20 juli 2025, 12:09:41

Dagboek van Chico.

Gestart door VaLKPaRKieTJe, 24 augustus 2003, 01:53:27

« vorige - volgende »

VaLKPaRKieTJe

28 okt 2003

O jeee, ben betrapt. Zat ik te fluiten vanmiddag, op mijn allermooist en allerhardst, met mijn kopje in de veren van Jeltje, en wat denk je?
Zit baasje ons aan te kijken, en ik had het niet eens door. Nou lekker dan, nou weet ze dus zeker dat ik en Jeltje elkaar wel lief vinden. ::) Blijft hier ook niks geheim vaan mijn baasje he.
Nee, de kwartels hebben geen 5e ei gelegd vandaag, al heeft baasje wel een tijdje naast de voliere gezeten om te kijken of het er zou liggen omdat Calimero steeds in het hokje zat.

Op een gegeven moment ging baasje plat op de grond liggen, naast de voliere. Geen gezicht, nou, mijn koppie anders ook niet blijkbaar want baasje had de grootste lol. Nou ja, als er opeens een baasje naast de voliere ligt hangt mijn kopje ook wel even scheef hoor, al is het maar van nieuwsgierigheid.
Maar ach, die lag dus te lachen om me, dank je. Maar toch vind ze me errug lief hoor, want ik word vaak overladen met kusjes en knuffels, zels als ik er even geen zin in heb. :P
Maar goed, je doet er natuurlijk alles aan om je baasje vrolijk te houden, want daar word je zelf ook vrolijk van, kijk maar naar mij, ik ga heel hard en heel mooi zingen.

Maar goed, ik ben uitgezongen voor vandaag en moet nu slaapje doen, dus dan ga ik maar slaapje doen, en hopelijk val ik niet weer spontaan van mijn stokje af.

Welterusten en groetjes, Chico. (engeltje)

VaLKPaRKieTJe

29 okt 2003

Oh Jeltje, ik vind je lief, ga maar snel slapen en word snel weer helemaal beter.
Wacht, ik zal eens wat voor je fluiten, is dat goed? Met mijn kop in je veren, des de beter hoor je het. Zo, hoor eens, zelfs baasje vind het erg lief van me, dat ik helemaal voor jou aan het zingen ben.
Maar ja, misschien helpt het je snel weer de oude te worden, laten we het hopen, want ik wil weer met je kunnen keten in de keuken boven, kranten slopen enzo.
En samen weer kamikaze pilootje uithangen en vitrage-vogeltjes spelen, leuk joh.

Die kwartels gaan lekker zo, hebben nu alweer een ei gelegd, met andere woorden, er liggen er nu al 5, en nee, Calimero zit nog niet te broeden en is dus nog niet uitgelegd.
Egbert heeft iets nieuws ontdekt, speelgoed wat bij ons in de voliere hangt, en ja, het hangt er al een tijdje, maar goed....
Hij hing er zo lief bij met zijn pootjes om de ketting heen op het houtje, en zijn snaveltje in de ketting waar het aan hangt, dat baasje er snel een prachtige foto van heeft gemaakt.
Maar tot op de dag van vandaag heeft ze nog steeds geen bewijsstuk kunnen leveren van mij en Jeltje, want daarvoor ben ik op mijn hoede.

Dus vandaag weer prachtig gefloten en mijn vleugeltjes getoond aan mijn baasje, en ze vind ze toch zo mooi, ze zegt het elke keer als ik ze spreidt, en als 1 van de andere 3 het doet vind ze die vleugels ook erg mooi. Ze is gek op ons allen maar ik ben en blijf natuurlijk "baasjes engeltje". Vandaag even bij baasje op haar schouder gezeten om haar haar te modelleren, het zat niet helemaal goed, alleen was baasje blij dat ze al terug was van school. Ik ga later kapper worden, zelfs baasje zegt het.
Dizzy word bouwvakster, die sloopt alles, Egbert en ik gaan later ook samen met baasje een bandje oprichten, zij speelt dan de bassgitaar en wij zingen mee. Jeltje word manager, van ons.

