5 mei 2025, 03:44:11

lijdensweg voor de vogel??????

Gestart door Kimm, 25 februari 2007, 18:17:06

« vorige - volgende »

Kimm

mijn vogel is donderdagavond opgenomen in de vogelkliniek in meppel, nu word ik nerveus gemaakt door een vriendin die zegt dat ik tever ga in mijn liefde voor de vogel omdat hij al 18 jaar is. Lijd mijn valkje nu hij in de couveuze zit en mij niet ziet. Ik voel mij nu erg vervelend! :'(

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

hennie

Hoi Kimm,
Waarom is je vogel in Meppel?
Ik denk juist dat je nooit te ver kunt gaan in je liefde voor je vogel.
In meppel kunnen ze er goed mee omgaan, dus stress zal hij daar niet oplopen. Wanneer mag je hem weer ophalen?

groetjes, Hennie

Kimm

hai henny,

zit hier emotioneel achter de pc. hij was benauwd en verzwakt. nu vind mijn vriendin dat het erg is dat beauty mij niet kan zien en stel dat ie dood gaat dan is hij niet meer bij mij geweest. ik weet nu niet hoe het met hem gaat want ik heb hun dit weekend niet meer gesproken. ze zouden mij  op de hoogte houden maar ik heb niets gehoord. ik voel mij vreselijk verdrietig!

Gerda

25 februari 2007, 18:27:35 #3 Last Edit: 25 februari 2007, 18:29:51 by Gerda

Hoi Kimm,

Als jij je valkje al 18 jaar hebt (mooie leeftijd trouwens!!) heb je er natuurlijk een band mee. Vaak snappen anderen dat niet, hebben iets van 'het is maar een vogel'.
Je hebt gedaan wat je goeddunkt, want je wil je vriendje natuurlijk weer gezond thuis krijgen.

Of het de beste optie is kan ik niet beoordelen, maar ik denk niet dat een dierenarts een valkje gaat opnemen waarvan hij denk dat deze niet meer beter kan worden.

Jammer dat je vriendin je zo aan het twijfelen brengt. Het is best moeilijk om je valkje bij een dierenarts achter te laten en dat doe je in de overtuiging dat dat het beste voor hem is.
Leeftijd heeft daar niets mee te maken, hij kan misschien wel 25 jaar worden!!

Natuurlijk maak je je zorgen of hij weer terug komt en of alles goed gaat. Maar ik vind dat je er alles aan gedaan hebt en je zeker niet schuldig moet voelen. Als hij wel bij jou is maar doodziek en leidend, dan was het veel erger vind ik.

Ik hoop dat je valkje opknapt en weer snel bij je terug is!!

Groetjes, Gerda

Kimm

dank je wel gerda. ben echt overstuur nu .

hennie

Hoi Kimm,
Ik ben het met Gerda eens, hoor. Je moest toch iets doen.
Ik denk dat het zieliger was geweest als je hem benauwd had gezien en niks gedaan had.

Je hebt het beste adres voor hem uitgezocht, waar hij alle mogelijkheden krijgt om beter te worden.

Ik vind het alleen voor jou erg, dat nu idd het weekend ertussen ligt en je zo lang niet hoort hoe het met hem is.
Had dr. H. jou wel toegezegd dat hij je op de hoogte zou houden. Heeft hij in het weekend geen tel spreekuur?

groetjes, Hennie

PS Het is snel morgen, dan kun je bellen en hoor je weer wat!

Gerda

Hoi Kimm,

Ik heb zelf mijn valkje drie jaar geleden vanwege heftige benauwdheid moeten achter laten bij de dierenarts. Ik begon toen spontaan te huilen en elke dag keek ik naar de lege plek, waar hij normaal altijd zat. Ik mocht gelukkig elke dag bellen. Na een week was hij helemaal opgeknapt en mocht ik hem meenemen. Hij was echt erg ziek geweest en ik ben steeds bang geweest dat hij het niet zou halen. Maar iedereen hier zei toen dat ik positief moest denken. Ik had al het mogelijke gedaan.
Dat is nu bij jou ook zo. Je hebt alles gedaan. Nu moet hij zelf opknappen met hulp van de dierenarts.

