mijn eigen broed gelegenheid hulp gevraagd

Gestart door alex_vakje, 20 februari 2007, 13:15:23

« vorige - volgende »

alex_vakje

Hallo hallo, het broedseizoen naderd en ik wil graag een apart broedhok gaan bouwen zodat mijn koppeltje alle rust heeft tijdens het broeden. Ik heb alleen een groot probleem en dat zijn mijn ouders. Die willen geen nieuwe volliere in de tuin, daarom moet dit hok uit elkaar te halen zijn en weer op te bergen zijn. Ik heb hier een paar punten.

- we hebben ruimte gebrek
- afmetingen : hoogte 1 meter
                     breedte 1,30 meter
                     diepte 80 cm
- moet uit elkaar te halen zijn
- mag niet te hoog zijn ( willen mijn ouders niet, geeft te veel het idee dat het een volliere is :s )
- misschien een schuin dak om zo een hoger punt te creeren voor het broedkastje
- Broedkastje moet te verwijderen zijn. Ik wil de mogelijkheid hebben om van buitenaf in het broedhok te kunnen kijken. Broedkastje zal dus ergens in een hoek geplaatst moeten worden en dat bijvoorbeeld de boven kant van plexiglas is met daarboven een stuk hout wat je eraf kunt halen.
- Ik wil deze kleine vlucht ook kunnen gebruiken als ziekenkooi. Ik zat er dus aan te denken om een mogelijkheid achter handen te hebben om iets als dit in te kunnen bouwen, schuiven ??
http://www.vogelweeldemeppel.nl/foto's/broedkooi.JPG
het is dan voor mij ook de bedoeling dat ik er een warmtelamp op kan aansluiten ( het idee is dus dat als ik een vogel moet afzonderen dat ik een klein vluchtje kan opbouwen met daarin een kooitje als dit waar ik hem eventueel kan opsluiten en warmte kan geven ) moet dus ook te verwijderen zijn voor als ik wil gaan fokken.
-omdat ik er zelf ook in moet kunnen, omdat ik de jonge volgens handtam wil maken voordat ze de grote volliere ingaan of naar een nieuwe eigenaar, wil ik graag een sluisje creeren, want ik wil niet dat als ik de kooi in of uit ga dat de volgens ontsnappen misschien is een klein schotje wat ik door het midden kan schuiven handig.

- opmerkingen :

-denk aan de kosten ( ben een arme student )
- moet makkelijk te herbouwen zijn en weer af te breken, het moet dus niet de bedoeling zijn dat als ik het een paar keer opgebouwd heb dat alle bevestigingspunten het gaan begeven vanwege alle schroefgaten, misschien is het handig om klemmen te gebruiken ?
- speel een beetje met schotten en gaas zodat de volgels niet veel last hebben van de wind
- bouwtekening ?? als iemand hier handig in is

in ieder geval bedankt voor de moeite

Rianne

Hoi,

wat ik ervan begrijp is dat je al een voliere hebt staan? Hier kun je 's zomers toch gewoon een broedblok in hangen? :)

alex_vakje

klopt maar ik heb meerdere vogels zitten ze zouden elkaar dus goed kunnen storen

Rianne

alex_vakje

gewoon 4 valkjes totaal maar er loopt ook een kip in de volliere, maar op het punt dat de kleine valkjes uitvliegen zullen ze veel op de grond zitten en dat is lastig met die kip

Rianne

Het lijkt mij dan eenvoudiger om even een rennetje voor de kip te maken ipv een nieuwe voliere. ;) Ik kan je helaas niet helpen aan een tekening oid. Een kamervoliere mag niet in huis? Dat zijn kooien van +/- 170 hoog en 50 a 60 breed. :)

alex_vakje

haha ik zie mezelf al aankomen, denk dat ik dan meteen mag vertrekken. je moet weten dat mijn ouders nogal anti huisdieren zijn. ik zeur al sinds mijn 10e om een parkietje op mijn kamer ( ben imiddels 19 ) en heb ze nu eindelijk zover dat ik een voliere mocht in de tuin. maarja het is een bekend iets dat je altijd meer wilt en groter wil. Achja ik ga nu eerst proberen het popje van mijn koppeltje van haar diaree af te helpen :(

Inge88

Mag ik vragen waarom je een kip hebt? Je kreeg je ouders zover dat je een voliere met valkjes mocht.. waarom nog een kip dan?
Is het echt niet mogelijk een aparte kooi voor je kip te maken? Deze zijn een stuk kleiner dan een nieuwe voliere, sowieso...

alex_vakje

Ja over die kip dat is een apart verhaal. Op een dag hadden we een ongewenste gast in de tuin ( een haan ) Die het vertikte om weg te gaan. De vader van mjin moeder mijn opa dus ( toen hadden we logica ;) ) had vroeger heel veel kippen. Zodoende kregen wij dus 4 kippen waar er nog maar eentje van over is, hier heb ik een beetje handig op ingespeeld. Door te zeggen dat ik de volliere zo leeg vond en mijn broertje gepushed goed zijn best te doen voor zijn CITO toets en een bepaalde score te behalen. Naja het mocht dus van mijn ouders ( een paar valkparkieten ) mits mijn broertje een bepaalde score had voor zijn CITO toets, ze wisten toch dat hij dat niet zou halen. Maar raar maar waar hij haalde het wel en dus kregen we valkparkieten ;)