Zo, ik heb mijn verhaal verteld, en nu moet ik snel gaan slapen van baasje, goed uitrusten voor morgen want dan is het weer een drukke dag.
Welterusten allemaal!!

Groetjes, Chico. (lief manneke)

VaLKPaRKieTJe

1 nov 2003

Tjah, baasje was weer weg vandaag, werken he, vanaf 12 uur. Maar voor ze weg ging heb ik haar nog wel even flink vermaakt met mijn mooie gezing en gefluit, en toen even indruk gemaakt op Jeltje, en toen ze kippie ging zitten snel ervandoor. Hihihihi, wel lachen hoor, alleen waarom doet ze nou zo maf? Baasje zegt elke keer dat als ze zo doet dat ik dan op haar moet gaan zitten, maar das toch zielig?? Je gaat toch niet zomaar op een mede valk zitten, of ben ik nou gek? Baasje zei dat ik dat volgend voorjaar goed moet kunnen omdat ze eitjes wil zien bij ons. Nou snap ik er dus helemaal geen donder meer van he, wat heeft eitjes nou te maken met op je vriendin gaan zitten.

Maar goed, Jeltje is zowat weer de oude en ze fladderd net zo hard weer mee met ons als ze altijd al deed, en ze maakt zelfs meer geluid als voorheen.
Nou horen we haar aankomen als ze naar boven komt klimmen, ze maakt geluidjes, niet echt fluiten, ook geen piepen maar net ertussenin.
Baasje vind ons heel gezellig en vertelde gisteravond dat ze als ze de bassist van Queen (John Deacon) in de clip van Spread Your Wings ziet, heeeel erg aan Egbert moet denken, hihihi, malle vogel, ik wist wel dat Egbert een beetje een raar vogeltje was. Maar goed, baasje zingt altijd met me mee, en ze heeft nu weer iets nieuws ontdekt, als zei heel snel Chico achter elkaar zegt en paar keer, ga ik onbewust ( ::) ) harder fluiten, veeel harder.

De kwartels hebben nu hun 8e ei in het hokje geplaatst. Word nog een grote gezellige boel hier, als Calimero ze nu nog gaat uitbroeden ook.
Baasje vind mij een lief kereltje, ik ben dan ook haar favorietje he, haar kleine engeltje, ja ik heb het helemaal gemaakt hier, niemand kan mij verslaan, ik, machtige Chico, onverslaanbaar, knap valkje. :D
Heb gistermiddag bij baasje gezeten, ze hield me stevig vast, maar na10 tellen had ik het wel weer gezien, baasje blijkbaar niet want ze bleef me vasthouden, dus ik een keertje piepen, misschien laat ze me los, hmm, nog eens dan, nog niet...... nou, dan eens 2x achter elkaar piepen.... nog steeds niet... nou, ik heb het uiteindelijk maar opgegeven en heerlijk bij baasje gezeten, was toch wel lekker warm zo.

Nu ben ik moe, ik heb mezelf een beetje uitgeput denk, met dat gezing de hele dag.

Welterusten allemaal,
Groetekes, Chico (almighty)

VaLKPaRKieTJe

2 nov 2003

Naaaajaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Die zijn ff lekker aso, Egbert en Jeltje denken hier zeker de show te kunnen stelen? Het is toch geen gezicht zo, 2 valkjes die op elkaar zitten?? En dan dat gepiep en gekraak van Jeltje, lijkt wel een auto met versleten vering ofzo.
Echt, je zit heerlijk te relaxen, en opeens hoor je naast je: *pieppieppiepiepieppiepieppieppiepiep*
Geen gehoor zeg. En dat nog wel, Jeltje is mijn vriendinnetje en Egbert is Dizzy der vriendje. Tssssssssssssss, niet normaal hoor. Nou ja, ik heb in ieder geval mijn andere grote vriendin nog. Ja baasje, wie anders.

