12 mei 2025, 20:56:50

Mannetje erbij

Gestart door Saskia, 24 augustus 2003, 13:15:45

« vorige - volgende »

Sander

hello saskia

bij de kweker waar je die 2 geparelde ging kopen zou ik er ook geen gekocht hebben als ie niet reageerde!! Maar nu heb je t een nieuw valkje gevonden en dat zal waarschijnlijk wel niet mislopen. Derde keer goede keer!!

groetjes
sander

Karin

Hoi Saskia,

Mandy heeft nog een héél lief wildkleurtje zitten ;D Tja, bij jonge valkjes is het meestal een gok. Soms weten kwekers bij een bepaalde combinatie wat voor kleur welk geslacht heeft, maar meestal kan je dat niet van te voren weten. Ik heb bijv. 3 koppels waarvan er 2 jongen geven waarvan ik de geslachten niet kan weten en 1 koppel waarbij het geslacht van de  jongen  door hun kleuren wel duidelijk zal zijn. Maar waarom wil je persé een man ? Ik kan je vertellen dat popjes hééél erg leuk zijn. Ze kunnen net zo tam als een man worden en ze zijn minder luidruchtig. Ik heb een heel erg tam popje ( Dazzle, bij Mandy vandaan ) en die is echt niet bij me weg te slaan  ;D Praten zullen ze minder snel leren, maar ik heb 3 mannen en geen één van hen praat. Ze zingen alleen riedeltjes. 2 imiteren goed, één verzint zijn eigen liedjes  :D Maar af en toe zou ik ze alledrie achter het behang willen plakken omdat ze het soms wel héél erg bont maken  ::) Zeker als ze in de huiskamer zitten kan dat wel eens lastig zijn. Het is zeker niet zo dat ik een man afraad, want ik ben dol op die 3 van mij, maar zowel popjes als mannen hebben hun vóór en nadelen. Ik zou als ik jou was dus gewoon de gok nemen hoor en een lief jong kopen. Je ziet vanzelf na een half jaar wat het is  :D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Haha, ik had het berichtje al geschreven en nog niet verstuurd en nu zie ik dan je al een valkje gevonden hebt !  ;D Ik hoop dat deze wel door gaat.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Saskia

Ik wil een man erbij,omdat ik 2 popjes blijk te hebben inplaats van een paartje en ik er graag mee wil kweken.Nu heb ik in iedergeval een paartje en misschien komt er voor het andere popje ook nog wel een man.

Saskia

Zondag mogen we hem komen halen! Hij heeft al een naam,Kuifje.Hij heeft hem voor mij appart gezet en komt heel aardig over.Ik zal gelijk foto's plaatsen als we hem hebben.

Sander

hello saskia

nu heb je er eindelijk eentje :D
veel succes ermee en hopelijk zijn er snel foto's!!

groetjes
sander

Stijn dc

hello

ik wacht ook in spanning op de fotos hoor!!
proficiat met je nieuwe valkje!!

SDC:D