20 juli 2025, 10:42:27

Pipi's vriendjes

Gestart door *Manon*, 26 februari 2007, 12:41:38

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi hoi allemaal,

Supergeweldig de leuke berichtjes van jullie  ;D ;D ;D
Bedankt daarvoor :-* :-* :-*
En inderdaad denk ik dat de voetverwarming in de smaak valt.. tis niet zo heel erg heet, behaagelijk warm zou ik het willen noemen.

Hai Karin, wat een grapjurk is Sascha zeg... wat ik heb met valkjes en eten... ik weet het niet hoor, eerst Tibeau Tinco die het niet zo nodig vond zelf eten te zoeken... nu Sascha die zich liever laat bedienen met pap... wat een giller, maar wat is ie mooi!!
Heel erg bedankt voor het plaatsen van de foto's ;D ;D

En dan nu weer even een nieuwtje ;D ;D ;D

Saffier en Tibeau Tinco zaten gezellig samen in de kooi en ze konden het hardstikke goed vinden samen.
Het zijn allebei heel rustige valkjes die lekker bij je komen zitten!
Ruffle zat alleen, zijn kooi hing aan de grote kooi van Saffier en Tibeau Tinco.
Saffier, zat graag bij Ruffle op de kooi als ze los was en was heel druk met Ruffle...
Nou dat was ook wat, eerder begon ze altijd te pikken als hij maar bij haar in de buurt kwam...
Toch heb ik Ruffle maar weer bij Saffier en Tibeau Tinco in de kooi gezet en wat denken jullie dat mijn ogen vanmiddag zagen....
Jawel... Saffier en Ruffle waren aan het wipwappen!!!!
:o :o :o :o
Saffier zat vandeweek al vaker kippetje en dan had je Tibeau Tinco moeten zien kijken.... hahahahahaha..... die begreep er echt helemaal niks van wat Saffier deed....
Ruffle wel natuurlijk en nu heeft hij dus ook een vriendinnetje...

Aan de ene kant ook wel erg fijn, want nu kan ik Tibeau Tinco nog lekker effe bij me houden en nóg tammer maken dan dat ie al is... tis zo'n schatje hé... echt een dromertje zoals ie eruit ziet en zoals ie doet... heel lief en zacht is ie...

Nou verder weinig nieuws aan de horizon, alleen heb ik blaasontsteking dus dat is weer wat minder... morgen maar weer naar de huisarts... en oja, afgelopen dinsdag heeft Jael twee visjes gekregen... genaamd Tom en Blub, gisteravond lag Blub al dood in het water... Jael die dat zag omdat ze moest plassen... zei dat Blub in het water lag.. ik zei dat ie sliep, maar goochem als ze is zegt ze: SLAPEN??? MET DE OGEN OPEN!!!!
Vanmiddag hebben we maar een nieuwe Blub gekocht!

Groetjes Manon

*~Jeanine~*

Hoi Manon,

Saffier en Ruffle een koppeltje.
Wat ontzettend leuk.

En ik lees het al jou Jael is ook niet voor een gat te vangen ;D ;)
Heerlijk het droge commetaar van kinderen.
Ze laten je vaak al heel jong met de mond vol tanden staan :D ;)

Jij beterschap met je blaasontstekeing. Hoop dat je er snel weer vanaf bent.

Caroline

Och .... pikken ze zomaar zIjn vriedinnetje af.  ::)

Leuk weer een koppeltje.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

kimmie

Hoi Manon,

:o Saffier en Ruffle :o
Wel gaaf...!!
Zo heb je ineens 2 koppels...

Wat is Jael toch een slimme meid :D
Heerlijk altijd die uitspraken van kinderen...
Krijgen we nog foto's van tom en blub...?

Verder veel beterschap met je blaasontsteking...!!

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Peggy

Hoi hoi Manon,  ben ik weer een keer  :D

hele leuke foto's zeg en ja ik blijf erbij TT is echt wel een mooi valkje...de andere ook hoor.. ;)
en er wordt dus volop gewipwapt daar bij TT in de kooi...ik zie hem al zitten kijken..zo leuk hoe verbaasd ze dan kunnen gaan zitten kijken hè.

Leuk de opmerking v Jael;  ''  mama ik ben dan wel 5 maar niet gek '' hahahaha  ;D   Dit had ze ook kunnen zeggen.  ;D

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Sharon

Hoi Manon

wat leuk dat Ruffle nu ook eindelijk een vriendinnetje heeft zeg! Echt super fijn voor hem. Hij verdient het echt, die schat.

En Tibeau Tinco... die zal tezijnertijd ook wel een eigen vriendinnetje krijgen jou kennende  ;)

Echt super leuk zeg!

En die reactie van je dochter, echt onvoorstelbaar hoe slim ze af en toe uit de hoek kunnen komen.

Voor jou: heel veel beterschap meid! Knap maar snel weer op.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

caro

Hoi Manon,

Beterschap hoor met je blaasontsteking. Erg vervelend :-\.

Wat een uitspraken kunnen kinderen hebben ;D ;).

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Sally

Hallo Manon,

Hoe is het hier?
Wanneer mag je Sasha eigenlijk gaan ophalen?

Groetjes Sally

Anja

Hoe gaat het hier Manon? Alles goed met de valkjes?

Groetjes Anja

*Manon*

Hoi Jeaninne,
Inderdaad Ruffle en Saffier zijn heel blij met elkaar, wel leuk hoor en het maakt ook niet uit of Ruffle of Tibeau Tinco nu bij Saffier zitten, ze hebben beiden dezelfde mutatie, alleen heeft Ruffle cinnamon wat je zit en Tibeau Tinco in een split...