Maar goed, net even een dikke knuf gehad van baasje en ik kon het niet laten even flink lief te gaan piepen, hèhè, dat moest er even uit hoor, in plaats van een kroef of knufje, een dikke pakkerd, is ook wel eens lekker hoor, al zeg ik het eerlijk. :)
Dus, als Jeltje niet mijn vriendinnetje wil zijn, waarom wil ze dan wel steeds met me knuffen en kroelen, dat doet ze niet met Egbert of Dizzy hoor, alleen met mij, althans, als ik dat wil dan.
Ik vind het maar vreemd hoor, ik snap het niet meer.... :(
Misschien wil Jeltje wat van me wat ik niet snap, of geeft ze hints die ik niet doorheb ofzo, ik weet niet.

Maar goed, zelfs Egbert is geaaid door baasje vandaag, over zijn ruggetje, wel 6 aaien op zijn rug, tot hij besefte dat hij geaaid werd, toen ging hij ervandoor, met een luid gefladder.
Baasje heeft de hele dag bij onze voliere gezeten (op de pc dus) en wij kregen dan ook heel veel aandacht, en er werd met ons gefloten en gezongen enzo.
Maar goed, ik weet even niks meer te vertellen dus ga ik maar een dutteke doen.

Welteruten en groetekes, Chico (loverboy)

Sanna

Aggossie, arme onschuldige Chico... Heeft helemaal niet door wat er naast hem gebeurd :P. Nou, jouw tijd komt nog wel hoor, eens krijg je door wat Jeltje van je wil :D

Groetjes!

VaLKPaRKieTJe

5 nov 2003

Damn, ik ben al verder maar weet nog niet echt wat nou de bedoeling is.
Ok, als Jeltje kippetje zit, dus met staartje omhoog, dan moet ik dus op haar gaan zitten, hmmm, ok,en nu??
Baasje lacht zich rot als ze me ziet, maar gelukkig is ze er niet. Maar goed, misschien zal ik eens aan baasje vragen hoe het verder moet, misschien wil ze het voordoen ofzo, maar ik snap er geen valk meer van, en Jeltje zit maar te piepen als een auto met kapotte vering.
Ik weet het even niet meer hoor, weet je wat, ik probeer het een andere keer wel weer.

Nou ja, dat was gister, vanmorgen ook vette lol gehad, mochten we los vliegen, baasje mee met ons om ons te laten vliegen, want we zijn best luie vogeltjes en zitten liever lekker ergens dan dat we moeite doen om door de kamer te zweven.
Jeltje is weer helemaal de oude heb ik gemerkt, ze ging zo hard door de huiskamer dat baasje op een gegeven moment half heeft staan gillen naar Jellebel dat ze moest oppassen omdat ze bijna met behorlijke vaart tegen de muur vloog, net erlangs, en nog eens rakelings erlangs, en ik maar toe zitten kijken vanaf baasjes schouder hoe griezelig Jeltje deed, ik heb zelfs een keer moeten bukken voor Jeltje, echt moeten bukken anders had ik een snavel in mijn gezicht.

Dus na een tijdje vliegen lijkt Egbert de weg een beetje kwijt te zijn en beland in een hangplant, nou, daar hing ie, op zijn kop.
Dus baasje helpt hem een handje, althans, probeerd een handje te helpen en Egbert flikkert op de grond.
Baasje probeerde hem op te pakken maar in de war van de schrik fladderd Egbert richting hond die met een grote sprong bovenop hem gaat staan, weg lol.
Baasje tegen de hond gegild dat ze in godsnaam van het arme beest af moest gaan en de hond schrok daar duidelijk zo van dat die met een grote sprong naar achteren ging.

