29 april 2024, 13:26:58

kan hij naar buiten?

Gestart door mark de bont, 25 augustus 2003, 02:31:06

« vorige - volgende »

Barbara

Dus die mensen in jouw straat hebben ook allemaal  zulke tamme valkjes!?

Paul

Hoi,
Is dat dan zeker bij jou in de straat waar de meeste vermiste valkparkieten gemeld worden :-))
Een valkje kan wel zo tam zijn maar als ze schrikken van een autotoeter en ze vliegen weg kunnen ze vaak de weg echt niet meer terugvinden hoe graag ze ook zouden willen.
Als ze nog in de buurt zijn vinden ze het soms nog wel.
Een valkje kan helaas niet net als een postduif van kilometers afstand de weg vinden :-(

Groetjes, Paul

smeagol

Nee Barbara, niet iedereen heeft valkjes maar ik en nog iemand en die iemand heeft er een stuk of 20 en die vliegen allemaal los en hij heeft ze nog steeds alle 20.
Ik ben blij dat in deze omgeving de valkjes wel slim zijn en de weg naar huis vinden.
Mijn valkje is ooit is 1 keer `s morgens weggevlogen en die zat vrolijk de zelfde middag weer in de tuin te roepen dat ie naar binnen wou. de rest is nooit de tuin uit geweest.
Het is hetzelfde als wanneer je je valkje in de woonkamer laat vliegen dan moet je ook eerst het gordijn dicht doen en steeds een stukje openen zodat ie weet dat ie daar niet langs kan, als je dat ook niet je tuin doet vliegen ze echt niet weg hoor je moet er alleen wel heel er veel geduld en tijd voor hebben (en zeil voor over je tuin;)).

Groetjes Greetje en Smeagol

Barbara

Hoi Greetje,

ik snapte wel dat niet alle mensen valkjes hadden, maar ik vroeg me af of alle valkjes zo tam waren...

Lijkt me erg apart, zo'n valkjesstraat. Vliegen je valkjes wel naar andere tuinen? Toch een griezelig idee, maar wel leuk voor ze natuurlijk!

Groetjes,

Barbara

Lique

tsja, en toch zou ik het niet doen. Ik word al naar bij de gedachte, dat er een van mijn schatten weg zou vliegen., dus dat risico ga ik ook niet nemen.
Wel nam ik Loky of Sammy mee naar buiten, maar Sammy doe ik nou niet meer, omdat ik haar vleugels wil laten groeien, kijken hoe het gaat.
|En Loky, nee, die vermaakt zich zo eigenlijk ook wel.

groetjes lique

Skippy

Hey Smeagel

Jij zegt :Ik ben blij dat ik de enige ben die zo'n tam valkje heeft dat hij wel naar buiten kan.
Hoe weet je dat???
Ik denk dat er veel meer valkjes zijn die zo tam zijn als de jouwe.Maar we geven gewoon teveel om ze om het te proberen.Verder zou ik Skippy's vleugels ook nooit kortwieken om hem buiten te laten vliegen.Hij vliegt rondjes in mijn kamer en daar is hij zelf ook tevreden mee.Even over een hondenriem :DIk zelf vind een hondenriem niet zo zielig.Wij hebben ook een hond thuis en die word meestal met de hondenriem uitgelaten.Heel soms laat ik hem los lopen maar dat vind ik toch te gevaarlijk.Hij is al een keer tegen een auto aangelopen en heeft daar veel last van gehad.Ook andere mensen zien niet graag dat er een hond in hun tuin zit(waar onze hond nog weleens de neiging toe heeft :D)Dus een hondenriem is voor z'n eigen bestwil en voor die van andere mensen.

Maar een vogelriem zou ik nooit gebruiken!!!! :o

Veel plezier verder met je valkje!!!

Skippy!!!

p.s.hoe is het jou gelukt om hem buiten te laten vliegen???