11 mei 2025, 20:16:33

is dit mosterd kleur?

Gestart door remco1976, 24 februari 2007, 14:59:45

« vorige - volgende »

remco1976

volgens mij hoeft het met een geelwang geen rode ogen tehebben,want zo heb ik er al eens meer gezien.zit nu een fallow tegen over.dus zal zien wat er gebeurd als ze elkaar gevonden hebben

gr.remco

nick01

nou remco volgens mij moet een fallow ook als is t met geelwang gecombineerd altijd rode ogen hebben.
ik zeg dit is zeer zeker geen fallow geelwang , maar gewoon een cinnamon geelwang.
zou die fallow man er dan ook niet op zetten zou zonde zijn kun je beter gebruiken voor een split fallow pop ofzo.

Quendi

Zoals Nick al zegt,

Fallow heeft altijd rode ogen. Of ie nou geelwang is of niet.

Wat jij hebt is gewoon een geelwang cinnamon.

Gr Sietske

Bianca

Ik heb 'm ook zien zitten op de beurs, maar ik vond 'm er niet lekker bij zitten, ik kijk dwars door het "kuifje"heen, maar de lichaamstaal zag er niet lekker uit.
Ik hoop dat dit alleen een momentopname was en dat je valkje snel weer in topconditie is.

Heb je die knalgele bonte lutino pop nog gezien?!
Die vond ik erg mooi maar had het geld er niet voor over, hihihihi

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

remco1976

hoi bianca,

heb die bonte lutino niet gezien,das wel jammer.eigenlijk heb ik niet zoveel apparts gezien.die vogel van mij zit er nu wel goed bij.ik denk dat e stres had.

gr.remco

Inger m

Hoi Ludo,
Om even een vergissing weg te nemen. Dat een gele kleur niet veroorzaakt hoeft te worden door leverproblemen, dat weet ik. Dat is gewoon de betreffende mutatie, waarbij deze kleur hoort. Ik heb het over de doorgroeiende snavel en de eigenlijk algehele slecht uitziende conditie van de vogel. Ook wil ik niet beweren dat elke geelwang dergelijke problemen heeft. Er zijn immers verschillende kweeklijnen en verschillende methodes van kweken. Bij een goede kweker horen dergelijke vogels naar mijn mening niet vandaan te komen.

Het is overigens wel bekend dat kleurmutaties gepaard kunnen gaan met andere lichamelijke mutaties (ofwel afwijkingen).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Ludo

Dat is absoluut waar, een mutatie is tenslotte een afwijking

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk