19 juli 2025, 13:29:27

Pipi's vriendjes

Gestart door *Manon*, 26 februari 2007, 12:41:38

« vorige - volgende »

Peggy

Ik ben blij dat jij het snapt Manon..ik snap er niks meer van,hahahaha ;D  ik vind het fantastisch al die verhalen over mutaties maar moeilijk vind ik het ook...Ik hoop eigenlijk dat er uit Bo en Dirkje een lutino man komt...volgens mij was de papa v Dirkje een lutino maar dat weet ik allemaal niet zeker... :-\

Maare Manon,  ben benieuwd wat je allemaal nog gaat doen  ;)

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

*Manon*

Hoi Peggy,

Hahahahaha, dit snap ik nog net hoor, maar... heb wel in de gaten nu ik wat meer naar die mutatiecalculator kijk... snap ik het wel wat beter, maar nog is het ingewikkeld hoor :-\
Ik wil graag 3 koppels en dan zien we wel weer verder.
Als ik ooit een nestje ga krijgen wil ik denk ik daar ook wel wat van houden, maar ook dat is weer effe uitkijken geblazen, omdat ik nu twee mannetjes heb die broers zijn, dus die jongen van beide mannen, kun je al niet bij elkaar zetten natuurlijk, dus er moet dan wel weer wat bij tegen die tijd en ach ja.. zo komt de kooi denk ik wel vol :-X
Ik heb ook heel erg zitten denken aan een lutino, maar dat laat ik toch nog maar even... doet me nog teveel aan Pipi denken die ook een lutino was :-\
Dus dat laten we nog maar effe rusten, dat komt ooit wel denk ik, want ik vind ze super mooi.

Groetjes Manon

*Manon*

Hoi hoi,

Hier gaat alles zijn gangetje!
Lizzy is een schatje en ze maakt mijn muismat kapot >:(
en .... ze is verliefd op Boyke :-\ >:(
Maar Boyke moet niks van Lizzy hebben ;D. Die pikt haar liever in de kuif en in haar teentjes.
Ze zitten alle drie nog apart, maar Ruffle heb ik in de grote kooi gedaan waar Lizzy in zat en Lizzy heb ik weer verhuist naar de keuken.
Ruffle wil niet echt tam worden, het is een valkje die helemaal op zichzelf is. En daarom heb ik hem nu in ons kantoortje gezet, waar ik veel ben. De kamer is ook klein dus hij kan ook niet zoveel kanten op vliegen. Want op de toilet gaat het hardstikke goed, mag ik hem kroelen en zit ie op mijn schouder, maar hier wil ie dat niet hebben en dat was niet de bedoeling had ik zo bedacht.
Boyke is ook een schatje, maar hij mag er niet zoveel meer uit omdat de kerstboom er nu staat... Afgelopen zondagavond was hij effe los en zat al met een scheef oog naar de kerstboom te kijken, maar we hebben een echte boom en als hij daar van eet.... lijkt me geen goed plan en Boyke is dol op planten, hij heeft al één plant gesloopt hier om er telkens bovenop te landen... nu is ie kapot die plant >:(

Ga deze week even wat fotootjes schieten en dan komen die wel voorbij.

Groetjes Manon

Yvette

Wat ontzettend jammer dat met Ruffle niet wil lukken om tam te krijgen
En ik ben zeer benieuwd naar je foto's

*Manon*

Hoi Yvette,

Inderdaad balen, maar...... ik geef de moed niet op hé..
Ik ben de baas en hij vind kroelen heerlijk liet ie al op de toilet zien, dus het zal ook wel goed komen... ik laat hem vandaag nog ff met rust nu hij sinds vanmiddag in zijn nieuwe verblijf zit, maar morgen ga ik me wel met hem bezig houden, ik zal er alles aan doen om hem proberen tam te krijgen en als het dan nog niet lukt... nou jaaa dan is het zo  ;)

Groetjes Manon

natacha

Woow Manon,

Ik bewonder het wel dat je zelf je valkje gaat tam maken. Ik denk niet dat ik daar het geduld voor zou hebben. Het is wel heel speciaal als het je lukt, maar je bent al op de goede weg zie ik.

groetjes
Natacha

Peggy

Hoi Manon,
Had je reactie nog niet gelezen vandaar mijn late reactie  ::)

Leuk,dat je in de toekomst mss ook een nestje wilt/krijgt.  Wij willen dat ook heel graag. Wij hebben nu al een bont koppel en dan willen we heel graag een bont witm koppel zodat we gele en witte donsjes kunnen krijgen. ;D

en dat je nog even niet moet denken aan een lutino dat snap ik maar al te goed Manon.  Ik zou echt geen gewone witm man kunnen hebben nu want dat doet me idd teveel denken aan onze lieve Nikkie. Het valt ook niet mee hè manon wanneer je je valkje moet laten gaan...

