29 juni 2025, 06:24:50

Te koud?

Gestart door Ashka, 21 februari 2007, 18:38:29

« vorige - volgende »

Ashka

Hoi,
Mijn valkjes zijn buiten aan het broeden. Ik ben hier in Wales dus het is milder dan in Nederland met minder wind maar het kan toch nog vriezen. Kan dit kwaad voor de jongen? Ik heb gehoord dat het niet goed is om de ouders binnen te halen omdat ze de kou gewend zijn en de overgang nu te groot is. Is dat zo? Dit is de eerste keer dat ik probeer te kweken en de eerste keer dat mijn paartje broed (het was een beetje per ongeluk).

Mara

Hoi Ashka

Het kan nog steeds vriezen en dan is het niet aan te raden om te kweken....

Groetjes

mara

Inger m

Hoi,
Nee, je kunt een vogel best van de kou in de warmte zetten, maar beter niet andersom. Het kan geen kwaad om nog even te wachten met kweken, totdat de weersomstandigheden beter zijn.

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Riny

Hoy Ashka
Als het gaat vriezen kan dit zeker kwaad voor de jonkie's.
Ieder jaar sterven er jonkie's , doordat de ouders te vroeg in de gelegenheid werden gesteld, om te gaan broeden.
Hoelang zitten ze al op de eitjes?
Groetjes Riny

Quinten

Ik heb nu net ùijn blokken opgehangen maar het duurt nog wel een paar weekjes voor ze eieren hebben! nu al eieren is wel heel vroeg:-)

Riny

Hoy Quinten
Als ik de blokken ophang heb ik binnen 10 dagen eitjes hoor.
Vooral met dit weer zitten ze er gewoon op te wachten dat ik ze ophang.
Toch kan het tot half mei 's nachts nog nachtvorst geven.
Groetjes Riny

Quinten

gaat het bij jouw zoo snel?? :o

bij mij niet hoor (denk ik)
ik heb gisteren nog maar net 2 koppels gekocht, dus die moeten ngo wennen enzo!

En mijn ander ekoppels gaan af en toe wel is in de kastjes, maar binne 10 dage al eieren (ik hoop het maar.....)

Mijn kastjes (zoals je misschien weet) hangen ook wel vrij laag, dus misschein gaanz e daarom ook minder rap erin!

Riny

Hoy Quinten
Bij mij zijn het bijna allemaal koppels die al jaren samen zijn.
Groetjes Riny

Quinten

aja, bij mij niet, ik heb nu juist 4 valken gaan ophalen die wel al samenzaten maar nog geen koppels waren , dan heb ik hier nog een koppel dat vorig jaar voor de 1ste keer heeft gekweekt en een koppel dat wel al heeft gepaard maar nog geen jongen.

Inger m

Citaat van: Quinten op 21 februari 2007, 19:08:54
gaat het bij jouw zoo snel?? :o

bij mij niet hoor (denk ik)
ik heb gisteren nog maar net 2 koppels gekocht, dus die moeten ngo wennen enzo!

En mijn ander ekoppels gaan af en toe wel is in de kastjes, maar binne 10 dage al eieren (ik hoop het maar.....)

Mijn kastjes (zoals je misschien weet) hangen ook wel vrij laag, dus misschein gaanz e daarom ook minder rap erin!

Hoi Quinten,
Waarom pas je de hoogtes dan niet aan?

Verder geeft het veel onrust om nieuwe vogels aan het begin van het broedseizoen erbij te plaatsen. Eigenlijk is dat niet zo handig.

Ik raad je aan om je eerst eens goed in het kweken te gaan verdiepen en proberen zoveel mogelijk te leren van ervaren kwekers. Dat voorkomt ook het maken van fouten zoveel mogelijk en komt je vogels en de kweek ten goede.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Quinten

jaah sorry maar ik had daarvoor geen tijd om nieuwe vogels aan te schaffen , de hoogte gaat niet hoger wanytt daarboven hanngen stiokken vast en dan daarbove de kastjes van de grasparkiete!