja, als ik Paddy roep dan vliegt hij naar me toe. Leuk hè?  :D

*Amanda*

Oeh spannend Inge! Zal voor je duimen!  ;) :D

Lin

ach wta lief dat ie naar je toe vliegt  :-* Je kan beter een fluiter hebben dan een roeper :-X


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inge88

Ik dacht gisteren te horen dat hij het bouwvakkersfluitje in z'n "lied" deed. Maar misschien leek dat maar zo.

Ach, het is gewoon zo'n schatje!

Wilma1

Hoi Inge,

Tijd geleden, dat ik bij je heb gereageerd  ::) die kooi die je hebt gekocht, staat ook bij mij boven (lijkt ondertussen een kooienopslag  ::) ::) daar  :P) een handig grote kooi en de bovenkant kan open  :D

Leuk als zijn eerste bouwvakkersfluitje is....de favoriet van elke vogel  ::) geloof ik  :P dan kun je beginnen met de serieuse deuntjes...keer op keer, tot je er groen en geel van ziet  ;D
:P Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Inge88

Hoi allemaal!

Ik weet nu zeker dat Paddy het bouwvakkersfluitje en het klikklak geluidje doet! Als hij begint te fluiten en ik doe het bouwvakkersfluitje dan doet hij het ook en dan vaak met klikklak erachter aan, aangezien ik die vaak achter elkaar deed  :P Vind het zo leuk klinken!  ;D

* ;D Ook op dit moment laat hij het regelmatig horen!  ;D

Ik heb wat foto's gemaakt.. dat was nog een werk, want Paddy kan echt niet blijven zitten, dus veel foto's waren wazig.













Als Paddy 's avonds wat moe is en ik aan het tv kijken ben, is dit zijn favo stek:




...bovenop mijn grote zwarte kussen.

En nog een filmpje van Paddy die aan het spelen is met muntjes.
http://www.ingevlaar.nl/personal/Paddy/paddy8mei.MOV

Romy

Hoi Inge

Mooie foto's zeg! Kan het dat Paddy ook cinnamon is? Of zie ik dat verkeerd? In het filmpje valt het me minder op.

Het is erg lief om hem zo bezig te zien met die muntjes!
Ik meen te zien dat zijn maskertje al wat witter wordt... Voor zover ik het kan zien is het al witter dan van Flupke. Dus naar mijn mening zal het een mannetje zijn!

Groetjes
Romy

Inge88

Hoi Romy,

Nee Paddy is een gewone witmasker (split lutino en kanssplit bont). Door het licht lijkt het soms een wat bruine schijn te hebben. Maar een cinnamon is ook veel lichter van kleur he  :)

Ik ontdek nu net wat hele donkere veertjes; tegen het zwart aan. tussen z'n normaal grijskleurige veren. Het ziet er gek uit, net alsof die veertjes nat zijn  :-X

Ikzelf vind het moeilijk zien of het masker al witter wordt of niet. Maar het kan best. Ik ben er door het fluiten en het nabootsen nu nog meer zeker van dat Paddy een man is. Is alleen maar leuk  :D Nu nog hopen dat er in het nestje van Linda een popje zit.