valken stoppen met voeren van het jong 1 als jong

Gestart door kawasaki, 24 augustus 2003, 00:43:07

« vorige - volgende »

kawasaki

hallo
ik heb 2 valken in een kamervolliere zitten zij legt haar eieren op de grond(heeft broedhok)
heb al verschillende nesten gehad maar nog nooit waren de eitjes uitgekomen laatste keer wel.
maar zij stoppen met voeren!!!!!! wat moet ik doen (ik heb geprobeerd bij te voeren  helaas  mislukt)Als jonf 2 uitkomt wordt het vorige jong niet meer gevoerd dit ging door tot nummer 4 uitkwam toen waren 1 en 2 als dood tenslotte allemaal dood gegaan ze koesterde de jongen wel (alle 2)
tot nummer 4 toen zijn ze alle 2 boven in de klimboom gaan zitten

wat moet ik hiermee?????????
groetjes jolande

knuffie

ik heb het zelfde geval al 2 jaar! ik probeer tevergeefs ze te voederen maar ze gaan dood :'(

Tara

Hoi hoi,

tja, raar gevalletjes, maar goed .... Misschien kijken jullie er te veel naar? Leg anders eerst als je ziet dat er een eitje ligt op de bodem, leg die eens in het blok, doe de valk er in en zorg dat ze er een half minuutje inblijft zodat ze kan wennen, doe dat ff voor je het ei er in doet en na, laat het ei liggen en zie wat ze 2 dagen later doet, het kan geen kwaad, een ei mag een tijdje zonder bebroeding als het nog niet is bebroed. Als de jongen zijn uitgekomen laat je ze het best zitten en ga je bijna niet kijken. Ofwel wisten de ouders niet wat ze met die kinderen moesten ofwel waren ze het moe door al de concurrentie ofwel gewoon te onafhankelijk van jou dat ze zo tam zijn dat ze dat gevoel niet kwijt willen maar dat zal het wel niet zijn :-/. Probeer dat gewoon eens, een jong die nog klein is lukt bijna niet, anders moet je de eerste dag gewoon een druppeltje gekookt en weer afgekoeld water geven en vanaf de tweede dag nutribird of CéDé of iets dergelijks, er zit een gebruiksaanwijzing bij, je ziet het wel, de kans is heel klein dat hij het dan haalt, maar er zit iets in, het beste is dat de ouders het doen en zeker van zo vroeg, maar ik wil ook geen levens kwijt en doe ook alles .... Veel succes :).

Groetjes, Tara