18 juli 2025, 18:12:04

Niet slapen met zijn kopje in zijn veren

Gestart door jorgen.bodde, 23 februari 2007, 13:04:40

« vorige - volgende »

jorgen.bodde

Hoi Allemaal,

Lukas schijnt er geen problemen mee te hebben, maar toch wilde ik even zeker weten of het geen kwaad kan. Lukas slaapt niet met zijn kopje in zijn veren. Wel zit hij op een pootje. Hij heeft dat eigenlijk nooit veel gedaan. Komt dat omdat hij nog relatief jong is (1+ jaar?)

Ik heb hem wel eens met zijn kop in zijn veren gezien, maar dat was ergens slapen op de kast. Normaal zit hij maar wat te doezelen als hij ergens zit voor een tijdje.

Groetjes,
- Jorgen
Mijn valkjes zijn: Sjors (†) , Dewey en Lukas

..Neline..

hey, :D

deze vraag is vaker gesteld op het forum. jouw valkje is dus niet de enige die zo slaapt. :)
maar als je valkje verder niet ziek lijkt en genoeg eet en drinkt, is er niets aan de hand.

één van mijn valkjes slaapt ook met haar koppie naar voren. af en toe zit ze met haar kop in de veren, maar meestal met haar kop naar voren. ook mijn valkje doet dit altijd al (ze is nu bijna 3 jaar). maar ze is kerngezond  ;).

ik zou me hier dus geen zorgen over maken. :)

groetjes neline

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

jorgen.bodde

Hoi Neline,

Bedankt voor je antwoord. Ik weet dat vogels micro slaap doen, en dan eens in de zoveel keer even dutten omdat ze slapend natuurlijk een makkelijk doelwit zijn. Misschien is Lukas nog niet vertrwoued genoeg met zijn omgeving dat hij niet met zijn kop in de veren durft te slapen?

In iedergeval lijkt hij gezond.   ;D

Groetjes
- Jorgen
Mijn valkjes zijn: Sjors (†) , Dewey en Lukas

Anja

Hoi Jorgen,

Ik heb 8 valkjes en 1 ervan slaapt ook nooit met haar koppie in de veren.
Altijd met haar koppie naar voren. Zou me er geen zorgen om maken.

Groetjes Anja

Mara

HOi Jorgen

Ik heb hier ook zo'n gekke valk in de voliere. Waarom hij zo slaapt, geen idee maar ik heb het vaak genoeg gezien....Hij mankeert verder niets.

Groetjes