Hoi Caroline,
Inderdaad... pik binnen... het is winter ;) ;D ;D

Hoi Kim,
Dank je wel, nou ondertussen is nu Tom dood... de vis!!
Ik heb gezegd tegen Jael dat we nu even wachten of de nieuwe Blub nu ook nog dood gaat, zo niet, halen we over een week een nieuwe Tom en anders gaan we over op goudvissen... we hebben nu sluierstaartvissen, wel mooi, maar als ze zo dood gaan heb je ook niks!!
Zielig hé!!

Hoi Peggy,
Ja Tibeau Tinco, bekeek het zich allemaal, meer ook niet... leuk hoor... Alleen Saffier is er wel erg vroeg bij, maar goed... Ruffle is ook een kanjer om te zien hé en dat zit ze ook nog bij twee mannen... ja is ook niet te doen eigenlijk hé..

Hoi Sharon,
Ja ik ben ook heel blij voor Ruffle, eindelijk voor hem heeft ie ook raak geschoten!
Ja, inderdaad, voor Tibeau Tinco sta ik ook nog op de reserveringslijst voor een popje, maar of dat deze ronde wat wordt..... één grote vraag!! Ook voor mij hoor ;)

Hoi Caro,
Ja leuk he die uitspraken van kinderen... dank je voor je berichtje

Hoi Sally,
Alles goed Sally hier, dank je!
Tja... ik weet niet wanneer ik Sascha mag ophalen... hopelijk duurt het niet al te lang meer, ik heb het gevoel of ik er echt al maanden op wacht, terwijl dat toch niet het geval is, maar ja.. zo voelt het dan hé als je iets graag wilt, maar naar het laatste wat ik gehoord heb, eet ie wel zaadjes, maar vind ie pap ook nog steeds heel lekker, ik wacht rustig af!!

Hoi Anja,
Alles goed hoor, en met de valkjes ook, dank je wel!!

Hoi hoi allemaal,

Nu weer even een updeetje...
Vanmiddag heb ik de kooien schoon gemaakt en ik heb Tibeau Tinco verhuist naar de keuken.
Ineens kwam het Saffier in de bol, dat Tibeau Tinco haar zo lekker kon kroelen.... terwijl ze zit te wipwappen met Ruffle....
Nou, ammehoela, maar zo werkt dat hier niet hoor!!
Ze kan het nu met Ruffle doen en Tibeau Tinco zit nu alleen in de keuken...
Hij was er niet mee eens, en zat heel stil in zijn kooi, wel zielig, maar ja.. hij is er veel uit en vind het ook wel leuk om bij ons op de bank te zitten, dus zo zwaar heeft ie het nog niet  ;D ;D ;D

Gisteravond, hadden de mannen Ruffle en Tibeau Tinco dus mot met elkaar... beetje snavelvechten dat ze deden... ik vond het niet leuk, dus dan Tibeau Tinco maar eruit!!

Verder gaat het goed met ze, ze eten nu veel fruit en ze stappen nu makkelijker op als ze weer in de kooi moeten... was altijd een heisa hier, maar nu de dames wat gewilliger zijn om in de kooi te moeten, volgen de heren, want ze willen bij hun vrouwtjes zijn... waar koppeltjes al niet goed voor zijn!

Groetjes Manon

Karin

Hé Manon, wil jij Sascha eens streng toespreken ? Madam krijgt nu gedwongen minder pap en ze is hier heel boos over  ;D ;D ;D Kijk maar :

Ik ben nu echt de pap aan het afbouwen hoor. Ze heeft vandaag 15 ml gehad en morgen gaat ze naar de 10. Ze kan de pot op. De andere 2 gaan als het meezit woensdag weg en ik ga er hard aan werken dat Sascha voor het volgende weekend weg mag. Dan is ze 10 weken en ik vind het dan wel eens welletjes  >:( >:( >:( En anders moet je maar oordopjes gaan kopen, want ze kan heel goed zaadjes eten  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anja

Anke

Hoi Manon,
De valkjes vermaken zich wel bij jou zo te lezen :)
Is Sacha misschien een leuk vriendinnetje voor TT?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Hoi Karin,
Nou dat beloofd wat :o :o :o
Ik hoor het wel van je wanneer ik haar kan ophalen ;D
Maar het is dus een popje als ik je goed begrijp??

Hoi Anke,
Ja hoor, de valkjes vermaken zich prima en Tibeau Tinco is ook over de schok heen dat ie alleen zit...

Tibeau Tinco woog gisteravond 100 gram!!!

Hij komt 's avonds gezellig bij me zitten en ook overdag is ie er veel uit. Gisteravond had ie een leuk plaatsje ontdekt, hoog op de klok... maar dat wou mevrouw van stoffelen niet hebben >:( >:( >:( Dus heb 'm er elke keer maar afgehaald, maar toch ging hij telkens weer terug op de klok... ja en wie niet horen wil moet maar voelen.... ::) Dus Tibeau Tinco zat door zijn eigen domme schuld weer alleen in de kooi.... hij zal het nog wel een keertje in de gaten hebben neem ik aan ;)

Ik heb het met mijn andere valkjes ook gehad, dat ze steeds wegvlogen en dat wil ik met Tibeau Tinco voorkomen...
Ik hoop dat het zo gaat lukken ;D ;D
Enne.. of Sascha het vriendinnetje wordt van Tibeau Tinco... nee dat wordt ze niet.... ik had wat anders voor Tibeau Tinco in gedachten.... moet nog maar effe zien hoe het gaat lopen en wat het wordt... ;)

Groetjes Manon

Anke

Hoi Manon,
Daar wordt ik wel heel nieuwsgierig van.... vertel eens wat voor valkje heb je voor TT in gedachten? ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes