16 juni 2024, 00:42:34

Alternatief voor warmtelamp

Gestart door ROCKS, 18 februari 2007, 20:09:33

« vorige - volgende »

ROCKS

Hoi,

Ik heb een redelijk alternatief voor een warmtelamp.
Ik had pas een lamp nodig toen één van mijn valkjes ziek was.
De lamp 's nachts aanlaten vond ik eng, ik had daar nog geen ervaring mee. Ik heb toen vijf lege flessen van frisdrank gevuld met heet water (NIET KOKEND) en die op de bodem van de kooi gelegd. Een handdoek erover, en even een thermometer in de kooi. Ik legde de thermometer op 2 stokjes die ik van boven naar beneden heb verplaatst.
Dan even kijken welke temperatuur het wordt, en als het te warm wordt, de stokjes wat hoger hangen. Ik liet het een graad of 32 worden.
Maar mijn valkje vond het zo lekker, die warmte dat ie het liefst op de handdoek ging zitten.
Ik liet ook 1 stokje wat hoger, in de kooi, zodat ie als ie de warmte even zat was, ook hogerop kon zitten.
Over de hele kooi had ik een groot dik badlaken gehangen, die vooral de bovenkant goed afsloot, want je weet: de warmte gaat omhoog. Zo bleef het lekker behaaglijk in de kooi. Aan de voorkant liet ik wel een stukje onbedekt.
Als ik 's morgens aan de flessen voelde waren ze nog warm/lauw, en zat ie er vaak nog op, of vlak erboven.
Overdags deed ik gewoon de lamp weer aan.
Later vond ik het niet meer eng om de lamp aan te laten, ook niet meer 's nachts, ik merkte toen dat de lamp echt geen kwaad kon.

De reden dat ik dit hier zet is dat mensen vaak een lamp nodig hebben in het weekend, of 's avonds/'s nachts.
Misschien heeft er iemand wat aan.
Als je bij me in de buurt woont en je hebt er eentje nodig mag je altijd de mijne lenen(als ik hem niet zelf nodig heb).
Ik heb het over de omgeving van Katwijk aan zee.

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

heidi

Hoi Nellie,

Een goed idee,ikzelf gebruik een warmtematje, normaal voor reptielen, op de bodem van de kooi,en leg er een kersenpitkussen of een gelpad op.Ik heb gemerkt dat een warmtelamp pas na een halfuurtje de kooi helemaal verwarmt.
Groetjes Heidi

Riny

Hallo allemaal
Het gebeurt wel eens dat ik een handopfokvalkje heb, en toch graag even naar mijn zoon ga.
Dan leg ik een warmwaterzak met een handdoek eroverheen in het vervoersbakje, dat werkt ook prima.
Groetjes Riny