Egbert in paniek weer weggevlogen na op zijn kop in een plant te hebben gehangen, op de grond te zijn gestort en vervolgens besprongen door de hond waardoor hij geen veer meer kon verroeren.
Baasje achter hem aan om te kijken of alles goed was, ik mee natuurlijk, maar alles was ok, hij was alleen behoorlijk over zijn toertjes.
Dus baasje hem richting voliere genomen, en uiteindelijk ging Egbert weer in de vliere, Jeltje erin, en toen ik. Hey! En Dizzy dan?? Hmmm, die krijgt nog even een knuffel, nou lekker dan. Hey en ik dan!!!!!
Oh... wacht... Dizzy komt erin en ik word eruit gepakt... knuf??

Na een dikke knuf en een lading zoentjes te hebben gehad moest ik toch weer in de voliere, lekker gegeten, trosgierst gehad, enzovoort.

Nu ben ik moe en ga ik toch maar een tukkie doen, welterusten!!

Groetjes en :-*, Chico. (waakvalk)

Speedy

Hoi Mariette,

Wat een belevenis weer zeg voor Egbert.
Arme Egbert, weer in de buurt van de hond...gelukkig zit er niks kwaads in.

Groetjes,
    Trudie

VaLKPaRKieTJe

9 nov 2003

Yes, vandaag weer lol gehad, en mooi gefloten voor Jeltje, en voor baasje. Egbert heeft ook mooi gefloten, maar aangezien Dizzy geen kippetje zit neemt ie mijn vriendinnetje dus maar, nou lekker dan.
Nu nog zelf ondervinden wat ik verder moet doen als op Jel zit... ach, merk het wel, en anders leer ik het wel van baasje zei ze. :D
Ik zie het al voor me, baasje op Jeltje, er blijft dan waarschijnlijk niet veel van Jellebel over dan een klein vloerkleedje ofzo.
Maar goed, wel lol gehad vandaag.

Gister ook wel, mochten we zoals altijd even los van mijn baasje, wij vliegen en Jeltje en ik kamikazepilootje spelen, das leuk joh.
Gaan we heel hard vliegen en dan rakelings lang de muren en zo in de vitrage dat je meeveerd en dan hoor je *plok* omdat we dan het raam raken.
Dat zijn onze hobbies, hoewel we wel voorzichtig zijn omdat baasje anders bang is dat we ons te pletter vliegen, maar daar pas ik wel voor op hoor.
En we mogen nu ook niet meer op de speakers zitten, alhoewel, mochten we alijd al niet, daarom ligt daar zilverfolie op, maar soms kunnen we het niet laten en zitten we er toch, maar we worden dan snel weer eraf gejaagd.

Nou ja, dat is ons dagelijks leventje eigenlijk, en oh ja, soms heeft baasje het heel druk gehad en is er een keertje geen update hier, maar dat word dan zo snel mogelijk gefixt zodat jullie weer snel verder kunnen lezen.

Welterusten, Chico. (kamikaze)

VaLKPaRKieTJe

10 nov 2003

Yeay, vandaag weer overtollig veel knuffels en kroeltjes gehad, I am the man!!!!!!!! ;D
Egbert is een lolbroek, eerst zichzelf laten aaien over zijn vleugel, na 5 tellen heel verschrikt en vuil kijken naar baasjes vinger en dan snel een pik en uitwijken maar.
Dus baasje heel hard lachen om Egbert zijn stomme acties.
Daarna ik snel weer een kroel.
Morgen is baasje vrij, joepie, dat word weer lekker fladderen!!!
Valken feestje bouwen, kamikaze pilootje spelen, en nog veel meer.

Vandaag niet veel gedaan voor de rest, morgen gaat baasje Poltergeist The Legacy kijken die ze heeft opgenomen, mag ik meekijken, vind ze vast gezellig.
Ik hoop dat baasje haar bassgitaar snel krijgt, misschien valt er nog wat te slopen ofzo.
Straks word ik door het geluid weggeblazen, zo door de kamer heen. :P
Maar als baasje dan gaat spelen zing ik natuurlijk mee he, niemand die me ervan weerhouden kan.
Maar goed, morgen weer meer lol, vandaag is voorbij en ik ben moe.

