28 april 2024, 00:48:43

kunstjes

Gestart door smile_emerald, 24 augustus 2003, 18:17:15

« vorige - volgende »

smile_emerald

Ik vraag me af of er hier een paar valkjes zijn die kunstjes kunnen. De mijne kan wel een paar kunstjes, maar niet als ik het wil. Hier komen ze:

- Uit het niets fluit Tommie tegenwoordig iets dat sprekend lijkt op het woord "kurry" :P
- Als hij wil dat ik met zijn kuifje ga spelen, gaat hij altijd met zijn pootje, zijn kuifje aaien als het ware.
- Als ik mijn arm snel op en neer beweeg doet Tommie mij vaak na met zijn lijf.
- En hij kan de telefoon nadoen, maar dat hebben meerdere valkjes volgens mij.

Nu is het jullie beurt, misschien kan ik Tommie wat van jullie kunstjes leren.

-xxx- Esmeralda

Paul

Hoi Esmeralda,
Mijn valkje Stan kan heel leuk met zijn kopje ja knikken als je met een lepeltje in de koffie roert ok met je mond klikgeluidjes tegen hem maakt :-)
Ik zal daar een keer een filmpje van proberen te maken want dat is echt een heel leuk gezicht :-)

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Esmeralda,

Ik kan Coco voor dood laten liggen op zijn rug. Hij blijft dat een aantal seconden stil liggen op zijn rug. Vaak doet hij dat als hij met zijn hoofd op mijn neus ligt.
Er is wel een filmje van gemaakt, maar daar ligt hij niet helemaal op stil.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Barbara

Boehoe.....  :'( mijn valkjes doen helemaal niet dat soort dingen... maar ze zijn wel de liefste valkjes van de wereld hoor! ;D

Croky heeft wel een hekel aan onze gloednieuwe 'home theatre set' (breedbeeld-tv met 6 boxen en ingebouwde DVD-speler), zodra ik er een film in doe met leuke geluidseffecten, start hij een soort monotoon heel snel gekrijs dat een btje klinkt als een piepbeestje van een hond, totdat ik hem met mijn stem terechtwijs, maar ff later begin tie weer ::) Moet nog ff kijken wat ik hier aan kan doen, misschien toch maar een kleed over de volière als ik film kijk, spaart tenslotte hun oortjes ook!

Natanella

Arme Barbara ;D, troost je: die van mij kan ook alleen maar lief zijn en dan ook nog niet eens altijd ;)
Maar dan wel altijd voor 100 %
Maar misschien moeten we meer oefenen??
Alhoewel: doodliggen= klinkt wel super stoer hoor!
Dat is toch wel al echt dressuur!
groetjes, Anita

Barbara

Of hij gaat van zijn stokje en dan zegt Esmeralda dat ze hem dood laat liggen ;D ;) Grapje..... het lijkt mij erg leuk als je valkje dat kan!

dysian

altijd als ik aan tafel zit dan wil taipa eruit.
Dan zeg ik altijd "dansen"en dan gaat ie op de bodem rondjes draaien met zijn vleugels wijd open. hahahaahaha echt heel grappig om te zien. ik zal het eens opnemen en plaatsen. :D

Kolkkie

Hoi Esmeralda,

Ik was nog wat vergeten.
Als ik mijn arm de lucht in doe, gaat Coco met zijn lichaam omhoog, ga ik weer met mijn arm naar beneden, gaat Coco ook naar beneden.
Ook tikt hij met zijn snavel vaak op mijn neus. Dat vind hij ook leuk.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

smile_emerald

Wat leuk zeg al die reacties :) Valkjes zijn ook zo grappig! Doodliggen, hihi dat zal ik mijn valkje eens moeten leren :P Helaas moet ik nu wel even zeggen dat ik niet meer vaak op internet kom voorlopig :-[ Ik heb mot met mijn vader (alweer over mijn valkje) en hij heeft mij afgesloten van internet, ik zit nu stiekem op mijn moeders computer :-/ Ik vind het erg jammer, maar ik heb zo'n vader die echt waardeloos is. Onze relatie wordt steeds minder. Ik hoop dat snel weer kan surfen op het net.

