29 april 2024, 05:41:53

Nieuw leven...

Gestart door ziralioness, 20 februari 2007, 10:42:13

« vorige - volgende »

hennie

Hé Diana,

Wat een slecht nieuws allemaal. Zo begint het weekend voor jou ook op een rotmanier, zeg!
Denk je het goed te doen en loopt het verkeerd af! Dikke pech voor je. Je moet nu ook zo plots de eigen ouders vervangen, dat kan ook haast niet goed gaan.
Voel je niet te schuldig, jij had het ook graag anders gezien!

sterkte, Hennie

ziralioness

Het laatste jong word dus ook gewoon genegeerd; ze hadden hem niet meer gevoerd en ook niet warm gehouden. Het arme beestje was erg koud.

Hoewel ik diep in mijn hart wel weet dat hij amper kans heeft, heb ik hem gepakt en opgewarmt. Hij hoeft wat mij betreft niet meer terug naar de ouders. Ze verzorgen hem toch niet, en dat zullen ze ook heus niet meer gaan doen.

Ik heb toch maar weer pap gemaakt; hij MOET immers eten hebben. Dit keer heb ik er extra water bijgedaan en goed opgelet.
Hoewel het nu wel erg waterig was, heeft het jong weer wat binnen en is hij niet doodgegaan bij het voeren. *(Phew... ik voelde me een behoorlijk moordenaar na die laatste twee...)*

Ik heb hem nu in een hangmatje, gemaakt van een vaatdoekje, om mijn hals gebonden, onder mijn trui. Dat is nu even de gemakkelijkste manier om hem warm te houden. Nu maar pap geven en zien hoe ver we kunnen komen... maar ik geef hem maar een klein kansje.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

hennie

Misschien een raar voorstel, Diana, maar mijn dochter heeft haar Agaatje als handopfok gekocht. Toendertijd heeft ze hem heel vaak in haar BH gezet, tussen haar....
Dat ging prima en hij bleef lekker warm. Hij zit er nu nog vaak!
Helaas moest ze laatst bemerken, dat hij wat ging bijten....

groetjes, Hennie

ziralioness

Helemaal geen raar voorstel hoor; alle tips zijn welkom!  :)
Het is daar natuurlijk wél lekker warm...

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Riny

Hoy Diane
Ik deed dat ook vaak hoor, ze vinden het heerlijk.
Weet je wat ik ook vaak deed.
Een heuptasje dragen met wat keukenrol erin en daar het jonkie op.
Dan heb jij je handen toch vrij.
Wel goed opletten dat het tasje van binnen niet geplasticifeerd is, dan kunnen ze stikken.
Groetjes Riny

ziralioness

Hij zit nog lekker in zijn bundeltje te piepen.

Ik dacht nog een goede ingeving te hebben... Aangezien de ouders toch gestopt waren, mochten ze weer bij de rest in de grote kooi. En toen dacht ik; wie weet... ik hang het blok er weer aan, net zoals alles hing toen ze begonnen... en dan eens zien wat er gebeurd...

Ondertussen kon ik mooi even schoonmaken en stofzuigen.

Maar helaas, ook dat slimme plannetje heeft niet gewerkt, ze gingen niet kijken. Kiko (vrouwtje) wel... maar die durfde niet echt dichtbij te komen. Ze zat vooral voor het blok te kijken.

Dus nu zit wurmsel weer in zijn buideltje tegen mij aan. Hij is nu lekker warm en de krop zit nog vol genoeg... dus we zien wel hoe het loopt.

Hoe deden jullie dat 's nachts met 'weeskuikens?'
Ik zit me echt een beetje af te vragen hoe ik hem de nacht door kan krijgen. Ik durf hem niet 's nachts tegen mij aan te houden, dan plet ik hem nog... hoe kan ik hem warm houden?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Riny

24 februari 2007, 17:52:49 #36 Last Edit: 24 februari 2007, 17:55:32 by Riny
Hoy Diane
Ik had een geimproviseerde couveuze gemaakt met warmtstraler er boven.
Ik zal even een foto voor je zoeken.


