3 augustus 2025, 21:02:40

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 7 maart 2007, 20:51:38

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Inge

Auch....dat was schrikken niet alleen voor jou maar ook voor Indy. Gelukkig dat ze er niets aan over heeft gehouden.

Mara

*Amanda*

Je zult wel erg geschrokken zijn of niet?

Ik geef nutribird voor grasparkieten. Dat geef ik ze samen met gewoon zaad. Ze eten er gewoon van. Misschien is dat een optie?

Groetjes Amanda

Inge88

Hi Anja,

Ja ik hoorde opeens zo'n klap. Gelukkig vloog ze niet al te hard. Maar ze vliegt wel weer harder dan Paddy doet. Vooral als ze met z'n 2 tegelijk vliegen willen ze nog weleens sneller gaan vliegen. Voortaan de gordijnen gewoon op een kier.

Ik las ergens dat je nutrbird B14 geeft. Ik geef nu G14... ik snap dat ik niet zomaar over kan stappen, maar volgens de gebruiksaanwijzing moet ik de eerste dag alleen pellets geven, de 2de dag alleen zaad etc. Maarja als ik al zie dat ze de pellets gewoon niet kapot kunnen krijgen dan kan ik nog volhouden, maar dat zal niet helpen denk ik. Daarom ga ik dezelfde pellets als jij hebt kopen, die voor grasparkieten. Ik las dat veel mensen die hebben en slechte ervaringen hebben met de grotere versie van nutrbird.

Hi Amanda,

Na zo'n klap ben ik gewoon bang dat ze daar dood op de vensterbank ligt, omdat ze haar nekje gebroken blijkt te hebben. Gelukkig was er haast niks aan de hand, alleen een klein wondje op haar vleugelboog. Voortaan laat ik de gordijnen niet meer open. Op mijn slaapkamer heb ik lamellen, daar vliegt ze dus niet tegenaan/doorheen.

------------------------------------------------------------------------

Morgen ga ik nieuw voer halen, het zaad is volledig op. Ook ga ik dus de B14 pellets halen. En de speeltjes die Anja heeft heb ik daar geloof ik ook in de winkel gezien...

Ik wilde sowieso zaad blijven geven, maar dat dus in combinatie met pellets. Ik ga morgen kijken voor de B14...

Anja

Hoi Inge,

Het zijn superleuke speeltjes echt waar.
De pellets eten ze hier naast het zaadvoer. Ze zijn er niet allemaal even dol op maar ze worden wel gegeten gelukkig.
Ben benieuwd wat jouw valkjes er van vinden.

Groetjes Anja

Inge88

Ze nemen de B14 aan als ik het ze geef. Ik heb ze het nog niet echt zien eten.
Ik heb volgens mij nu 2 van die speeltjes van jou. Die met een ankertje eraan die om een van de twee uitsteeksels heen moet worden gehangen en die driehoek. Ze hebben er nog niet naar omgekeken, omdat ze het nog maar eng vinden. Maar dat komt wel.

Paddy en Indy hebben gisterenavond samen in de grote kooi gezeten. Het ging zo goed, dat ik ze er de nacht samen in heb laten slapen. Dit ging ook prima. :)
Straks moet ik werken, dus dan doe ik ze wel weer apart, maar als ik dan thuis ben, mogen ze weer samen.

Anja

Hoi Inge,

Dat komt allemaal vanzelf. Het eten van pellets doen ze hier ook niet continu.
De speeltjes.......... daar zaten ze hier al op voordat ik het bevestigd had aan de kooi.
Waarom laat je ze niet samen zitten?

Groetjes Anja

Inge88

Indy heeft inmiddels al wat aan de speeltjes gezeten... Paddy nog niet.

Ik heb ze weer apart gezet, omdat ik de hele middag te werk was en dus niet in de gaten kon houden hoe het ging. Het zou vast goed gegaan zijn hoor, maar voor de zekerheid... vanaf nu mogen ze weer samen en morgen ook de hele dag... gaat het weer goed, dan mogen ze samen in de kooi blijven... :)
Dan gaat Indy's kooi aan de kant en heb ik weer meer leefruimte  :P

Ik heb trouwens het speelplankje uit elkaar gehaald en vervangen voor de grote standaard (waarvan ik vergeten was dat ik hem had) de standaard heeft een grote houten bak onder zich met beukensnippers. Hij staat nu onder de schommel en zo worden alle poepjes netjes opgevangen door die bak... Voor het speelplankje had ik niet echt de ruimte meer. En het werd er een bende van in mijn kamer, omdat de beukensnippers overal heen vlogen.

Diaantje

Hoi Inge,

Leuk hoor dat het zo goed gaat...
Zielig he als ze tegen het raam vliegen.. ::)
Ik heb hier altijd alle gordijnen dicht, het zijn van die in between gordijnen, anders ben ik veel te bang dat het mis gaat..
Ze hebben oo zo een enorme kracht in hun vleugels.. :o
Ze gebruiken bij mij die gordijnen als vangnet. ze vliegen erin en soms zo hard dat ze tegen het raam aan komen, gelukkig niet hard tegen het raam...