Stort zowat van mijn stokje af joh, oh ja, deed ik net, van mijn stokje vallen.
Wat ben ik soms toch een sukkeltje he, ach, zolang baasje me maar ultralief vind vind ik alles best hoor.
Maar ik ga tukkie doen, tot morgen allemaal.

Welterusten en groetjes, Chico. (cupido)

VaLKPaRKieTJe

12 nov 2003

Wat een stelletje malle kwartels zeg, er liggen nu 15 eitjes, maar ze doen er niks mee. Ik heb van baasje gehoord dat je er op moet gaan zitten, maar ja, ík pas niet in het hokje dus ik kan het niet doen voor ze.
Egbert is vandaag weer heldhaftig geweest, baasje heeft em een kusje op zijn buikie mogen geven, alvorens hij er met de snelheid van een F16 vandoor ging.
Goed geraden, we waren los vanmiddag. Ik heb zoals altijd bij baasje op haar hoofd gezeten samen met Jeltje, maar toen kwam Dizzy erbij en vielen we met zijn drietjes op de grond.

Jeltje blijkt mij wel heel erg lief te vinden, gezien het feit dat ze steeds aan mijn tenen zit.
Egbert vind mij ook erg lief en word later kapper, hij zit continue aan de veren van een ander te plukken.
Jeltje word dokter, die vind het interessant in je oor te zitten of ze probeerd uit nieuwsgierigheid wel even in je oog te pielen, Dizzy word gangster, die hangt het liefst de hele dag tegen je aan, helemaal niks doen.
En ik, ik ehm........... ik word manager van de club, want ik ben natuurlijk Chico Almighty he. Ik support de rest in hun doen en laten. Verder weet ik even niks meer.

Zo verliep ons dagje, en nu gaan we pitten.
Welterusten.

Groetjes, Chico. (baby)

VaLKPaRKieTJe

14 nov 2003

ZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZz...
Oh, jullie waren aan het wachten, sorry, was even in slaap gesukkeld. Ik ben er weer, nu niet helemaal wakker maar zal vertellen over vandaag.

Vanmorgen ging baasje naar school, na ons een dikke knuf te hebben gegeven en mij natuurlijk mijn gebruikelijke kroel stapte ze de deur uit.
Heel snel was ze weer terug, ze was hooguit 2 uurtjes weg maar toen ze terug kwam kregen we allemal nog eens een knuf en ik weer mijn kroel, en ging ze wat rondhangen.
Heeft ze met ons gedold enzo, vette fun was dat.
Later ging ze weer weg, om een uur of 1, om een uurtje of 2 later weer terug te komen.
Vlak erna ging ze weer weg, naar Ranzijn zei ze, wet ik veel wat dat is. Maar nu waren ze allemaal weg, waren we helemaal alleen.
Toen ze rond 6 uur weer terugkwamen had baasje een kado voor ons, een touw, alleen ik vond em dus best eng.

Hij zit nu bij ons deurtje voorop, aan de buitenkant, is felgekleurd en dus heel anders dan ons grote touw in de voliere.
Dus baasje me naar buiten geplukt, gepoogd op het touw te zetten, wat uiteraard niet lukt gezien ik er dus niet op wilde.
Uiteindelijk toch even op het touw gezeten en snel in baasjes nek gesprongen, nog eens op het touw neergezet en toen ben ik maar snel naar binnen gevlucht.
Dus baasje nog een tijdje bij ons gezeten enzo.
's Avonds ging baasje naar streetdance, nog zoiets waarvan ik niet weet wat het is. Maar goed, wij een beetje rust genomen, en toen baasje terug kwam zei ze ons even gedag om ons verder te laten tukken.

Niet dus, aangezien de andere drie nog wakker waren en ik vanaf mijn schommeltje naar baasje zat te kijken, en alsof ze mijn gedachten kon lezen ('Baasje, kom nou, kroel kroel, kom nou.') komt ze naar de voliere en geeft mij mijn kroel-voor-het-slapen-gaan en een dikke kus.
Zegt welterusten en zet me terug op mijn schommel waar ik gelijk vanaf sprong om vervolgens bovenin op de stok te gaan zitten.
Jeltje een kus gegeven, nachtzoentje he, anders kan ze niet slapen, net zo min als ik kan slapen zonder mijn kroel-voor-het-slapen-gaan.
Daarna zijn we gaan pitten, dus meer weet ik niet van wat er om me heen is gebeurd.

