8 mei 2025, 22:35:06

paren

Gestart door mar, 12 maart 2007, 23:14:32

« vorige - volgende »

mar

hoi
gisteren zag ik er een paren wat te doen broedblok in hangen of nog wachten ?

groetjes mar

Ivy

Hoi Mar.
Zijn jouw valkjes binnen of buiten?
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

mar

hoi ivana

buiten  maar ik ben bang dat ze dan d'r eitjes niet kwijt kan

gr mar

Ivy

Hoi Mar.
Een aantal kwekers hebben buiten ook al blokken hangen... ik heb geen buitenvoliere, maar ik zou het nog niet doen - vorige jaar sneeuwde het nog in maart geloof ik.
Als ze paren, hoeven ze niet gelijk een eitje leggen. Ook zal ze haar eitje ws gewoon op de grond, in de voerbak of van het stok laten vallen als het eenmaal zo ver is.
Maar goed, ik hoop dat je antwoord krijgt van iemand die wel een buitenvoliere heeft.

Succes ermee!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

mar

hoi ivana
oke bedankt ik wil het ook zo lang mogelijk uitstellen met het ophangen van de broedblokken .Want het lijk mij als je er 1 gaat ophangen gaat de rest ook paren .Of knokken om het blok.Even wachten nog maar

gr mar

Rianne

Hoi Mar,

een tijdje terug vond ik ook een ei op de bodem van de voliere, ik had ook idd een koppel zien paren. 2 dagen later lag er een ei kapot, die is van de zitstok af gelegd. Ik heb sinds zaterdag blokken hangen, maar nu paart het mannetje van dat koppel met een andere pop ;D

mar

hoi rianne
dat is minder leuk vooral als je dat als koppel wil houden .Heb je nu al eitjes in de blokken van die 1 die vreems ging ?

gr mar

heidi

Hallo Mar,

Ik heb de blokken al hangen,maar wissel de eitjes om in neppers.

Heidi

Rianne

Hoi Mar,

ik vind het niet zo erg, het popje waar de man nu mee is, is nogal apart van kleur dus ben wel benieuwd wat voor jongen daar van komen. Ik verwacht nog geen eitjes hoor, denk dat dat nog wel even kan duren. :)