Dit is een foto van mijn geimproviseerde couveuze met warmtestraler er boven.
Een warmtestraler is rustiger voor de oogjes omdat hij geen licht geeft.

Groetjes Riny

hennie

Hoi Diane,
Ik vind dat wel een leuke naam voor hem: Wurmsel
Denk dat je er heel origineel mee bent!
Het zou toch geweldig zijn als deze het zou redden!

groetjes, Hennie

ziralioness

24 februari 2007, 18:16:50 #38 Last Edit: 24 februari 2007, 18:22:43 by ziralioness
Heee wat goed zeg... hoe kom je aan zo'n warmtestraler?'
Ik zag ze op marktplaats wel staan, maar tegen de tijd dat die met de post hier is... wat voor winkels verkopen warmtestralers?

Wurmsel is meer een koosnaampje, maar nu je het zegt... misschien wel lollig om het zo te houden!  ;D

Enne.. bedankt voor de BH tip! Dat draagt inderdaad toch gemakkelijker.  :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Riny

Hoy Diane
Die warmtestraler hebben we bij de Boerenbond gekocht.
Compleet waren we er €30 voor kwijt.
Als je een warmtelamp gaat gebruiken ben je goedkoper uit.
Het bakje is een oude caviabak.
Groetjes Riny

ziralioness

Bedankt, ik ga er even voor kijken!  :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Mara

Hoi Diana

Hoe is het nu?

GRoetjes

Mara

ziralioness


Het jong heeft het tot 21:30 gehaald. Al die tijd had ik hem dicht tegen me aan en hield hem warm. Dat ging prima. Het zag er wel goed uit op zich; hij was levendig en beweegelijk.

Vanmiddag had hij opnieuw pap gehad; niks aan de hand.

Zojuist kreeg hij weer pap, en dat leek heel erg goed te gaan. Maar ook hij, net als de vorige twee, zakte ineens dood ineen tijdens de voeding. Dit keer kan hij in elk geval niet gestikt zijn; de pap was te dun om in te stikken! Heel plotseling werd hij slap en stierf...

Ik heb de laatste poeder nu ook weggegooid... ik denk dat er iets mis is geweest met de pap. Ik begrijp er niets van... arme kleine...

Het hele nestje is nu dus dood.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Riny

Hoy Diane
Wat vindt ik dit zielig voor je, je deed zo goed je best.
Het kan ook best zijn dat er pap in de luchtpijp is gekomen, en dat het jonkie daardoor is gestikt.
Toch was het voor jou heel erg moeilijk geworden om de jonkie's er door te krijgen.
Als ze nu meer door de ouders waren gevoerd hadden ze in ieder geval de noodzakelijke voedingstoffen, die ze alleen van de ouders kunnen krijgen, binnen gekregen.
Zonder die stoffen wordt het heel erg moeilijk.
Ik heb zo jonkie's gehad die nog stierven als ze al 4/5 weken oud waren.
Groetjes Riny

ziralioness

24 februari 2007, 22:21:55 #44 Last Edit: 24 februari 2007, 22:23:30 by ziralioness
Daar had ik me ook al op voorbereid Riny... als ze nog ZO klein zijn (4 dagen oud!) kan er gewoon nog vreselijk veel misgaan. De kans dat hij het naar volwassenheid zou halen was gewoon klein.

Het gaat best goed eigenlijk. Ik vind het verdrietig maar ik was erop voorbereid... Ik koop alleen voor de volgende keer een nieuwe bus pap. Ik heb toch het idee dat daar iets niet helemaal okee meer mee was...

Voorlopig zijn de nestblokken weer even mooi opgeborgen. Ik wil even niet gelijk weer nestjes; als ze weer willen beginnen mogen ze het rond de zomer weer proberen. Tot die tijd maar even lekker bijkomen.

Allemaal enorm bedankt voor alle tips steun en medeleven!!  :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...