-xxx- Esmeralda

Natanella

Hoi Esmeralda, jeetje, wat jammer, dat je ruzie hebt met je vader! En natuurlijk ook jammer dat dat over je valkje gaat.
Want dat kun je natuurlijk niet zo 123 oplossen neem ik aan.
Tja, en het forum missen is ook akelig. Ik hoop voor je dat de verstandhouding met je vader weer snel beter wordt!
In ieder geval: STERKTE!

groetjes, Anita

ziralioness

Nina kan al wel een beetje kunstjes, Kiko leert het nog.....

Zo komt Nina heel vaak (niet altijd natuurlijk, lol) als ik haar roep bij me!  :o Dat vind ik zo knap van haar! Dan zeg ik duidelijk; ''Nina, kom hier!'' en dat herhaal ik. Nina word dan helemaal druk op de plek waar ze zit, en vliegt dan naar me toe. Soms land ze op mijn schouders, soms op mijn arm, maar meestal op mijn hoofd.

Ook, maar dit is niet echt een kunstje, is ze mijn persoonlijke kapster. Ze trekt dan mijn haren door haar snavel net zoals haar eigen veren. :) Ze verzorgt me dus! Hier kan ze wel meer dan een kwartier mee bezig blijven.

Beide valkjes vinden het leuk om hun balletje ergens af te gooien. Ik heb een klein groen ratelballetje voor hen gekocht (origneel voor katten bedoeld) die allemaal gaten heeft zodat ze hem met de snavel kunnen oppakken. Deze ligt op het plateau van de vogelboom, ze vinden niets leuker dan het in de snavel pakken en naar beneden gooien. Dan pak ik hem weer, gooien zij hem weer, enz. ;)

Ik vind het zelf leuk te improviseren bij situaties. Zo zat Kiko vandaag op het plateau onder de vogelboom en wilde naar de tak, maar kon niet echt uitvinden hoe. Ik pakte het laddertje en zette die tegen de stam, en ze klom zo omhoog! Daarna van de ene tak naar de andere met het laddertje dat ik dan voor haar vasthield. Leuke spelletjes die je gewoon kan doen door te improviseren op wat ze willen. ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

smile_emerald

Hey allemaal,

Gelukkig is allemaal weer goed gekomen, maar hij had zich wel wat minder kunnen aanstellen... Een keutel in de badkamer, kom op he...

-xxx- Esmeralda

ps. Leuk, die kunstjes, dat maakt zo'n valkparkiet zo leuk en induvidueel :)

annemiek_botter

Hoi

Elvis kan praten en veel fluitgeluidjes nadoen, dat vind ik wel heel erg leuk. En als ik roep: Elvis kusje dan komt ie bij me en buigt z'n koppie zodat ik z'n koppie moet kriebelen.
Verder knikt elvis ja als hij hallo zegt en als hij ja zegt, en als ik voor hem ga zingen en/of dansen dan zingt en danst hij mee met de vleugels wijd! En als ik moet niezen dan doet hij ook mee, inclusief met z'n koppie schudden :D

Als ik in mijn bed stap en ik zet de wekker dan doet hij het geluid na als de wekker afloopt! Erg knap vind ik dat.

Mijn twee andere valkjes kunnen geen truukjes hoewel de jongste (ook een mannetje denk ik) zijn pootje al hoog optilt als ik elvis uit de kooi haal zodat ik hem er ook maar snel uit haal.

ik ben ook wel erg benieuwd wat voor deuntjes andere valken kunnen fluiten en wat ze kunnen praten! Elvis praat erg onduidelijk maar fluit erg goed!

Groetjes Annemiek

smile_emerald

Weet iemand trouwens hoe je een valkje kan leren praten? Dat lijkt me namelijk erg leuk!

-xxx- Esmeralda

Kolkkie

Hoi Esmeralda,

Als je je valkje wilt leren praten is het heel belangrijk dat je maar 1 woord per keer aanleerd. Probeer ook de toon van je stem op dezelfde toonhoogte te houden.
Verder is geduld ook een hele belangrijke factor. Het zal erg veel tijd kosten voordat je valkje praat.
Sommige hebben er geen "aanleg" voor, en zullen het ws niet leren. Ook popjes valt praten niet of nauwelijks aan te leren.

Veel succ6.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006