21 juli 2025, 00:41:16

een geelwang lutino popje

Gestart door moonwitch (diana), 21 februari 2007, 12:57:58

« vorige - volgende »

moonwitch (diana)

Hallo

Ik heb een geelwang lutino popje, en vraag me af wat ik daar voor een man bij kan zetten, om lutino geelwang jongen te krijgen.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Lin

alleen een split geelwang lutino ivm de rode ogen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ja of geelwang split lutino. :)

•=Bonnie=•

Ja en die vind je niet zo snel. Ik zou haar koppelen aan eensuper forse opaline (bonte?) man liefst zonder cinnamon en witmasker, eventueel split lutino. Dan weet je wat de mannen en de popjes zijn.

Alle mannen van deze combinatie zullen splut zijn voor lutino-geelwang waarmee je dus lutino-geelwang popjes kunt kweken.

Als je zo'n man terug op je lutino popje zet kan je lutino-geelwang mannen en poppen kweken.

kimmie

Heey Bonnie,

Als je zo'n man kweekt met dat popje, en dan zo'n zoon weer op het popje zet krijg je dan geen inteelt..?

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Rianne

Ik kan cinnamon geparelde geelwangen split lutino en bont kweken. :) Er is er al 1 gereserveerd, als Diana op de wachtlijst wil, moet ze maar even een IM sturen.

•=Bonnie=•

Citaat van: kimmie op 21 februari 2007, 15:35:52
Heey Bonnie,

Als je zo'n man kweekt met dat popje, en dan zo'n zoon weer op het popje zet krijg je dan geen inteelt..?

Groetjes Kim

Ja dat is inteelt. Dus als het niet nodig is kan je dat soort dingen beter laten. Maar het kan wel voor een keertje als je twee sterke gezonde exemplaren hebt.

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 21 februari 2007, 16:00:53
Ik kan cinnamon geparelde geelwangen split lutino en bont kweken. :) Er is er al 1 gereserveerd, als Diana op de wachtlijst wil, moet ze maar even een IM sturen.

Volgens mij moeten jij en Diana dan een man "ruilen" ;) Dan kan jij die man van Diana voor jouw popje gebruiken.

Rianne

Zou kunnen maar ik kweek liever niet met valken die bij elkaar in de familie zitten. Je hebt het wel over lutino's, straks zit ik met jongen met giga kale plekken op de kop. :-\

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 21 februari 2007, 16:58:44
Zou kunnen maar ik kweek liever niet met valken die bij elkaar in de familie zitten. Je hebt het wel over lutino's, straks zit ik met jongen met giga kale plekken op de kop. :-\

Ehm...  de mannen van diana zijn geen lutino's hoor. Tenzij ze een lutino man tegen haar pop zou zetten en dat lijkt me niet. Waarschijnlijk worden de mannen van Diana dus wildkleuren split lutino-geelwang.

Als jij zo'n man tegenover het lutino-geelwang popje dat je wilt houden zet heb je toch geen inteelt of lutino tegen lutino? ik volg je even niet :)

Rianne

Als Diana haar lutino geelwang tegenover een jong van mij zet krijg je:

Ouders:
Vader=Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split voor {X1:Lutino}
Moeder=Lutino Geelwang (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Lutino Geelwang (rec.) split voor {X1:Cinnamon} {X1:Gepareld}
50.0 % Geelwang (rec.) split voor {X1:Cinnamon} {X1:Gepareld} {X2:Lutino}

Jonge pop
50.0 % Cinnamon Gepareld Lutino Geelwang (rec.)
50.0 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)

Als ik dan zo'n geelwang tegenover mijn lutino geelwang zet, kan ik ook geelwang lutino mannen en poppen kweken. Maar omdat ik dan in feite een broer van mijn valkje aan die van Diana zou koppelen, zou mijn valkje met 1 van haar neefjes komen te zitten.

Rianne

Oh wacht, jij bedoelt zeker als ze geen jong van mij tegenover haar valk zet?

•=Bonnie=•

Haha, ja zo wel maar dat was niet wat ik bedoelde :)

Als Diana nu haar lutino-geelwang pop tegen een man zet krijgt ze dus mannelijke nakomelingen die split zijn voor lutino-geelwang.

DIE mannen kan jij tegenover jouw zelfgekweekte lutino-geelwang popje gaan zetten :) En als Diana dan ook nog eens een bonte man tegenover haar lutino-geelwang pop zet wordt het helemaal interessant :)

En als  Diana dan inderdaad een mannetje van jouw nestje neemt, waarvan er al eentje gereserveerd is, dan hebben jullie beide volgend jaar een koppel waar je lutino-geelwang mannen en poppen uitkweekt.

(en nog meer lekkers ;) )

Da's wat ik dacht :)

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 21 februari 2007, 17:10:36
Oh wacht, jij bedoelt zeker als ze geen jong van mij tegenover haar valk zet?

Juist, want die zijn er nog niet en ze zal toch haar popje dit jaar wel een nestje willen laten krijgen :)

Dus voor volgend jaar, vooruit plannen dus :)

(krijg ik nu een koppeltje voor het denkwerk?) bwahahaha

Rianne

Dat wordt een 10 jaren traject ;D Maar wel leuk :)
Een koppeltje voor de moeite? ;D Haha... nee.  8)