Groetjes, Chico. (lekker ding)

VaLKPaRKieTJe

18 nov 2003

Hehe, eindelijk heeft baasje weer tijd om mijn dagboek te doen, dan was ze werken, of ze was naar Almere, of ergens anders heen, maar nu heeft ze even een plekje vrij kunnen vinden om weer up te daten.
We hebben sinds zaterdag een nieuw valkje, Guust, en vermoedelijk (vind baasje) een vrouwtje, ze zei al, als het een mannetje is is Chico homo, en ik weet toch zeker dat ik dat niet ben.
Guust zit aan mij en Jeltje vastgeplakt, 's avonds als we gaan slapen zit ze naast me, vaak tussen mij en Jeltje in tenzij Jel ergens anders op de stok zit.

Egbert is aan het plukken geslagen, erg vervelend, want elke keer denk ik dat ie met me wil kroelen, trekt ie zomaar een veer uit mijn kop, asobak, en dat niet alleen bij mij, maar ook bij Jeltje, en bij Dizzy, en zelfs Guust der kuif is opeens korter dan die was, rara...
Baasje word elke keer boos als Egbert weer veren jat, en dan zegt ze heel hard 'Egbert nee!!' en nu maar hopen dat ie er uiteindelijk mee stopt, anders moeten we wat anders verzinnen.
De eitjes van de kwartels zijn weggehaald, hoewel er nu weer 1 eitje ligt, en er zijn 10 eitjes onder een warmtelamp gelegd, op een temperatuur van 37 graden.

Baasje gaat de eitjes proberen uit te broeden, maar waarom ze er dan niet op gaat zitten.....
Maakt niet uit, als het haar zo ook lukt vind ik dat heel knap hoor. Als nu de kwartels nog eigen besef krijgen van wat ze met eitjes moeten doen, in plaats van te laten liggen en af en toe kijken, want daar komen die eitjes niet van uit.
We hebben iets nieuws in de voliere, een soort touw, gevlochten van allemaal kleine touwtjes, baasjes baasje heeft die gemaakt. En baasje een beetje geholpen, ziet er wel raar uit hoor, en Egbert moet er niks van hebben, aan zijn afkeurende blik te zien.

Maar goed, we moeten slapen nu, morgen weer een dag en hopelijk een nieuwe dag in het dagboek ook, als baasje tijd kan vinden, maar dat zal denk wel.

Welterusten en groetekes en kussies van Chico. (baby)

VaLKPaRKieTJe

19 nov 2003

Joepieeeee!! Woehoeeeeee!!!!! Jaaayyyyyyyy!!!!!!
Dat was fun zeg, vliegen met Guust, en die kan vliegen joh.
En baasje had Guust zelfs later eerder terug in de voliere als Egbert, maar ook dat ging best voorspoedig. Guust is de nieuwe kamikaze pilote in ons cluppie, we zijn dus nu al met zijn drietjes, ik, Chico dus, Jeltje en Guust.
Maar ach, komt wel goed, ze heeft een beetje rare staart maar ook dat zal wel helemaal goed komen.
Egbert plukt nog steeds, en baasje had aan het baasje van Speedy, Koko, Angel, Punky, Kobus en Nikita gevraagd wat ze ertegen kon doen en die raadde aan een plantenspuit te pakken.

Zo gezegd zo gedaan, baasje haalt de plantenspuit met water, zet em op een harde straal en zet em bij zich neer om ons intussen in de gaten te houden, waarempel deed Egbert sinds dien niet meer plukken, nee hij zal gek zijn.
Toen ging baasje eten, zette de plantenspuit op het aanrecht en naderhnd gaat ze even bij ons kijken.
Egbert ziet dat ze de spuit niet bij zich heeft en plukt gelijk een veer uit Guust der verenpak.
Dus baasje boos op Egbert en gauw naar de keuken om de spuit te halen.
En toen was het wachten tot ze Egbert weer kon betrappen, en die deed natuurlijk gelijk helemaal niks meer.