Laat je niet gek maken of een schuldgevoel aanpraten!!
Je hebt gedaan wat jij dacht dat goed was voor je valkje en dat was ook mijn keuze geweest!!!

Veel sterkte hoor!!
Misschien kan je morgen bellen om te vragen hoe het gaat!!

Liefs, Gerda

Gerda

Hoi Kimm,

Nu meerdere mensen je er in steunen voel je je hopelijk wat beter!!!
Afwachten zonder iets te weten is heel moelijk, dat weet ik. En ik voel ook met je mee!!
Maar kop op hoor!! Houd de moed er in!!

Liefs, Gerda

Kimm

ja hij had mij gezegd mij op de hoogte te houden via email of telefonisch. ik vond het al vreselijk om hem daar achter te laten en ook die keus te maken. en ik ben blij te horen dat jouw valkje gerda wel beter is geworden. en die lege plek ja dat voel ik nu ook. maar inderdaad ik mag geen schuldgevoel hebben maar nu voelt het wel ff zo. Ik kon m ook niet laten stikken en een spuitje geven doe je alleen als het niet meer anders kan.........

hennie

Morgen ziet alles er weer anders uit!  Dan kun je vroeg bellen hoe het met Beauty is!  Dan krijg je vast goed nieuws.
Vertrouw erop dat hij in goede handen is!
Ik denk dat iedereen hier op het forum hetzelfde had gedaan als jij, nl de vogel de beste kansen geven.

Dat heb je gedaan, Kimm en na deze paar moeilijke dagen kun jij straks misschien nog wel 10 jaar verder met Beauty.

Ons snel laten weten, morgen, hoor als je gebeld heb met dr. H.

groetjes, Hennie

Kimm

bedankt dames voor jullie steunende woorden en snelle reactie! ik ga morgen bellen en jullie horen hoe het ermee gaat. Dit doet mij goed.

liefs van kim en beauty

Bello

Hoi Kimm,

Joh je doet het beste voor je vogel, en dat doet een dierenvriend eenmaal.

Laat het ons morgen weten.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Rianne

Hoi Kimm,

laat je vriendin maar praten. Het is helemaal vreselijk om een ziek en benauwd valkje te hebben en er niks aan te doen. Heb je al gebelt?

Kimm

mijn lieve Beauty is er niet meer. Hij is vanmorgen overleden. zometeen rij ik naar meppel toe om hem weer op te halen. Ik zie hem weer maar hij mij niet meer. :'( met zijn benauwdheid ging het goed, maar hij is overleden aan geelzucht. Hij zat in een zittende houding en is dus in zijn slaap overleden. zo onwerkelijk, leeg. zijn kooi staat er nog. met de trosgierst ernog in. Ik zal het moeten opruimen. Wat een toestand. iK wou nog zo lang met hem knuffelen en aaien en fluiten, zingen, maar hij is weg. Mijn lieve Beauty ik hou van jou en je was mijn beste vriend in alle tijden die wij samen hadden. Ik ben blij dat je bij mij bent geweest, je maakte mij vrolijk.
:'(

Romy

Hoi Kimm

Ik had tot nu toe niet gereageerd omdat ik niet goed wist wat zeggen...
Nu heb ik het ook moeilijk maar ik wil je toch laten weten dat je het beste hebt gedaan voor Beauty! Het is natuurlijk echt erg dat je haar verloren hebt, dat moet een harde dobber zijn om te verwerken...
Je kan je troosten in de gedachten dat je 100% je best voor haar gedaan hebt en dat ze vredig is ingeslapen. Alleen al het feit dat ze 18 jaar is geworden betekent dat jij supergoed voor haar gezorgd hebt. Maar dat neemt de pijn nu natuurlijk niet weg, want je mist je maatje...

Daarom wil ik je erg veel sterkte toewensen

Groetjes
Romy