18 juli 2025, 22:54:49

De valkjes van Quinten

Gestart door Quinten, 21 februari 2007, 14:44:36

« vorige - volgende »

Quinten

Hoi iedereen,

Ik ga een dagboek beginnen over mijn valken.

Ik heb nu 8 valkparkieten , die buiten zitten met 8 grasparkieten en 2 dwergkwarteltjes.

koppel 1: wildkleur man spli! voor bont, witmasker {X2 gepareld}    X    een witmasker cinnamon bonte pop.(de pop) (de man)

Dit koppel heeft al 5 jongen (2 nesten) gekregen. de mutaties vd jongen waren:
1 x witmasker gepareld
2X bont
2X witmasker bont

Koppel 2 : geparelde man  X lutino pop (splits nog onbekend) . Zij hebben nog geen jongen gehad

koppel 3: witmasker cinnamon bonte man X cinnamon geparelde pop (ook nog geen jongen gehad):
(de man)  ( de linkse vogel is de pop)

koppel 4: witmasker bonte man X witmasker bont geparelde pop( ook nog geen jongen)( de voorste is de pop en de helemaal achterste is de man)

Ik heb 20 februari de nestkastjes opgehangen , maar omdat ik koppel 3 en 4 ook pas op 20 februari hbe gekocht zullen die iets later gaan leggen.

Ik hou jullie op de hoogt!
Ik hoopd a koppel 2 ook kweekt want vorig jaar was het niets! Maar nu zitten ze al dikwijls in de nestkastjes!

GRTJS Quinten!

Mara

Hoi Quinten

Mooi valkjes maar het is toch nog erg vroeg om te beginnen met kweken? Het kan nog steeds vriezen.

Groetjes

mara

Quinten

tja....
Ze hebben ten vroegste toch maar jongen binnen 1.5 maand!
ik heb dit vorig jaar ook gedaan en geen enkel probleem

GRTJS Quinten!

kimmie

Heey Quinten,

Wat leuk dat je ook een dagboekje bent begonnen...
Mooie valkjes heb je...!!

Ik ga proberen vaker langs te komen...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Quinten

heel hard bedankt! ik zal jullie helemaal op de hoogt houden!

Rianne

Hoi Quinten,

leuk dat je ook een dagboek bent begonnen. Ik hoop dat je mooie jongen zult kweken dit jaar :)

Riny

Hoy Quinten
hartelijk welkom bij dagboeken.
Ik hoop dat je veel plezier van je dagboekje mag ondervinden.
Ik wens je een heel fijn kweekseizoen.
Groetjes Riny

Quinten

BEDANKT IEDEREEN! ;D

Vandaag is er niet veel gebeurd, ze hebben ngo wat verkent enzo, ze roepen wel tamelijk hard, ;)

en dan ben ik bij 'mutaties' een onderwerp begonnen over het visgraatmotief bij een (witmasker)bonte man

Heeft iemand z'on man? sommige zeggen, dat het visgraat bij eender welk geslacht blijft, andere zegge da het weggaat bij beide geslachte weer andere alleen bij de man , dan nog  bij de man alees in de donkere veren ,.......

dus als iemand een witmaser bonte of gewoon bonte man heeft met een visgraat motief, zeg het maar ;D

vele GRTJS Quinten

Quinten

haaj,

heeft er eigenlijk iemand een idee wanneer de eerste eitjes er zouden zijn??
Ik heb nog maar 1 koppel dat vorig jaar heeft gekweekt! die zullen misschien sneller leggen, dan heb ik nog een ander koppel dat wel al samen is ma nog geen jongen heeft gehad. en dan nog 2 koppels die ik pas ben gaan kopen die misschien nog geen koppels! zijn!

hoelang zou het ong. duren??

Rianne

Hoi,

je kunt proberen om voor ideale omstandigheden te zorgen, dus lang licht, eivoer, badgelegenheid, keuze aan blokken. Zo komen je valkjes in de broedstemming. En dan kan het snel gaan. :)

Quinten

dat hebben ze allemaal, behalve dat lange licht, ik heb geen extra licht, maar we zullen wel zien!! ik hoop dat de nieuwe valken die ik heb gekocht ook snel gaan leggen:)

Vorig jaar heb ik nadat ik de broedblokken hhad opgehangn 2 maanden moeten wachten:(

maar toen hadden ze nog nooit gekweekt en warenze zelfs nog geen koppels!! (ik hbe toen ook een nieuwe pop gekocht misschien daarmee)

Rianne

Bij mij wordt er al gepaard door mijn koppel wat vorig jaar 2 jongen heeft gehad. Maar goed, daar zitten maar 2 poppen en 1 man in, de andere 2 koppels zitten binnen.
Ik hang nog geen blokken op, het is mij nog te koud. Stel dat ze wel snel eitjes leggen, moet er niet aan denken dat het mis gaat. :-\

Quinten

Goed nieuws het koopel valken dat soms in het nestblok gaat heeft vanmiddag gepaard! ik hoop dat er wat van komt! want vorig jaar niets!! ik twijfelde zelfs of de pop een man is , want de lutino heeft geen vlekken en geen visgraatmotief (denk ik) maar een man gaat toch zeker niet bij de paring vanonder zitten ofwel?

Quinten

mijn ander koppel, koppel 1 heeft vanmorgen ook gepaard!! en de grasparkiete zitten ook de hele tijd op elkaar :D

hennie

Hallo Quinten,

Zo te horen wordt het over een poosje een drukke tijd bij jou!!
Begin maar vast met veel luiers te kopen ;)

groetjes, Hennie