Dus dat was eigenlijk wel jammer, ik had het wel willen zien, Egbert met zo'n plens water in zijn gezicht. Maar goed, komt vast wel morgen, dan is baasje weer vrij.
Nu gaan we slapen, nou ja, iedereen behalve ik, ik ga nog even een fluitsolo geven voor Guust en Jeltje en daarna slapen.

Alvast welterusten en groetjes, Chico. (malle)

Speedy

Hoi Chico,

Ja ja, jullie valkparkietjes zijn ook zo slim he...alles hebben jullie zo snel in de gaten.
Hier ook hoor..als ik de plantenspuit alleen maar pak, zijn ze opeens heel lief.
En ach...het is niet eens een vervelende straf toch?
Een klein beetje water dat naar je toe komt...van een afstand, dus niet zo direct, want dan kan het wel eens zeer doen.

Groetjes,
    Trudie

VaLKPaRKieTJe

21 nov 2003

Gister geen dagboek, en daar heb ik een hele goeie reden voor, baasjes kwartel, Moppie, was heel ziek.
Baasje was erg geschrokken, maar wij valken ook hoor.
Zomaar was het beestje onwel geworden en wat er aan de hand was wisten we niet.
Dus Moppie de spuit gekregen met water en druivensuiker, later ook anti-biotica.
De hele avond en nacht waren onrustig, en de kwartels in de voliere hebben er flink op los gefloten.
's Morgens vroeg, om 6.15 uur, floot Moppie een keer, en binnen een paar tellen stond baasje beneden.
Ze was wel snel zeg, en later zei ze me waarom.

Ze dacht dat Miepie aan het fluiten was omdat Moppie op haar kan zou liggen enzo.
Maar goed, ze kwam beneden, keek in het hokje, en daar zat madfam, op hoge poten, luid fluitend.... niks meer aan de hand.
Wat bleek nou, had baasje een soort eierdopje in het hokje gevonden, maar dan zacht. Dus Moppie had legnood, arm dier, vandaar dat ze het zo benauwd had, ze kreeg dat windei niet naar buiten.
Ze zit nu nog apart om op krachten terug te komen, maar ze kan binnekort weer terug bij ons.
Het leek wel of het beestje doodging, en nu is er niks meer aan de hand.

Baasje heeft vanmiddag eindelijk haar bassgitaar gekregen, helemaal blij, gelijk stemmen en aansluiten en herrie maken, hihihi :D Dat was wel leuk hoor, baasje heeft al verschillende dingetjes voor ons gespeeld, vonden we ook errug leuk, en ik meezingen natuurlijk.
Af en toe werd er doorheen gefloten door de kwartels, eerst Moppie en toen Miep die antwoord gaf.
Best lief, maar eigenlijk wel zielig, want Moppie voelt zich in dat hokje erg eenzaam en verlaten, net alsof ze huilt als ze fluit, ga er zowat van zitten janken, maar dat doe ik maar niet want dan val ik van mijn stok.

En ik heb met mijn poot vastgezeten tussen het deurtje voorop, en de tralies ernaast.
Wat heb ik toen gehuild om baasje zeg, gelukkig had ze het heel snel in de gaten en deed het deurtje open zodat ik mijn voetje terug kon trekken.
Ze vond me wel een sukkeltje, omdat iets dat vrijwel onmogelijk is, krijg ik voor elkaar, tja, daar heet ik Chico voor, en van wie zou Chico dat nou geleerd hebben, dat sukkelge, van baasje ja. ;D
We hebben dus maar weer wat beleefd, lijkt hier wel een ziekenboeg zeg...

Alvast welterusten en groetjes, Chico. (sukkel)