Ik heb ook pellets B14 voor grasjes... ze eten er bij mij niet veel van... ze eten hoofdzakelijk de gewone zaadjes..
Ik heb wel een s geprobeerd om half om half te geven maar dat is niet gelukt, dus ben toen maar weer over gegaan op zaad..
Wel heb ik altijd een bakjes van hangen waar de pellets in zitten..

Fijn he die rondvliegende beukensnippers... ::)
Bij mij is er een extra plexiglasscherm aan de onderkant van de kooi maar nog vliegt alle rommel eruit...

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Inge88

Als de gordijnen dicht zijn dan vliegen ze er niet in of tegenaan (Paddy trouwens ook met gordijnen open niet) Met dichte gordijnen maakt Indy netjes een bocht zodra ze de gordijnen nadert.  ::)

Ik ben benieuwd in hoeverre Paddy & Indy de pellets zullen gaan eten.

Ik heb ook aan de onderkant van de kooi plexiglas plaatjes (zo'n 30 cm hoog), het helpt ook hoor. Alleen heb ik aan de achterkant van de kooi een kier zitten waar de onderbak zou moeten aansluiten. Daar vallen dus veel beukensnippers doorheen. Ik moet daar nog iets op vinden... verder heb ik dan de troep van de zaadjes... ik kan namelijk de voerbakjes niet op hoogte van de plexiglasplaatjes bevestigen aangezien die tegen de tralies zitten... maar volgens mij heeft iedereen dat probleem wel  :-X

Anja

Hoi Inge,

Zitten ze samen in 1 kooi? Hoe is dat gegaan?
Ik heb nu helemaal geen plexiglas meer om de kooi. Houtsnippers blijven netjes binnen de kooi. Met voer wordt wel wat geknoeid maar ch een keer stofzuigen en dat is ook weer aan kant.

Groetjes Anja

Inge88

Hoi Anja,

Ze hebben de hele dag samen in de kooi gezeten... dit ging prima... ook hebben ze gewoon beide een eigen slaapplaats en vechten hier niet om of zo. Denk dat dit mede komt doordat ik twee dezelfde pedi-perch stokken op gelijke hoogte heb gehangen...
Ze blijven vanaf nu dus samen in één kooi. Ik heb de andere kooi al aan de kant... wat een ruimte heb ik nu "over" zeg!  :P

Ik heb de Ruby kooi van Essegi.
De randen van de onderbak en de kooi zelf zijn vrij hoog, dus in principe zouden de plexiglasplaatjes niet nodig zijn voor de beukensnippers. Helaas sluit de achterkant van de onderbak niet goed aan en komen er zo toch beukensnippers op de grond... Maar m'n vader gaat er binnenkort even naar kijken...  :D Wel handig zijn de plexiglasplaatjes voor de trosgierst en andere lekkernijtjes.. Die hang ik tegen dat plexiglas aan, dat scheelt toch weer een boel troep, want het valt dan niet buiten de kooi. (vooral de trosgierst!).

Anja

Hoi Inge,

fijn dat het goed gaat samen in 1 kooi. Dat willen we natuurlijk wel zien hè dus een foto is welkom hoor ;D ;D ;D
Als je 2 dezelfde stokken hebt hangen op dezelfde hoogte dan zullen ze waarschijnlijk ook niet gaan vechten voor een slaapplaats. Ik heb hier 2 gewone stokken, 3 perdi stokken en 1 mineraalstok op dezelfde hoogte hangen en het vechten valt hier ook mee. Het wil wel eens gebeuren dat er 2 op precies dezelfde plaats willen zitten maar ja dat hou je toch.

Groetjes Anja

Inge88

15 juni 2007, 17:49:37 #372 Last Edit: 15 juni 2007, 17:54:52 by Inge...
Nou ik heb vanmiddag lekker foto's en filmpjes gemaakt hoor... ik was vroeg thuis van school en had de tijd...  :)

Eerst de foto's:

En maar liefst 4 filmpjes... een paar van Paddy & Indy in de kooi en zo. En een waarop Paddy weer eens z'n zangkunsten laat horen. Het eerste filmpje is bijna 5 minuten...  ::)

http://www.youtube.com/watch?v=HLFJmuXKhII
http://www.youtube.com/watch?v=kN8FSnzA_mM
http://www.youtube.com/watch?v=P8y6vADZc-c

http://www.youtube.com/watch?v=XnwMwD2h9ks

Anja

Hoi Inge,

wat een leuke foto's. Wat heb je toch 2 knappe valkjes zeg.
Ik heb genoten van je filmpjes en ik niet alleen hoor. De 11 Y-tjes hebben ook erg genoten en terug gefloten.

Groetjes Anja

Diaantje

Hoi Inge,

Wat een super leuke filmpjes... ;D ;D ;D ;D
het laatste filmpje is echt leuk met zijn gefluit...
Dat gebrom tussen door dat deed Tjippy ook en uiteindelijk is dat duidelijk geworden en dat is nu over gegaan in praten... ;)
Dus grote kans dat ie straks ineens ook iets gaat zeggen...
Als je niet thuis bent laat je dan ook de radio voor ze aan..???

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.