13 mei 2025, 17:05:28

Ontsmetten van de kooi

Gestart door jorgen.bodde, 23 februari 2007, 12:48:05

« vorige - volgende »

jorgen.bodde

Hoi Allemaal,

Ik wil het ekere voor het onzekere nemen en de kooi ontsmetten nu dat Lukas er alleen in zit. Ik had het eerder moeten doen, ik heb hem wel van top tot teen schoongemaakt, maar is er ook een midden geschikt om te ontsmetten? Ik durf niet zomaar wat te gebruiken met de angst dat er wat aan die tralies blijft zitten wat giftig kan zijn.

Kan ik zoiets als Dettol gebruiken? En hoeveel moet ik het verdunnen om het niet schadelijk te laten zijn?

Groetjes,
- Jorgen
Mijn valkjes zijn: Sjors (†) , Dewey en Lukas

Anja

Hoi Jorgen,

Ik gebruik Dettol daarvoor maar spoel het daarna wel goed af. Een klein scheutje in een bak heet water.

Groetjes Anja

*Patricia*

hoi,

Je kan bij de dierenwinkel ook halamed helen. dat werk erg goed. Ook een beetje oplossen in heet water en dan naspoelen

Groetjes Patricia

Mara

Hoi Jorgen

Halamid is inderdaad een goed ontsmettingsmiddel maar ik zou het niet gebruiken omdat Lukas nog in de kooi moet op korte termijn natuurlijk, zou ik het niet doen. Want dan moet je de kooi goed luchten omdat halamid ook voor de ontsmetting van stallen wordt gebruikt.

Groetjes

Mara

jorgen.bodde

Bedankt voor de tip!

Ik zal het bij Dettol houden. Als ik een liter water heb, hoeveel eenheden dettol moet ik dan doen?

Groetjes,
- Jorgen

Peter

Hallo Jorgen,

Wij gebruiken een klein beetje Dettol (3  a 4 dopjes) op een volle bak schoonmaak water. Daarnaast voegen we ook nog eucalyptus reiniger toe aan de het schoonmaak water, hiermee laat de ontlasting makkelijker los en ruikt ook nog eens heerlijk.

Groetjes,
Peter

jorgen.bodde

Bedankt peter!

Groetjes,
- Jorgen