2007 voor de katwijkse valkjes,kijk even bij herplaatsing

Gestart door eefje nieuwenburg, 4 maart 2007, 14:31:33

« vorige - volgende »

Mara

Citaat van: Lief_Kuifje op 27 juli 2007, 19:45:30
Hallo,

Dankjewel voor je informatie. Het zal me wel lukken om een leuk vriendje of vriendinnetje te zoeken voor ons Kuifje.
Ik ga zeker eens kijken in de dagboeken naar Mandy haar jongen. Misschien dat ik daar een mooie vind.
Ik hou je op de hoogte.

groetjes

Hoi Sally

Je zou ook contact met Chantal of Caroline kunnen opnemen, ze wonen in respectievelijk Helmond en Veghel.

Hoi Eefje

Sorry dat ik je boekje even leen om Sally die info te geven.

Mara

eefje nieuwenburg

tuurlijk ,is toch goed,als me elkaar kunnen helpen ;)

Mara

Citaat van: eefje nieuwenburg op 28 juli 2007, 18:38:30
tuurlijk ,is toch goed,als me elkaar kunnen helpen ;)

Hoi Eefje

Dat is zeker waar. Hoe is het nu met je kleintjes?

Mara

eefje nieuwenburg

de bonte witmasker en de cinnamon geparelde zijn verhuist,de wildkleur en de bonte zitten nog hier en zijn te koop en de witmasker is gereserveerd en zal over 1,5week opgehaald worden.

En ik ben bezig (voorbereiden enz)met een nieuwe kooi,die word ongeveer zoiets:

maar dan 2,4m lang en 1m hoog en 0,60 m diep
die word dan voor de valkjes en dan kan ik straks als er een papegaai komt deze in de voliere doen ;)
volgend jaar allemaal pas hoor ;)

groetjes eefje

Anke

Hoi Eefje,
Mooie kooi hoor!
Wat voor papagaai wil je?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

eefje nieuwenburg

ik weet het nog niet,eerst wilde we dus een ara severa,of 2 op den duur.
Maar ja mijn mannetje was er niet onwijs gek van en ook zijn ze best prijzig,daar kunnen we bijv ook een kaketoe voor kopen en die vinden we allebei wel onwijs kicken maar ja die schreeuwen weer zo erg op zijn tijd(krijg ik ruzie met de buren)
Dus waarschijnlijk worden het toch congo grijze roodstaarten.
die hebben dan dus een voliere van 2mhoog 2mlang en 1m diep tot hun beschikking,toch best mooi denk ik?
groetjes eefje

eefje nieuwenburg

oh trouwens,dat ik nu die vooroordelen neerzet is meer voor mezelf,ik weet nl best wel dat dat niet bij elke vogel hetzelfde is en ook van je opvoeding afhangt maar ja het zal onze eerste papegaai worden dus ik denk dat er nog best wel wat mis zal gaan en dan moeten we niet gelijk het moeilijkste soort uit kiezen,zelfbescherming dus ;D

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

hallo allemaal.

nou niet veel veranderingen,alles gaat goed maar het is erg druk!
ik heb nu 6koppels in de voliere zitten en nog 3jongen en de 5grasjes natuurlijk.

eigenlijk is het een beetje te druk en ik zit heel erg te twijfelen of ik toch niet een koppel weg zal doen(herplaatsen)
Maar eigenlijk wil ik ook geen afscheid nemen want de vogels zijn me allemaal even lief maar ze hebben recht op meer ruimte en meer als dat wat ze nu hebben kan ik ze echt niet bieden :'(

het bonte jong is ook zo'n liefje maar ik kan hem echt niet houden,hij is super tam en gehecht aan mij maar ik doe hem te kort en dat doet me ook pijn.
pff wat is dit moeilijk!

ik ga nu snowey en de bonte man zonder naam te koop aanbieden,snowey is niet tam maar wel een hele mooie albino pop die zeker geschikt is om mee te kweken!
de bonte man is een hele leuke huiskamer vogel,een schatje.
ik heb ook nog een wildkleur maar die is niet zo tam enik vrees dat ik die niet kwijt ga raken.
ik hoop ook dat Toine binnenkort kontakt opneemt want zijn gereserveerde witmasker zit hier nog steeds te wachten.

nou ja tot zo ver,
groetjes eefje

eefje nieuwenburg

yeah het bontje heeft een baasje :D
gelukkig maar,toch nog eentje die naar een leuk huisje kan.

LOIS,
je moet je inbox even leegmaken want ik kan je geen antwoord sturen!!!!

nu heb ik dus nog een wildkleur man en snowey de albino pop te koop.

groetjes eefje

Sally

Hoi eefje,

Leuk dat je bonte man eindelijk een huisje heeft gevonden :)

groetjes

eefje nieuwenburg

even wat nieuwe foto's.ze hebben vrijdag lekker gras en paardensla gehad en dat was smullen hoor :D

inhalig konijntje,maar dat zal wel nestdrang zijn denk ik ;)

en gister hebben ze lekker gedoucht,doen we nu wel een paar keer in de week want als ik het niet doe ligt er na een week een cm stof overal,het is heel erg momenteel.

mijn schatje :-*,gaat vanmidaag verhuizen :'(

het grasje met de gele kop is een opvangertje en al helemaal maatjes met de rest hoor!

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

samen met het bontje is ook snowey verhuisd,de opa van het stel van het bontje was mee en die vond snowey zo mooi dat ie haar wilde hebben,dus die is ook meegegaan.
Hij wilde haar eigenlijk tegenover balou of Vito gaan zetten maar die verkoop ik niet,ik trek sowieso geen  koppels uit elkaar,dat vind ik zielig.

dus nu alleen het wildkleurtje nog en dan ga ik eens even rustig bekijken hoe het gaat en anders gaan waarschijnlijk sjaan en stitch herplaatst worden,dat is een tam koppel dus die kunnen ook in huis,maar echt niet uit elkaar,die 2 zijn zo close,
maar eerst maar eens kijken hoe het nu gaat.

groetjes eefje

Mara

Hoi Eefje

Mooie foto's en wat fijn dat Snowey ook een goed huisje heeft gevonden.

mara

eefje nieuwenburg

Hoi Mara,

ja dat vind ik ook fijn hoor,ze was hier al 2jaar alleen en hij gaat en man voor haar zoeken en dan wil ie gaan kweken met haar,ik hoop dat dat lukt!

nogmaals voor LOIS,
ik wil je antwoord sturen maar je inbox is vol dus het lukt niet,vavanond ben ik thuis dus als je na 8uur komt is het prima!
en anders ben ik morgenochtend ook thuis na 10uur.

groetjes eefje

Lois

Heey Eefje!
Wat ben ik blij dat ik ff in je verhaal kijk! Ik zag net dat me inbox vol is dus heb het snel allemaal gewist! Oke dan zie ik je vanavond, Twister zal het erg naar zijn zin hebben bij jou en de andere valkjes! Ik ben nu druk bezig met zijn nieuwe kooi! Hij is hier en daar een beetje kapot, dus ik ben bezig met hem te maken. Als we hem bij jou hebben opgehaald kan hij lekker in een grote voliere! Het is een drukke vogel hoor! :P. Nogmaals heel erg bedankt!  :D