Rare driehoeksverhouding met kweekgevolgen

Gestart door dShern, 28 augustus 2003, 15:38:09

« vorige - volgende »

dShern

Hallo,
Ik heb een vraag omtrent mijn valkparkieten. Ik heb drie valkparkieten, 2 poppen en een mannetje. De 2 poppen zitten al langer bij elkaar en leken een paartje te gaan vormen. Ze bleven echter maar eieren leggen en om er een nieuwe impuls aan te geven en we de ruimte ervoor hebben besloten we er een mannetje bij te zetten.

Zo gezegd zo gedaan en we namen er een mannetje bij.
Het rare is dat het mannetje niet naar 1 vrouwtje toetrok maar eigenlijk naar beiden en zij beiden naar hem. Toch heeft hij, zover wij weten, maar 1 pop bevrucht. Dat is geen probleem in principe, maar nu hebben we 1 jong wat uit een ei gekomen is, en aangezien de vrouwtjes samen broeden hebben ze zeker nog 8 eieren (zo niet meer) erbij liggen. Mijn vraag is dus: binnen wat voor termijn horen die andere eieren dan uit te komen en moet ik de rest weghalen? En, aangezien ze schijnbaar vastbesloten zijn om het met zijn drieen te doen zijn er punten waar ik op zou moeten letten omtrent deze rare driehoeksverhouding?

Met vriendelijke groet,
                                Hilke.

Karin

Hoi Hilke,

Mandy had ook 2 poppen en een man met een dreihoeksverhouding, maar... bij haar was er één pop die aales zelf moets doen. Wees dus maar blij dat beide popjes broeden. Weet je wanneer het laatste ei gelegt is ? Tel daar dan 3 1/2 week bij op voor je ze weg haalt, dan weet je zeker dat er niets meer uit komt. Of je moet natuurlijk zien dat er één echt aan het rotten is  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves