16 mei 2025, 04:03:39

eenzaam????

Gestart door sankim, 6 maart 2007, 10:59:42

« vorige - volgende »

sankim

Hallo allemaal wij hebben een valkje van bijna een jaar. hij is tam alleen schreeuwt hij de laatste tijd erg veel en dit vooral in de ochtend als de eerste opstaat. Hij kan soms wel twee uur achter elkaar doorschreeuwen hier worden wij gek van en het is ook niet leuk meer. Kan het zijn dat hij eenzaam is? wij willen wel een tweede valk erbij maar heb geen plaats om een tweede kooi neer te zetten. Ik wil het tweede valkje kopen bij dezelfde winkel als ik rocco heb gekocht. als de tweede dan nog niet tam is kunnen ze dan toch bijelkaar in een kooi? en moet het dan een mannetje of een vrouwtje zijn?a.u.b reactie's want we weten het niet meer!!!!
groetjes uit limburg

Mara

Hoi Sankim,

Ik weet niet zeker of het schreeuwen met een tweede valkje is afgelopen, hier kunnen ze ook best wel eens tekeer gaan en ze zitten hier met drie vogeltjes bij elkaar.

De kooi die je nu hebt, is die niet groot genoeg om eventueel een tweede valkje erbij te zetten?

Groetjes terug uit het druilerige Limburg.

mara

*Amanda*

Hallo Sankim,

Onze Punky is nu iets meer dan een jaar. Ongeveer met een half jaar begon hij steeds meer te schreeuwen. Misschien ook wel een beetje de puberteit maar nadat ik het met mijn vriend had overlegd hadden we besloten om een valkje erbij te nemen omdat we overdag meestal niet thuis zijn.

Punky was wel rustiger geworden en schreeuwde haast niet meer. (natuurlijk soms wel heel even maar dat doet elk valkje denk ik wel eens) Alleen hadden we toen het probleem dat het andere valkje elke keer begon te schreeuwen. Ze staan op mijn kamer dus dat kon echt niet langer. Onze andere valk zit nu dus bij andere tamme valkjes in een kamervoliere en heeft het reuze naar zijn zin.  :D

Alleen nu begint Punky weer allemaal te schreeuwen. Gelukkig krijgen we over 5/6 weken een ander valkje erbij want ik denk toch wel dat Punky die gezelligheid van een ander valkje nodig heeft.

Misschien is dat bij jullie ook wel zo. Maar zeker weten weet je het natuurlijk niet. Je kunt het altijd proberen  :) en 2 valkjes zijn erg leuk  ;)

Groetjes Amanda

sankim

hallo dank jullie voor je reactie's maar mijn vraag of ik een nieuwe valk die uit de winkel komt samen bij mijn tamme rocco kan zetten is nog niet beantwoord.graag nog meer reactie's
groetjes Sandra

Rianne

Hoi,

waarom zou je een valkje uit de winkel halen? Er zijn hier op het forum genoeg kwekers die handtamme huiskamer valkjes kweken! :D

Mijn valkjes schreeuwen ook 's ochtends. Het hoort bij het ochtend ritueel. En bij mij zijn ze lang niet allemaal tam. :) Vaak als ze dan eten gekregen hebben is het over.

Mara

Hoi Sankim

Mijn vogels roepen 's morgens ook hoor. Vanmorgen was het een hels kabaal totdat ik inderdaad het voer ging brengen.

Ik zou gaan voor een handtam valkje van een hobbykweker. Ik zelf heb wel een koppel uit de dierenspeciaalzaak en deze zijn erg lief en broeden ook goed. Maar Rianne heeft een goed punt hoor.

mara

sankim

Hoi allemal bedankt voor jullie reactie's. Wie heeft er voor mij een adres voor handtamme hobbykwekers in de buurt van Valkenburg aan de geul limburg?
Alvast bedankt!!
Groetjes Sankim

Mara

Hoi sankim

Je kunt rechts in de balk van het forum even op de lijst kwekers klikken. Er staan wat kwekers uit Belgiƫ op en dan heb je nog de kwekerij van Riny in Noord Limburg.

Groetjes

mara