De toilettraining werkt echt wel hè...gewoon blijven volhouden...geduld heb je volgens mij al genoeg  ;D en zoals je zelf al wel weet;  het ene valkje is het andere niet...maar leuk zijn ze allemaal  ;D

ben benieuwd naar de foto's !  ;)

Mara

Hoi Manon

Balen dat Ruffle niet tam wordt, maar ik herken het wel van mijn grasparkietje, Pipo. Deze zit beneden in de woonkamer veel liever bij Punky op en in de kooi, maar als ik hem mee naar mijn bovenverdieping neem (ik woon bij mijn ouders en heb eigenlijk een bovenverdieping voor mij alleen maar zit eigenlijk meestal beneden, daar is het veel gezelliger) dan zit hij eigenlijk altijd bij me, wilt kroelen en fluit de mooiste serenades.  ;) De aanhouder wint!

mara

*Manon*

12 december 2007, 23:15:01 #458 Last Edit: 12 december 2007, 23:17:11 by Kruimel

Hoi hoi allemaal,

Allemaal goed nieuws hier!
Ruffle wordt tam, hij zit al op mijn schouder en ik mag m lekker kroelen. Ik merk toch dat het heel moeilijk is om een valkje tam te krijgen als ie nog andere valkjes om zich heen heeft. Dit werkt perfect zo.

Boyke en Lizzy....ja dat zijn vriendjes... ze zitten nu allebei in de keuken in aparte kooien, maar vinden elkaar wel errug leuk.
Ik ga nog één keer proberen of ik Ruffle met Lizzy kan krijgen, anders zoeken ze zelf maar mooi een vrouwtje of mannetje ;D

Ook leuk nieuws... ik heb een mooie berkentak in de kooi, eentje waar Ruffle niet bang voor is :D

En... ik heb wel heel leuk nieuws... weten jullie nog dat ik het had over een lacewing valkje!
Ik had de keus uit een nestje en zat te twijfelen tussen een man of een pop, maar omdat het niet zo ging vlotten met het tammaken hier van Ruffle en ook dat Lizzy zo raar deed, heb ik het afgezegd en zou er later wel op terug komen en anders wachtte ik wel op een eventueel volgend nestje!
Nu heb ik haar weer gemaild en wat denk je: De lacewing pop heeft ze nog!
Ik mag haar vrijdag al ophalen.
Ik had bedacht om het bij 6 valkjes te houden, maar dat gaat niet lukken vrees ik. Maar goed, de kooi is groot genoeg, dus eentje meer of minder 8) ;)
Kweet nog niet of ik haar ga koppelen, maar dat loopt wel los denk ik, ik kon haar niet weerstaan, zo mooi is ze!
Ik zal even een fotootje plaatsen, hopelijk dat het nu goed gaat, net was ik mijn hele verhaal kwijt >:(

Hier zie je de bovenkant  ;)

Groetjes Manon

ManjaV

Hoi Manon,

Wat een geweldig nieuws, fantastisch! Gefeliciteerd! Ze is prachtig om te zien! :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Manon*

Hey Manja,

Dank je... zat jij op wacht of zo.... hahahaha jij was natuurlijk stinkend nieuwschierig hé.... :P

Groetjes Manon

Yvette

Oh wat vind ik dit echt Super voor je
En gefeliciteerd met je behaalde succes van het tam krijgen bij Ruffle

♥Debby♥

Wauw.. wat een beauty!

Gefeliciteerd met de nieuwste aanwinst!!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Peggy

idd een heel mooi valkje.  veel plezier hoor met je nieuwe aanwinst.
Je hebt vele goede berichten gebracht;  superrr ;D

Yvette

Oh wat ontzettend schatje
En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst